Motardtråden - anno 2012

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Hej.

Vad har vi för folk i detta forum som kör motard egentligen?
Hade varit kul att samlas ett gäng o köra lite (hänger ju inte med de där plastraketerna längre).
Har sett att det är en del som rullar runt i Trollhättan.

Hoppas det är lite liv kvar här i Trestadsdelen. :rolleyes:

Lär väl bli nån motard till sommarn. Rekommenderar du sxv´n? Kika på en men den rassla på tomgång, han sa att alla gjorde det:va

SXVn är helt sjuk faktiskt.
Bättre chassie och vassare motor har jag aldrig stött på i en sån stabil symbios innan. Du har ju haft en 525a så du vet ju hur servicen fungerar. Är samma intervall på dem om jag inte missminner mig.

Rasslar o rasslar vet jag inte men. Min låter inget på tomgång iaf. Håll dig till 08 o uppåt så skall det inte vara något större problem med motorerna. De finns ju lite småsjukdomar på de tidigare hojarna. Jag köpte mig ett nyrenoverat ex. och håller tummarna att den skall hålla. :tungan

Du var bra nöjd med KTMen du hade va?

Last edited:
Det var en 10a ja kolla på men den såg riktigt sliten ut samt massa skrammel/rassel från motorn:gnissla

525an va allt go men lite mer effekt skadar ju inte:tungan

Åhfan, då får du kika vidare då. Rassel som sagt låter det inte som från min motor iaf.
Effekt ja, det har du här så det räcker och blir över. ;)

Du får la testa min i sommar om du har svårt att bestämma dig. :fyllisar

Blev en crf istället "hondafan:banana. Hur har vi det med motardåkare nu då? Några borde det ju finnas här?

På något konstigt sätt så rycker det i min plånbok när jag läser en sån här tråd:hihi

Va fan.. Har du sålt hondan.. och skaffat Motard Nicco... Har också skaffat ny båge nu efter smällen med andra.. Får ta nån sammåkning denna sommar också..

"På något konstigt sätt så rycker det i min plånbok när jag läser en sån här tråd:hihi"

Bara å köpa! :tummenupp

Hell yeah!! Låter riktigt nice.
Kiel du vet vad som gäller, haha. Oavsett hoj så är du välkommen :krama

Christer vi drar ihop ett gött gäng såfort vädret blir stabilare! :tummenupp

Håll utkik här.

Pyro, hur är hojen då? Hunnit köra något?

Klart vi gör.. 2 polare har skaffat hoj nu med.. så vi kan bli några fler :)

Har även köpt hoj med pizzadrev nu så hänger din moppe på också :yoparty

Haha, låter kanon Christer! Mycket bakhjul nu kan jag tänka mig.
Vi tar någon dag framöver som vi kan samlas ihop ett gött gäng o ta en gotur. :)

Jag hänger gärna på om ni ska ut o åka hypermotarden trivs bra på ett hjul har jag märkt =)

Vafan har du köpt en hypermotard?!
Nämen dra åt helvette. Nu måste vi ut o åka så jag kan få titta på den snarast!!!

Edit:
Skall bli helt okej väder nästa vecka vad det verkar som. Vi kanske skulle sikta på en tur på måndagkvällen? (då jobbar jag inte kväll nämligen) =)

Last edited:
Vafan har du köpt en hypermotard?!
Nämen dra åt helvette. Nu måste vi ut o åka så jag kan få titta på den snarast!!!

Edit:
Skall bli helt okej väder nästa vecka vad det verkar som. Vi kanske skulle sikta på en tur på måndagkvällen? (då jobbar jag inte kväll nämligen) =)

Javisst tog en liten tripp till östersund och hämtade hem den för någon månad sedan, jäkla busmaskin!

Månadagkväll låter bra för mig! Jag preliminärbokar ska vi säga vid 18 eller 18.30 vid jetmacken?

Jag åker gärna med och busar med.
Har inte så mycket för att köra fort på allmän väg utan gör det hellre på bana :tummenupp

Låter ju som en succé!
Vi kan ju säga som så då.
Jag skriver i "Åka-tråden" så ser vi vilka som kan. =)

Premiminär bokar 18:30 så kör vi en sväng på kvällningen vid gött väder. Har en kille som säkert vill hänga med han slutar runt sex så 18:30 passar nog bäst om alla kan. =)

Jag e också på .. hojen skall nog vara tillbaka från service då :yoparty

Kompisen tog kort idag, jag har ca 1 månad kvar! Båda sitter på varsin 625a -06=)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!