bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En kompis har sådana väskor och har använt dem under många offroadmil. Några remmar och spännen har gått sönder (vanlig användning) och en väska har börjat läcka. Annars OK för priset. Nu är de på upphällningen och han tittar på ett set Mosko.
Jag köpte Mosko när de kom till Europa 2020 - inspirerad av en hojbroder som hade BMW Atacama på sin hoj när vi körde finska TET 2019.
Jag måste säga att Mosko är värda sitt höga pris i längden. Inte nåt har fallerat trots tusentals offroadmil, många vurpor och till och med tvärstopp med väskan mot en utstickande trädstam jag inte såg.
Fick häromåret gängpaj på två skruvar när jag skulle montera racken (byter på/av minst 2ggr per år mellan mjuka/hårda väskor) och de skickade bara ett kit nya gratis. Fem år efter inköp. Service!
Såg ett beg kit på marketplace eller Blocket ganska nyligen. 5000 för allt. Ett bra pris för att sedan ha väskor för resten av hojlivet.
Kör snyggt!
Jag håller med även om mina väskor inte gått så långt, men stadiag och genom genomtänkta är dom. Köpte mina då det var nån höstrea och vill minnas att det skiljde ordentligt mot ordinarie pris. För offroad körning är dom nog bland det bästa om det inte är de bästa väskorna man kan ha i just det fallet.