Motard eller sporthoj?

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
Hej,
Nu bryter jag ihop snart :confused:
Blir hoj nu till våren men vet inte hur jag ska göra!
Motard elelr sporthoj? Det som det troligtvis står imellan är: Yamaha r6-99 eller -00, dvs 40-50000.- klassen.
Eller som sagt motard, ktm eller husa(skruva är inget problem).
Vet inte hur jag ska göra!? Har kört en hel del cross så känner mig mer hemma på en motard... Vet att motard är bland det roligaste att leka med, men när man nu fyller 18 till våren så vill man ju ha fart också :| har liksom tröttnat på 125 landvägarn.
Nån längre resa kan det bli med det gäller ju att överväga vilken man får roligast med.
Snälla hjälp mig :rolleyes: Kom med alla möjliga kommentarer, kanske inte för konstiga men behöver gärna lite stöd nu, och helst inga dumma saker jag är vädigt skör så här års :pannkyss

MVH // rosena

PS, sökfunktionen på sporthoj verkar inte funka från min dator... så har inte kunnat sökt.

rosena skrev:
Hej,
Nu bryter jag ihop snart :confused:
Blir hoj nu till våren men vet inte hur jag ska göra!
Motard elelr sporthoj? Det som det troligtvis står imellan är: Yamaha r6-99 eller -00, dvs 40-50000.- klassen.
Eller som sagt motard, ktm eller husa(skruva är inget problem).
Vet inte hur jag ska göra!? Har kört en hel del cross så känner mig mer hemma på en motard... Vet att motard är bland det roligaste att leka med, men när man nu fyller 18 till våren så vill man ju ha fart också :| har liksom tröttnat på 125 landvägarn.
Nån längre resa kan det bli med det gäller ju att överväga vilken man får roligast med.
Snälla hjälp mig :rolleyes: Kom med alla möjliga kommentarer, kanske inte för konstiga men behöver gärna lite stöd nu, och helst inga dumma saker jag är vädigt skör så här års :pannkyss

MVH // rosena

PS, sökfunktionen på sporthoj verkar inte funka från min dator... så har inte kunnat sökt.
Jag säger bara att sporthoj slår motard i längden enligt min åsikt, motard är kul men ett komplement till riktig åkning :banana
( P.S. de som nu hugger på detta inlägg observera att jag skrev MIN ÅSIKT d.s)

rosena skrev:
Det står isf mellan Ktm och husa vad är bäst?
Gärna lite utförliga svar:D'

MVH
Kolla i motardforumet.Ungefär varannan tråd handlar om KTM 660 vs Husaberg.Det behövs inte ens någon sökfunktion....

Kolla va din ekonomi räcker till med. Som ung tjänar man juh inte miljoner direkt om man inte har rika föräldrar. O sporthoj kostar juh lite att äga.

Motard går bra mycke fortare än vad motocross gör. För de pengarna i den åldern du är så tycker jag du ska åka motard. Förhoppningsvis får du lära dig vad du gör på hojjen innan du sätter dig på en R-hoj å her dig ut på landsvägarna.

Vafan jag såg ju nu att du bara är barnet, Du får ju inte ens köra sporthoj :va

rosena skrev:
Jo vet... försäkringen kommer bli ca: 10000 kr billigare kommer ställa på far min. Sen så kommer väll mamma lugna ner sig lite om man köper motard kan jag tänka mig...

app app inte skenförsäkra... :3freak

Som om man tog det lugnare med en motard :rofl :rofl

rosena skrev:
Jo vet... försäkringen kommer bli ca: 10000 kr billigare kommer ställa på far min. Sen så kommer väll mamma lugna ner sig lite om man köper motard kan jag tänka mig...

Aj aj det där skulle du inte sagt.
Nu kommer det bli liv i luckan.

Köp en av varje så slipper du välja.... :D Men om du nu inte skulle ha råd med det så kan jag ju varmt rekommendera motard.

Har ju både sporthoj och motard, men det är motardåkningen som jag längtar efter. Har haft både R1:a och 954 Fireblade tidigare men inget av dom är lika kul som min KTM 660. När jag byggde streetfighter av firebladen så va den iofs ruskigt rolig den också, men tyngden och den extremt mycket dyrare försäkringen gör det lätt att välja.

En motard behöver du dessutom inte gråta blod över om du råkar lägga omkull, och det gör du garanterat förr eller senare...

Å andra sidan så har det tagit mig ett antal år att komma fram till detta, och jag skulle ju inte vilja vara utan åren jag enbart åkte sporthoj heller. Så köp det du helst vill ha, men försök köra inom dina begränsningar om du köper en sporthoj. Dom går FORT :D

Skulle jag idag bli tvungen att välja mellan att bara åka motard eller sporthoj så skulle jag sälja båda hojarna och köpa en Aprilia SXV 550, får ju gåshud bara av att se den :kär

Bifogat

• Aprilia SXV 550 - 2.jpg
    Aprilia SXV 550 - 2.jpg
    91.8 KB · Visningar: 92
  • Aprilia SXV 550 - 1.jpg
    Aprilia SXV 550 - 1.jpg
    98.1 KB · Visningar: 93
Valet är lätt, sporthoj håller mycket längre i längden, motard är bara roligt att åka till korvkiosken med och sen åka därifrån med en korv i handen medan du försöker hålla balansen med en onehand wheelie på väg från korvkiosken, det är olidigt att åka en längre sträcka med motard, men fan va kul det är!jag säger sporthoj.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN