Har haft/har både KTM 640, 660, Husa 501, Yama TT 600, NX 650, Yama YZ 426, XR 400 mfl stånkor... Vad gäller vibrationer så skakar de flesta "stånkor" på sitt sätt. KTM:ena kanske något mer än de övriga jag haft... Att det "känns mer" på dessa är nog också, förutom mindre "fungerade balansaxel" att ramarna är styvare, obefintlig gummiupphängning av motor, styre och hårdare sadel. Dvs bribartionerna hejdas inte förrän de når kroppen.
Hade inge större problem med min 640 förrän jag monterade dit 675cc-kit (DÅ blev det VIBBS!!!
) Innan körde jag med lätthet 15-20 mil, eller mer.
Nuvarande 660 vibrerar men inte så att det "stör". Kör lätt turer på 10-12 mil utan behov av "vilopaus"... Men smärtgränsen går kanske vid 15-20 mil i sträck...
Enligt mitt sätt att köra föredrar jag en hoj som är "distingt" i sitt uppträdande!! Dominatorn tex som var gummiupphängd och vibrationshämmad på alla tänkbara sätt var som en begagnad kondom att köra!
/G
Hade inge större problem med min 640 förrän jag monterade dit 675cc-kit (DÅ blev det VIBBS!!!

Nuvarande 660 vibrerar men inte så att det "stör". Kör lätt turer på 10-12 mil utan behov av "vilopaus"... Men smärtgränsen går kanske vid 15-20 mil i sträck...
Enligt mitt sätt att köra föredrar jag en hoj som är "distingt" i sitt uppträdande!! Dominatorn tex som var gummiupphängd och vibrationshämmad på alla tänkbara sätt var som en begagnad kondom att köra!

/G