rejser skrev:mycke vill ha mer vettu..hehe
mer vrid hade vart fint, men man kan inte få allt på 369cc...
Sant det.. Blir det satsning med Italion även denna säsong?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rejser skrev:mycke vill ha mer vettu..hehe
mer vrid hade vart fint, men man kan inte få allt på 369cc...
KTM DAVVE skrev:Sant det.. Blir det satsning med Italion även denna säsong?
rejser skrev:vanlig silverfälg, sitter 310mm Beringerskiva på.
har fyrkolvsoket oxå om du vill slå till på allt.
ni som kör 380 måste ju veta lite om maskinen, som jag vill veta t,ex hk antalet mm, funderade på att skaffa crf 450 men ångrade mig när jag fick höra hur mycke pill det e med ventiljustering (har inte tid,vill köra) och alla som kör motorhaveri på dom (4-takt) och tänkte då hålla mig till 2-takt vilket jag tycker verkar mer pålitligt och billigare i underhåll.rejser skrev:det låter som en bra idé![]()
2-t motard e kuuul.
på min så körde jag bara med lite mer fjäderförspänning fram och mera komp påställt, returen får man ju pilla lite med så att det känns bra.
plus att jag höjde gaffelbenen 15mm i kronorna, fick göra distanser och höja upp styret för att kunna höja benen så mkt dock.
bak sänkte jag stötdämparen ca 25mm med en bricka inuti dämparen.
hojen kändes mkt bättre i kurvor efter sänkningen fram och bak, lägre och goare.
5" fälg får plats på en -02a utan större problem iaf, men ta bort aluskyddet utanpå kedjestyraren och kör med plastprylen bara.
drevning på normalsnabba banor...typ 15-42,45... på barkaby hade jag 15-38 men då gick det ju mkt fortare än vanligt.
hade Domarör och V-force insug på min och det kan rekomenderas, alla som såg den på banorna kan nog intyga att den gick rätt bra.
borrade ett gäng hål för mer luft och fränare baaaap ljud oxå, se avataren.
har du hjul till den redan eller?
ligger ett framhjul här och skräpar annars, passar rätt på med 17mm axel som på din.
jra_racing skrev:Kul att du uppskattade det jag sa och att det kan hjälpa dig vidare...
Iaf tror inte att det är ett riktigt sxs kit KTM Davve har för då ska det vara annan cylinder,vev,kylare,tändning,topp,kolv,avgasrör och lite annat men det räcker nog det han hade
rejser skrev:drevning på normalsnabba banor...typ 15-42,45... på barkaby hade jag 15-38 men då gick det ju mkt fortare än vanligt.
Barrett skrev:Vet du ungefär vad du hade för toppfart med de olika drevningarna? Minsta bakdrev till min fälg verkar vara 41 & största framdrev som verkar finnas är 16.
Den kombinationen blir ju snarlik 15-38, men jag vet inte hur banan i barkaby såg ut. Det går ju fort på raksträckorna i Linköping, så frågan är om det räcker till?![]()
farmerlip skrev:Tanka hem http://www.geocities.com/farmerlip/gearing.xls och sen är det bara att pilla in dina siffror.
Barrett skrev:Jo jag har det, och det va det som startade lite av min oro.
Men det ger ju inte så mkt när jag inte känner till eller har en bra uppfattning om hur mkt den varvar & vart effekten ligger![]()
farmerlip skrev:var effekten ligger spelar ju ingen roll. Min 500 varvar c:a 8-8500. 380´n varvar kanske lite mer. Lägg in 9000 och max effekt vid 7000 så är du nog rätt nära sanningen.
Barrett skrev:ok, tack!![]()
Har du använt programmet så du har någon uppfattning vilken topphastighet som som kan vara lämplig som riktmärke på svistadbanan?
farmerlip skrev:Men chikanen så var toppfarten förra året, regn, strax under 170.
Barrett skrev:Vet du ungefär vad du hade för toppfart med de olika drevningarna? Minsta bakdrev till min fälg verkar vara 41 & största framdrev som verkar finnas är 16.
Den kombinationen blir ju snarlik 15-38, men jag vet inte hur banan i barkaby såg ut. Det går ju fort på raksträckorna i Linköping, så frågan är om det räcker till?![]()
rejser skrev:enligt cykeldator så gjorde den 176km/h med 15-36 drevning och 160/60 bakdäck.
ktm har ner till 38 så det måste väl passa?
mitt 36 drev är gjort från drevämne och då ligger kedjan nästan emot navet...
tror inte ett 16 får plats fram, det är bara nån mm till kopplingscylindern med 15 på.
Barrett skrev:Då verkar 9000rpm vara en väldigt bra gissning av FL
Det är en WRP-fälg jag har, dvs lika nav som husqvarna orginal. Jag kan inte hitta mindre drev än 41.Får se om det går special tillverka ngt.
Renthal har 16 drev till 380 i sitt sortiment, men jag har inte kollat hur det ser ut på hojen så du har säkert rätt. Får kika på det.
Annars blir väl att byta fälg alternativt byta ut 3-5 i växellådan![]()
farmerlip skrev:Drevämnen är ju inga problem att hitta. Hur, teoretiskt, fort skulle det gå med den drevning du har?
Barrett skrev:Med 15-41 & 9000rpm är jag uppe i 153km/h. 165km/h med 15-38
farmerlip skrev:Om den inte varvar ur ruskigt fort så överlever du med 165 i toppfart. OM det blir chikan, men det borde det bli.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |