Motard med 17" knotterdäck

Funkar 17" Army Special att sätta både fram och bak på en KTM 660? 4,75 ska dom väl vara tror jag.

Det skulle vara guld värt, för då kan det bli gratis däck i vinter....

Psychodad skrev:
Funkar 17" Army Special att sätta både fram och bak på en KTM 660? 4,75 ska dom väl vara tror jag.

Det skulle vara guld värt, för då kan det bli gratis däck i vinter....

Har du någon bild på vad det är för däck?
Blev lite nyfiken.

Vet tyvärr inte om det passar.

fan vad fint!!! jag vill också ha dubb! någon som har en länk till någon som säljer 17" dubbdäck??

jag har en ktm 640sm -02

Lelles säljer 17" cheng shin dubbade.. Men endast 4,60-17".. Jag köpte odubbade cheng shin, 4.60-17 som ska sitta fram och 5.30-17 som ska sitta bak. Ska köpa lös endurodubb o sen lämna in dom till en kompis som jobbar på min lokala däckfirma :tummenupp

Grrrooov skrev:
Har du någon bild på vad det är för däck?
Blev lite nyfiken.

Vet tyvärr inte om det passar.

Finns här, med bild och allt:

Trelleborg

Heter Army Special T-644

Dom jag eventuellt kan få tag på ska vara i dimension 4.75-17

Psychodad skrev:
Finns här, med bild och allt:

Trelleborg

Heter Army Special T-644

Dom jag eventuellt kan få tag på ska vara i dimension 4.75-17

Dom verkar ju inte så dumma faktiskt. Vad kör Armen med för framdäck? Dom har väl inte samma fram? Annan tum förstås, men detta borde väl funka fram eller blir det helt fel på en 3,50 fälg? Deep Grip T-544

Olof Eriksson skrev:
Det är 17" 4,60" både fram å bak.

Du som kört de här storlekarna på husa. Skulle det funka med 4.75 eller blir det trångt någonstans?

Då var premiären på 17" knotter avklarad. Det funkar helt ok för en nybörjare, lite nervöst på spårigt underlag men annars ganska ok. Supermoto provade hojen och han var ganska positiv. Dock är det sämre än stora hjul men för en nybörjare funkar det som sagt bra.

Grrrooov skrev:
Du som kört de här storlekarna på husa. Skulle det funka med 4.75 eller blir det trångt någonstans?

Fram ligger mitt 4,60 VÄLDIGT nära gaffelbenet, det går fritt men endast med mycket lite marginal. Bak tror jag inte det var speciellt trångt någonstans.

erik skrev:
Då var premiären på 17" knotter avklarad. Det funkar helt ok för en nybörjare, lite nervöst på spårigt underlag men annars ganska ok. Supermoto provade hojen och han var ganska positiv. Dock är det sämre än stora hjul men för en nybörjare funkar det som sagt bra.

Fram ligger mitt 4,60 VÄLDIGT nära gaffelbenet, det går fritt men endast med mycket lite marginal. Bak tror jag inte det var speciellt trångt någonstans.
Bara att skruva i lite skruv i dom så funkar dom :tummenupp sen ska det ionte var 100% grepp! för när ni kör med slicks på gruset så är det halt vill jag lova!

erik skrev:

kanske bli jobbigt om du får punka fram då :3freak

liljekvist skrev:
Bara att skruva i lite skruv i dom så funkar dom :tummenupp sen ska det ionte var 100% grepp! för när ni kör med slicks på gruset så är det halt vill jag lova!

Behövs inga skruvar, dom är redan dubbade...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT