motard på racehouse

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
får väll posta en tråd här oxå.
blir det nån motardkörning på racehouse i vinter? söndagar eller lördagar?

chukabowa skrev:
får väll posta en tråd här oxå.
blir det nån motardkörning på racehouse i vinter? söndagar eller lördagar?
Det får man hoppas... jag är på om jag e ledig :tummenupp

Från deras hemsida under Motard...glöm ej.

Alla som åker på banan måste ha ett uppsamlingskärl så att inga vätskor kan läcka ut vid eventuell vurpa.

chukabowa skrev:
:va
vad dillar du om?
http://www.racehouse.se/supmot.htm

Supermotard hos Race House
Motard åkning har växt både för gata och bana lavinartat under de senaste åren och vi ser ett stort intresse i södra Sverige. Idén med Supermotard har funnits i ca. 30 år och började med att världseliten i motocross och roadracing tampades om vilka som var de bästa motorcykelförarna. Det slutade med att man monterade asfaltdäck och kraftigare bromsar på motocrosscyklar och körde på banor med delvis asfalt och delvis grus. Ett motorcykelsportens svar på bilsportens rallycross.
sm_top4.gif
Idag har sporten fått VM-status och lockar enorma publikmassor till tävlingarna. I Sverige är den än så länge relativt okänd då det inte funnits de rätta förutsättningarna såsom banor och arrangörer. I Skåne har det körts på racingbanor och diverse kartbanor men ingen bana med den rätta fördelningen 70% asfalt, 30% naturmaterial har funnits. Trots detta har träningarna lockat många supermotard åkare.
Körningar i Racehouse med egen supermotard eller minimoto kommer att ordnas varje helg på söndag och även på onsdagar. Se under Övrig Info. Information kontakta Racehouse 040-182700
Kostnad för detta är 150:- per gång. Inget medlemskap krävs! Alla som åker på banan måste ha ett uppsamlingskärl så att inga vätskor kan läcka ut vid eventuell vurpa. För Er som har siktet inställt på att tävla till nästa säsong är detta ypperligt sätt att få fuskträning inför första SM:et.

Klicka här för vägbeskrivning!

chukabowa skrev:
:va
vad dillar du om?

Oj, vilken inställning!! Tror du att jag skulle ljuga. Det är oehört viktigt att det inte läcker ut vätskor på banan. Alla slangar från Fuggen, kylaren och överflödsslangen från bensintanken ska ner i ett uppsamlingskärl. Om det skall vara helt rätt så får du inte heller ha glykol i kylaren, utan endast vatten/vattenpumpsmörjning.

Mvh//ZS

Tack Mr K*t....

Zilversurfer skrev:
Oj, vilken inställning!! Tror du att jag skulle ljuga. Det är oehört viktigt att det inte läcker ut vätskor på banan. Alla slangar från Fuggen, kylaren och överflödsslangen från bensintanken ska ner i ett uppsamlingskärl. Om det skall vara helt rätt så får du inte heller ha glykol i kylaren, utan endast vatten/vattenpumpsmörjning.

Mvh//ZS

Tack Mr K*t....

Jag tror inte han menade det på det sättet...
Han blev nog som jag, lite konfunderad över varför uppmaningen om att använda uppsamlingskärl plötsligt kom bara efter en fråga om det kommer bli någon motardkörning i höst/vinter.

Rolfs dotter skrev:
Han blev nog som jag, lite konfunderad över varför uppmaningen om att använda uppsamlingskärl plötsligt kom bara efter en fråga om det kommer bli någon motardkörning i höst/vinter.

Tja..min uppmaning var bara att inte glömma något som är viktigt. Jag förmodar att ni inte släpper ut Motarder som inte följer era regler.
Är man inte insatt i Bankörning både inne/ute, är det inget man räknar med, eller hur? J
ag tror inte du eller Rolf vill ha spill, bara för att personer inte läst Er hemsida eller inte hade en aning om det. Jag vet inte om ni besiktigar hojjarna innan? Utomhus kan det kanske vara ok att köra utan uppsamlingskärl, men med väggar och pelare i vägen är det inte ok.

Men visst, att vara informativ kanske är fel på detta forum...!

Zilversurfer skrev:
Tja..min uppmaning var bara att inte glömma något som är viktigt. Jag förmodar att ni inte släpper ut Motarder som inte följer era regler.
Är man inte insatt i Bankörning både inne/ute, är det inget man räknar med, eller hur? J
ag tror inte du eller Rolf vill ha spill, bara för att personer inte läst Er hemsida eller inte hade en aning om det. Jag vet inte om ni besiktigar hojjarna innan? Utomhus kan det kanske vara ok att köra utan uppsamlingskärl, men med väggar och pelare i vägen är det inte ok.

Men jösses, lugna ner dig! Det var bara lite förvånande att det plötsligt poppade upp när frågan inte handlade om mer än när det blir körning!

Givetvis släpper vi inte ut motarder som inte följer våra regler, det har du alldeles rätt i.
Och att vara informativ är aldrig fel. :)

Rolfs dotter skrev:
:tummenupp helt rätt... jag har ju kört där hela förra vintern ju. undra ju bara om det blir nått detta året o när i så fall.

Zilversurfer skrev:

nope. det är det inte.

chukabowa skrev:
:tummenupp helt rätt... jag har ju kört där hela förra vintern ju. undra ju bara om det blir nått detta året o när i så fall.

nope. det är det inte.

Att ingen förstår Svenska är för mig ofattbart. Det var inte riktat till någon person, utan rent informativt. Om någon kan läsa det på annat vis så förklara. Det finns NYA som kommer att köra där, och har ingen aning om vad som gäller!

Jag säger det igen, jag kommer aldrig mer informera om något på detta forum - då det alltid finns personer som skall argumentera.

Tack och hej då!!!!

Zilversurfer skrev:
Jag säger det igen, jag kommer aldrig mer informera om något på detta forum - då det alltid finns personer som skall argumentera.

Tack och hej då!!!!
Tycker du ska sluta informera oss om att du kommer sluta att informera oss.
Sluta! Sluta!

Puss

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup