Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Sjukt att man förr kunde dö av ett sådant sår. Stelkrampsvaccin är bra, fick dock feber senast jag tog det.

Nä, det gör det egentligen inte. För när du väl fått upprejäl temp i däcket så bör du släppa ut lite eftersom varm luft expanderar....

Men, 3kg låter galet mycket. Som motvikt kan jag säga att jag har 1.65kg kalltryck på mina slicks och skurna slicks. Det motsvarar ca 1.4kg i varmtryck (80c). Jag skulle aldrig knuffa i mer än max 2.3 kg i ett vanligt landsvägs däck:)

Jo det finns ett optimalt slangningstryck. Det är faktiskt ännu bästare att fylla däcket med cyankaliumgas och hoppas att ingen ligger bakom när man får punktering.
Nej men jag har precis haft hjulen till en däckfirma och lagt på nya däck, och kollade inte när jag monterade i all stress, han glömde nog tömma.

Vi pratade om att den blev nervös efter däckbytet, och nu vet vi varför! :dummer
Tack ändock Klotgren :) :hej

Snart är det dags att ställa in bollarna för vintern. Finns det något intresse för att ta en repa till Trosa och dokumentera lite av livets goda? Länge sen vi hade en ordentligt film...

3kg, har jag missat nåt, finns det ett optimalt slangningstryck?

2.92 slangas det bäst med, det vet ju alla.

Snart är det dags att ställa in bollarna för vintern. Finns det något intresse för att ta en repa till Trosa och dokumentera lite av livets goda? Länge sen vi hade en ordentligt film...

Absolut, lite mys i Trosa är inte dumt. Tänker vi oss till helgen eller?

Tack för er visdom! Jag kör styva 2kg i mina enligt manual, dock kalvar det till i sidled i bland när jag kör på slangen, kanske får testa med nåt hg till bak. Man vill väl att det ska säcka ihop lite så man får stabilitet?

Vad kör North för tryck i sitt Turkmax?

2.92 slangas det bäst med, det vet ju alla.

Jag kommer iaf köra på Lördag men hur långt/länge vet jag inte.. edit: *bort* fan vad jag svamlar, ingen fattar vad jag skriver.

Riwen: North har lika kasst tryck i däcket som i pungen.

Last edited:

JA. Lördag eller söndag kvittar.....jag kan låna Bennys kamera eftersom han aldrig använder den...

Vad kör North för tryck i sitt Turkmax?

e626b255.gif

Last edited:
Är på till trosa lördag rullar gärna hyfsat tidig runt 11-12 från skogs ifall folk är sugna

Vad händer i Trosa?

Som flickan skulle ha sagt... :rolleyes:

Trosa lördag? 1200 skogis intressekoll ser hur många som är sugna.

1. North
2. MrO (förutsatt att det inte spårar ur ikväll)
3.
4.
5.

Trosa lördag? 1200 skogis intressekoll ser hur många som är sugna.

1. North
2. MrO (förutsatt att det inte spårar ur ikväll)
3. Psykic
4.
5.

Back