Motea packväska

En kompis har sådana väskor och har använt dem under många offroadmil. Några remmar och spännen har gått sönder (vanlig användning) och en väska har börjat läcka. Annars OK för priset. Nu är de på upphällningen och han tittar på ett set Mosko.

Jag köpte Mosko när de kom till Europa 2020 - inspirerad av en hojbroder som hade BMW Atacama på sin hoj när vi körde finska TET 2019.
Jag måste säga att Mosko är värda sitt höga pris i längden. Inte nåt har fallerat trots tusentals offroadmil, många vurpor och till och med tvärstopp med väskan mot en utstickande trädstam jag inte såg.

Fick häromåret gängpaj på två skruvar när jag skulle montera racken (byter på/av minst 2ggr per år mellan mjuka/hårda väskor) och de skickade bara ett kit nya gratis. Fem år efter inköp. Service!

Såg ett beg kit på marketplace eller Blocket ganska nyligen. 5000 för allt. Ett bra pris för att sedan ha väskor för resten av hojlivet.

Kör snyggt!

Jag håller med även om mina väskor inte gått så långt, men stadiag och genom genomtänkta är dom. Köpte mina då det var nån höstrea och vill minnas att det skiljde ordentligt mot ordinarie pris. För offroad körning är dom nog bland det bästa om det inte är de bästa väskorna man kan ha i just det fallet.

Jag håller med även om mina väskor inte gått så långt, men stadiag och genom genomtänkta är dom. Köpte mina då det var nån höstrea och vill minnas att det skiljde ordentligt mot ordinarie pris. För offroad körning är dom nog bland det bästa om det inte är de bästa väskorna man kan ha i just det fallet.

Japp, viktigt att säga att för landsvägskörning är original alulådor bättre. Varför?
De är aerodynamiska, skapar inte instabilitet och bränsleförbrukningen blir märkbart lägre. Stor skillnad när hastigheterna går över 90-100.

Kör snyggt!

Vilken väska köpte du och hur upplever du kvalitén på Motea väskan? Som sagt SW Motec väskan ligger ju också hyfsat i pris om än betydligt dyrare än Motea men skulle Motea väskan vara bra måste den ju vara ett fynd. Det man funderar över är ju hur Motea och även SW Motec väskan håller i längden. Jag var ju nöjd med min Lindstrands väska fram till nu då då tyget har börjat ge sig.
Köpte denna:

Betalade ~450 bagis ink frakt o hela medivitten.
Nu har jag bara använt den vid ett par tillfällen men den har gjort sitt jobb och känns absolut värt de pengarna!
En dyrare väska kanske håller över tid bättre än denna men jag har ärligt inte mkt att klaga på - absolut inte i paritet till priset!

Köpte denna:

Betalade ~450 bagis ink frakt o hela medivitten.
Nu har jag bara använt den vid ett par tillfällen men den har gjort sitt jobb och känns absolut värt de pengarna!
En dyrare väska kanske håller över tid bättre än denna men jag har ärligt inte mkt att klaga på - absolut inte i paritet till priset!

I sånt gall denna som är större med då är det ju nästa samma pengar som SW-Motec

Annars så används dessa just exakt just nu, dricka paus. Kompressor, lite extrakläder, bränsleflaskor, fika i väskan och två drickaflaskor utanpå.

20260826_123922.jpg

I sånt gall denna som är större med då är det ju nästa samma pengar som SW-Motec

Annars så används dessa just exakt just nu, dricka paus. Kompressor, lite extrakläder, bränsleflaskor, fika i väskan och två drickaflaskor utanpå.

View attachment 532184
Som sagt - har du inte bråttom så kommer det titt som tätt ut nya rabattsatser från Motea.
Rådet är att inte acceptera något under 40% rabatt!

Fick denna när jag gick in via din länk, vet ej om den går kombinera med andra rabattkoder:
aaa.png

Som sagt - har du inte bråttom så kommer det titt som tätt ut nya rabattsatser från Motea.
Rådet är att inte acceptera något under 40% rabatt!

Fick denna när jag gick in via din länk, vet ej om den går kombinera med andra rabattkoder:
View attachment 532186

Har ju inte bråttom så jag kan vänta, verkar ju som att eabatterna hoppar lite hit och dit. Det lär knappast blir nån resa mer i år då älgjakten börjar på tisdag.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt