Motard börjar att kosta........

Re: Re: Motard börjar att kosta........

kiko skrev:
Vad e de för zon i Trollhättan å hur gammal e du egentligen ?
Jag ger inte mer än 4000 hel/hel för Husan å skulle få ungefär samma premie för en Vertemati och de e utan krav som garage, ställ etc.

Jaja, jag vet att det e overkill med helförsäk. på en motard men det var inga större pengar ...

Är 27 Thn ligger ganska högt i zonerna :mad:

Marals76 skrev:
Fattar inte hur ni kan säga att det är onödigt med helförsäkring????? Tror någon sagt det tidigare på forumet; En bil gör att du kör av vägen och smiter, du råkar orsaka en krock med bil inblandad, du kör av vägen hög fart.......... Alla dessa fall får du inte ut en krona för cykeln om du inte har helförsäkring. Har man en helt ny cykel som kostar 80.000 så aldrig i livet att jag skulle våga chansa. Sedan fattar jag inte varför folk sägar att man har klagat på premierna?
Tycker de var ganska ok förutom Tryff Flamsa, blir IF för min del då de hade bra villkor som passade mig bra.

Om du orskar en krock?

Då träder väl DIN trafikförsäkring in och täcker hans skador på bilen?
Helförsäkringen är till för att täcka skadorna på ens egna cykel.

Det ska till en redig smäll för att någon på en crosscykel ska gå sönder. Det värsta är väl att man spräcker en kylare för 3500:- eller kröker ramen, i absolut värsta fall. Annars en kylarvinge och ett kopplingsgrepp för 350:- totalt :)

Jag betalar 5200:- hos Länsförsäkringar numera, vanlig mc försäkring. Zon 1, körkort 2 år.

Men är det så liten differens i hel/halv så är det skitsamma. När jag frågade var det dock fråga om tusenlappar i skillnad...

Har inte haft mer än halvförsäkring på gixxern sen den va ny... Ni e posörer som måste ha repfria kåpor o blanka hojar!! :D :D

Sporthojar och (speciellt) motardhojar e leksaker man ska ha KUL med o inte glänsa me på lokala korvmojjen!! :fakta

Visst, min hoj har lite silvertejp här o var och e lite repig men den e precis lika kul för det på kurviga vägar, bike-event körningarna o på stuntrakan!!
Slår vad om att jag sparar in värdeminskningen o kanske även lite till på försäkringskostnaden..?!? Dessutom gäller ju inte försäkringen på bana ändå o det e där jag varit klart närmst att klota. Förutom en liten tabbe på rakan då!! :rolleyes:

Naä, för mig e en helförsäkring utesluten, möjligtvis på flickans hoj om vi skaffar henne en egen, de premierna e lite mer humana!!...

Adrian_J skrev:
Om du orskar en krock?

Då träder väl DIN trafikförsäkring in och täcker hans skador på bilen?
Helförsäkringen är till för att täcka skadorna på ens egna cykel.

Fan Adrian inte brukar du vara så trög :D Är ju det jag menar med mina exempel kanske ej var tydlig nog. Menar att kör man halvförsäkrat på ovan nämda olyckor så får jag inte ett skit för bågen. Kör du in i något hårt tar även en motard stryk inte kul om framgaffel och styrkrona åker på stryk :skrämd
Eftersom jag får 2600 hel/halv så är det ju inget snack klart man kör helfök.

Marals76 skrev:
Vart har du hittat de mängderna av pengar :confused:

Du tycks ha gott om kulor allefall :tummenupp
Ny båge +80000, nytt akra +10000, ny kam +1500, nya däck +3000, helförsäkring +5500 :fakta

Visst motard börjar kosta :eek:

Last edited:
Re: Re: Re: Motard börjar att kosta........

Marals76 skrev:
Är 27 Thn ligger ganska högt i zonerna :mad:

Hmmmmm ... låter som det skiljer någe mer ...
Thn lär ju inte vara dyrare än Sthlm :)

Marals76 skrev:
Hmmm har haft det roliga nöjet att ringa runt lite till bolagen :skrämd

Inga snälla premier vissa utan bolagen har för en KTM 660 -04 helfök/halvår;

* Länsförsäkringar --> 3891

* Trygg Hansa --> 9500 :skrämd

* Folksam --> 3600

* Salus --> 3830

* IF --> 2654

Bilsport & Mc ringde jag ej då den inte kommer stå i garage hela tiden.

Ä, det där är väll inget!!

Jag fick 32.000kr Hel/Hel på Läns... :lol

Betalar 4800 Hel/Hel på IF för min XR650 -03. :)
(ny hoj och ganska nytt kort)

Bilsport & mc 3100 :- Hel/Hel, Kort ca 4 månader. Lite jobbigt att man måste ställa in gumman hela tiden men det är hon värd :banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph