Moralpanik eller helt på sin plats?

Moralpanik eller ett befogat åtal?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Kanske, kanske inte. Tycker inte man ska chansa.

Oki.. jag omformulerar lite...

Vad skulle kunna göra illa barnen? Vad i nakenheten och sexualitet skulle skada mäniskobarn när inget annat djur höjer ett ögonbryn om det så toksexas precis bredvid dem?!

Edit1: Ska självklart inte missförstås som att jag någonsin skulle argumentera för att barn skulle delta i sexuella aktiviteter...

Läste inte hela artikeln, men defintionen "porr" är ju ganska bred så det beror lite på hur hård porr som lästes upp..eller :confused: :va

korvgubbe skrev:
Vad skulle kunna göra illa barnen? Vad /.../ skulle skada mäniskobarn /.../ om det så toksexas precis bredvid dem?!

korvgubbe skrev:
Edit1: Ska självklart inte missförstås som att jag någonsin skulle argumentera för att barn skulle delta i sexuella aktiviteter...

Jag fattar ingenting, visst jag har redigerat lite men det är som ovan jag tolkar ditt inlägg.
Skulle du borra med en femåring som kolla på? :confused:

Markus skrev:
Skulle du borra med en femåring som kolla på? :confused:

Nej, självklart skulle jag inte det.
Däremot undrar jag om det verkligen finns någon form av egentlig anledning att ha detta tabu?! Jag är ganska säker på att det "borrades" rätt friskt med barn i närheten under våra första årtusenden innan det började dyka upp kyrkor å annat folk som plötsligt dikterade vad som var moral och vad som inte var det...

heimdal skrev:
syftet är avancerad hjärntvätt.. när de har 0 motståndskraft så formas de i den politiskt korrekta läran.. har för mig (om det e samma händelse som deta handlar om) att de handlade en del om homosexuella sexuella relationer..

är de inte bättre å låta barnen skyddas från sånt? å bilda sig en egen uppfattning om hurvida det är bra eller dåligt utifrån egna erfarenheter etc...
men här kommer åsiktspoliserna å påbörjar hjärntvätten i den politiska korrekthetens anda som genomsyrar hela skolväsendet å sedan fortsätter genom media ända tills vi dör..

de måste va skönt å vara hjärntvättad å inte behöva tänka på sånthär :va

Åsiktspådyvling?

Orwell vänder sig i sin grav!
Bara en tidsfråga innan sanningsministeriet börjar rycka i historieböckerna :skrämd

Last edited:
korvgubbe skrev:
Nej, självklart skulle jag inte det.
Däremot undrar jag om det verkligen finns någon form av egentlig anledning att ha detta tabu?! Jag är ganska säker på att det "borrades" rätt friskt med barn i närheten under våra första årtusenden innan det började dyka upp kyrkor å annat folk som plötsligt dikterade vad som var moral och vad som inte var det...

De gjorde mycket konstigt förr i tiden, allt var inte bättre förr även om du nu råkar vara superkonservativ.
:rofl

tIgGeR skrev:
Åsiktspådyvling?

Orwell vänder sig i sin grav!
Bara en tidsfråga innan sanningsministeriet börjar rycka i historieböckerna :skrämd

det har de redan börjat med i ryssland
de skulle radera att stalin va lite polare med hitler.. när de delade polen mellan sig 1939

korvgubbe skrev:
Tror du att ett barn har något som helst begrepp om vad det innebär?.. Tror du att de kan skapa sig en bild av en text som de inte förstår?!

...däri ligger ett av mina stora frågetecken... Jag tror inte barnen blev de minsta upprörda utan det är snarare vi vuxna som tabu och skuldbelägger, upprörs och förfasar oss...

....Tror du en sexåring skulle kunna förstå innebörden av:
"greta rövknullades med en bratwurst"??

....dessutom rörde det sig väl snarare om en erotisk novell och inte grovporr...

håller med dig, med många år som dagisfröken i ryggen. det värsta som kommer ske är nog att barnen kommer fråga sina föräldrar "mamma, vad betyder rövknullad?" och då blir det ju jättepinsam och omoralisk stämning i hemmet. inte bra.

korvgubbe skrev:
Vad skulle kunna göra illa barnen? Vad i nakenheten och sexualitet skulle skada mäniskobarn när inget annat djur höjer ett ögonbryn om det så toksexas precis bredvid dem?!

det är roligt, som en tjej i den berömda performanceartistgruppen unfucked pussy gjorde: onanerade framför olika djur och filmade, djuren var TOTALT ointresserade och oberörda av hennes aktiviteter, vilket just var hennes poäng: djur skiter i vår sexualitet och vi lägger ofta på dem en sexualitet som liknar vår osv osv.

givetvis uppstod moralpanik: DJURPORR! DJURPORR!

eehh, just det.

Clara skrev:
håller med dig, med många år som dagisfröken i ryggen. det värsta som kommer ske är nog att barnen kommer fråga sina föräldrar "mamma, vad betyder rövknullad?" och då blir det ju jättepinsam och omoralisk stämning i hemmet. inte bra.

det är roligt, som en tjej i den berömda performanceartistgruppen unfucked pussy gjorde: onanerade framför olika djur och filmade, djuren var TOTALT ointresserade och oberörda av hennes aktiviteter, vilket just var hennes poäng: djur skiter i vår sexualitet och vi lägger ofta på dem en sexualitet som liknar vår osv osv.

givetvis uppstod moralpanik: DJURPORR! DJURPORR!

eehh, just det.

Är Unfucked pussy frigida, flator eller oskulder?

Eller.....

De kanske bara är jävligt fula..

Biturbo skrev:

Eller.....

vad har något av det med något att göra?

Biturbo skrev:

Eller.....

Bara alldeles vanliga uppmärksamhetsknarkare, som den genomsnittliga dokusåpakändisen ungefär men med lite andra förutsättningar och tillvägagångssätt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg