Motarddäck ktm

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tjenare. Jag skall köpa motarddäck till min KTM 525 exc-04. Vad för fälgar passar den. Storlek? Vill gärna ha så det bli så enkelt som möjligt att byta mellan endurofälgarna och motard.

Dessa passar alltså inte?
Svarta Behr 4,25/17" och 3,50/17" till ktm

Är det andra till 640, 660,625:an ?

Alltså jag förstår att breden bak inte är tokavgörande, utan axlarna.

Passar kanon, lättare att montera med. däremot kommer ett 160 däck bli väldigt runt i profilen men det funkar det med:tummenupp

Dessa passar alltså inte?
Svarta Behr 4,25/17" och 3,50/17" till ktm

Är det andra till 640, 660,625:an ?

Alltså jag förstår att breden bak inte är tokavgörande, utan axlarna.
Om dom fälgarna är från en KTM så funkar dom. MEN, bredare än 150 bör du nog inte köra på en 4,25" fälg. Kolla bara så att framfälgen är gjord för 26mm axel (vilket du har på din -04). Gamla fälgar har mindre axel (var det 20mm?).

SEN, om fälgarna kommer från en 625/640/660 så kommer du behöva en ny, kortare axeldistans på skivsidan av bakfälgen. Med den i näven så är det bara att plocka bort skivdistansen, vända hela konkarongen och köra.

.

Last edited:
Om dom fälgarna är från en KTM så funkar dom. MEN, bredare än 150 bör du nog inte köra på en 4,25" fälg. Kolla bara så att framfälgen är gjord för 26mm axel (vilket du har på din -04). Gamla fälgar har mindre axel (var det 20mm?).

SEN, om fälgarna kommer från en 625/640/660 så kommer du behöva en ny, kortare axeldistans på skivsidan av bakfälgen. Med den i näven så är det bara att plocka bort skivdistansen, vända hela konkarongen och köra.

.
Har du artikelnummer på den tro? Vore kanon.
/Anton

Axeldistanser kan jag göra på jobbet. Men det var precis det jag ville höra. Alla ktmfälgar och husafälgar med 26mm framaxel funkar alltså. Hur blir det med bromsoket och skiva och så.Tänkte köra med original

Axeldistanser kan jag göra på jobbet. Men det var precis det jag ville höra. Alla ktmfälgar och husafälgar med 26mm framaxel funkar alltså. Hur blir det med bromsoket och skiva och så.Tänkte köra med original

Det skall allt passa fint. Men varför inte köpa riktigt broms? eller åtminstone större skiva?

Ska jag vara ärlig så har jag aldrig varit speciellt sugen på motard. Har hittills aldrig blivit frånkörd i stan pga att jag kör med cross däck och andra motarddäck (självklart blir man frånåkt av en snubbe som verkligen kan köra) plus att däckskontot blir ganska högt med crossdäcken på vägen. Men jag tänkte prova en sommar iallafall. Men vill inte lägga för mycket pengar och jag vet att jag kommer att köra minst lika mycket iskogen och då ska det vara smidigt att byta. Det är en kille på blocket som säljer sina motardfälgar till en ktm640,625,660 och vill byta till motardfälgar som passar en 525:a. det är därför jag undrar om det verkligen passar mellan maskinerna

Last edited:
Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...