Motegi - Träningen

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Montegi - Träningen

Oj oj oj! John Hopkins ligger bäst till i tid vid första träningens slut. Sketna Suzukin går bra. :tummenupp Kommer nog öka försäljning av den nya hojen.

303087.jpg

303108_4807.jpg

Last edited:
Sjukt nedlägg. Checa krashar vidare:

Free practice pace setter Carlos Checa endured a tough session, falling twice – one in the opening stages and again, while following team-mate Rossi, in the closing seconds – and would finish 13th, just ahead of d'Antin Ducati's Neil Hodgson and Tech 3 Yamaha's Norick Abe.

Grymt nedlägg :yoparty

Kul att Suzuki é uppe i toppen igen.

Är det nån mer än jag som tycker bakdrevet ser litet ut!?

Fast det kanske bara é jag som har fel på synen....

Da Weasel skrev:

Mindre drev = lägre vikt och kortare kedja, vilket även det resulterar i lägre vikt! :)

Da Weasel skrev:
Grymt nedlägg :yoparty

Kul att Suzuki é uppe i toppen igen.

KBA's ingenjör Per Cato Hamang berättade för mig att de alltid försöker köra med så små bakdrev som möjligt, det inverkar minst på bakfjädringen. Kedjan slits ju mer eftersom de även måste ha mindre framdrev men pengar till ny kedja finns ju onekligen på den nivån. Det är de små detaljerna som gör'et! :tungan

Dags att smälla på mindre drev inför säsongen 2005 alltså...då jäklar kommer jag bli snabb! :yoparty :rolleyes:

edit. Suzuki är verkligen på G...kommer att sitta bänkad på tidsträningen imorrn! :gnissla

Torkel skrev:
KBA's ingenjör Per Cato Hamang berättade för mig att de alltid försöker köra med så små bakdrev som möjligt, det inverkar minst på bakfjädringen. Kedjan slits ju mer eftersom de även måste ha mindre framdrev men pengar till ny kedja finns ju onekligen på den nivån. Det är de små detaljerna som gör'et! :tungan

Tackar! Då har man lärt sig lite nytt igen då :tummenupp

Blir väl till att ställa sig o fulsvarva några drev i vinter o testa teorin :tungan
(men först blir det en tripp till Tysk-landet o hämta sig en ny moppe)

Ni som tittade i morse på tidskvalet hörde säkert kommentatorerna nämna att Montegi är en klassisk stop´n go bana där man inte kommer upp i några högre hastigheter. Jojo, det beror ju vad man jämför med. I GP-sammanhang är det kanske inte fort, men oj om vi skulle komma upp i dom farterna på Svenska banorna. Fett!!! :banana

Lugn.. John har varit i toppen tidigare, det är träning i morgon oxå, jag gissar på 6:a totalt, men det skulle vara jävligt kul om han hade pole.

Det är risk för regn imorrn, så hans pole kan mycket väl stå sig... :banana
Hoppas hoppas hoppas...

Don Quixote skrev:
Sjukt nedlägg. Checa krashar vidare:

Free practice pace setter Carlos Checa endured a tough session, falling twice – one in the opening stages and again, while following team-mate Rossi, in the closing seconds – and would finish 13th, just ahead of d'Antin Ducati's Neil Hodgson and Tech 3 Yamaha's Norick Abe.

Robbin Harms fortsätter oxå krasha, fick nyheterna innan idag om att han hade fått en highsider och brutit benet...

Trist...

Miss Ullis skrev:
Robbin Harms fortsätter oxå krasha, fick nyheterna innan idag om att han hade fått en highsider och brutit benet...

Trist...

Inte bra alls juh... Men hur gick det med daten f'resten? Var det spännande? :)

Tamada dominerar....kul som fan.... :tummenupp

Imponerande varv av Tamada.
Gibernau bombade rejält och måste göra ett fantomrace om han ska ha chans på titeln, om inte Rossi kraschar. Melandri gjorde ju ett kanonrace på Motegi förra året då han blev femma efter att ha varit nittonde på första varvet så han kanske kan ställa till med lite problem för de andra. Ruskigt tight från Edwards och ner.

303731.jpg

Lustigt med Ui i Moto-GP. Gibernau ser inte längre ut som den kandidat till titeln han var i våras/försomras. Biaggi ser ut att bli två. Igen.

Imorgon håller jag såklart på Hopkins.

Hoppas "Hopper" håller samma nivå imorgon.
Upp kl 03:45....Gääääääässssppppp!!!!!!
Men vad gör man inte, man är ju slav under GP fanan.
Grymt kul att Suzuki fått fart på maskineriet igen, var ju ett tag sen.

Men måste ge Tamada lite kred, fy in i helv**e vad han körde idag!!
På gränsen iprincip hela varvet, riiiiispect!!!
Höll på att gå illa i sista kurvan innan mål, men han redde det åxå.

Blir nog svår att ta imorn tror jag, hemmabana å allt.

Hoppas dock på en pallplats till "Hopper", gärna överst, men det är nog inte att tänka på.Men en topp 5 hade varit kul.

Vilka här kommer sitta uppe o glo på TV kl 04? :) jag !!

Tamada var grym! Utklassade ju alla andra andra. Nu får iaf Rossi kämpa lite!!

Blir nog ett roligt rejs!

Kliver nog inte upp förrän halv sju å ser MotoGp... Lat faan. Heja Rossi!! :yoparty :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back