Ska man ha en husaberg ska man nog sikta på att köpa minst en -02:a, helst -03:. Vilket du ganska säkert bör få för de pengarna du hade tänkt lägga ut på den där. Jag köpte min för några veckor sedan(med hjälpa av McBudet) och han/vi sorterade bort just det exet du kollat på ganska fort.
Du ska helst setill att få ett ex med lager och vipparmar bytta till 03:ans, de håller 100h mot -01-02:s som håller 50h, de kostar 2500kr i delar om jag inte missminner mig att byta. Tidigare kostade det ca 1000kr subventionerat pris då Husaberg ville att så många som möjligt skulle byta delarna. Sen var det väl 01:an som hade problem med att blocken sprack? visserligen garantiåtgärder men det är väl ingen fröjd ändå...
Oljebyten är viktiga för att motorn ska få lite livslängd, 5-7h har jag fått som riktmärke, då ska det hålla bra(åtminstone ett tag

) utan några jätteras.
Om man jämför Husaberg med andra cyklar så är det mkt service och skruvande. Service var 5-10h medans om du jämför med många andra där du kanske kan köra några 100mil utan att behöva göra några ingrepp alls.
Min är en 02:a som gått ~200mil, 03:ans lager och vipparmar i och lite extra prylar som filter osv ingick dock inget endurokit. Men jag gav ganska långt ifrån det där priset. Det finns fina 03

r som inte rullat långt alls för under 68 ooo:- så att leta vidare är nog ett gott råd.