Motard börjar att kosta........

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hmmm har haft det roliga nöjet att ringa runt lite till bolagen :skrämd

Inga snälla premier vissa utan bolagen har för en KTM 660 -04 helfök/halvår;

* Länsförsäkringar --> 3891

* Trygg Hansa --> 9500 :skrämd

* Folksam --> 3600

* Salus --> 3830

* IF --> 2654

Bilsport & Mc ringde jag ej då den inte kommer stå i garage hela tiden.

Last edited:
Varför i hela friden kollar du på helf/halvår :va

Jag pröjsar 3047:- för halv/helår hos folksam. Tycker jag är ok...

Därför att det är en flång ny båge jag köper. Finns inte en chans att jag vågar köra med enbart halvförsäkring. Sedan kommer jag mest att köra i trafiken oxå vilket ökar riskerna att något kan hända.

Har bestämt för mig att hel/hel i princip kostade samma pengar som hel/halv, iaf på if?

Dessutom så va väl inte dom priserna så farliga? Det är ju en helt ny hoj :confused:

Nää.. precis! Större risk att den blir snodd då iallafall, och det är sådant som höjer premierna. Bilsport/MC höjde ju självrisken till 10 000:- vid stöld p.g.a att det har blivit så mycket stölder av "offroads"

- Johan

Marals76 skrev:

Marals76 skrev:
Därför att det är en flång ny båge jag köper. Finns inte en chans att jag vågar köra med enbart halvförsäkring. Sedan kommer jag mest att köra i trafiken oxå vilket ökar riskerna att något kan hända.

Är du så usel på att köra? :crash

Mängder med pengar har du också och gnäller som en liten babis för att det kostar dig nästan 10 lappar på det dyraste stället och under 3 lappar på det billigaste.

Gråter du blod när mjölken går upp 10 öre också?

Chris Husky skrev:
Har bestämt för mig att hel/hel i princip kostade samma pengar som hel/halv, iaf på if?

Dessutom så va väl inte dom priserna så farliga? Det är ju en helt ny hoj :confused:

9000 är väl ganska mycket :p Hade väl räknat med att hamna runt 2000 hade 2100 hel/hel på min XR650 visserligen en 00:a men ändå.

Men under 2700:- hel/halv e rätt ok tycker jag iaf... Kan man inte be att få förhöjd självrisk vid stöld/inlösen typ så kommer man väl ner ännu lägre? Så kan man ju göra med bilar iaf...

- Johan

Marals76 skrev:
9000 är väl ganska mycket :p Hade väl räknat med att hamna runt 2000 hade 2100 hel/hel på min XR650 visserligen en 00:a men ändå.

rougie skrev:
Är du så usel på att köra? :crash

Mängder med pengar har du också och gnäller som en liten babis för att det kostar dig nästan 10 lappar på det dyraste stället och under 3 lappar på det billigaste.

Gråter du blod när mjölken går upp 10 öre också?

Vart har du hittat de mängderna av pengar :confused:
Gnäller aldrig över premierna men man blir lite fundersam bara 9000 eller 2600

Marals76 skrev:

* Folksam --> 3600

* Salus --> 3830

* IF --> 2654

Det är väl bara en tidsfråga innan premier går upp på billiga sortimentet, i och med att fler och fler vildhjärnor går från klass 7 hojar

Re: Re: Motard börjar att kosta........

BMW R90s skrev:
Det är väl bara en tidsfråga innan premier går upp på billiga sortimentet, i och med att fler och fler vildhjärnor går från klass 7 hojar

Vilka? :crash :p :crash :p :crash :p :crash :p :crash

:squid

men va fan...........
Det är ju gratis att försäkra mot en sporthoj.
Jag betalar nästan 10 lök för min trafikförsäkring om året.
sluta gnäll

Men helförsäkring är väl overkill? Plast mm är så billigt ändå. Ska till en redig krasch för att något ska gå sönder till en kostnad som motiverar att använda försäkring.

Marals76 skrev:

* Folksam --> 3600

* Salus --> 3830

* IF --> 2654

Vad e de för zon i Trollhättan å hur gammal e du egentligen ?
Jag ger inte mer än 4000 hel/hel för Husan å skulle få ungefär samma premie för en Vertemati och de e utan krav som garage, ställ etc.

Jaja, jag vet att det e overkill med helförsäk. på en motard men det var inga större pengar ...

Fattar inte hur ni kan säga att det är onödigt med helförsäkring????? Tror någon sagt det tidigare på forumet; En bil gör att du kör av vägen och smiter, du råkar orsaka en krock med bil inblandad, du kör av vägen hög fart.......... Alla dessa fall får du inte ut en krona för cykeln om du inte har helförsäkring. Har man en helt ny cykel som kostar 80.000 så aldrig i livet att jag skulle våga chansa. Sedan fattar jag inte varför folk sägar att man har klagat på premierna?
Tycker de var ganska ok förutom Tryff Flamsa, blir IF för min del då de hade bra villkor som passade mig bra.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT