Moralpanik eller helt på sin plats?

Moralpanik eller ett befogat åtal?

• Antal röstningar
    0
honkiie skrev:
Jag skulle nog slå honom, eller iallafall säga till på skarpen! :tomten

- Ajsing bajsing dumma teaterkille! Mina barn kommer må jättedåligt nu när de hört en historia om folk som vuxenkramas! :fatta!

Beror ju lite på hur grov novellen var. Står det typ "och hon pussade honom lite ömt i nacken blabla" så är det väl skitsamma, fast stod det "Olga blev rövk****d av en fet bratwurst" så skulle en örfil eller två vara befogat.

FUBAR skrev:
Beror ju lite på hur grov novellen var. Står det typ "och hon pussade honom lite ömt i nacken blabla" så är det väl skitsamma, fast stod det "Olga blev rövk****d av en fet bratwurst" så skulle en örfil eller två vara befogat.

Tror du att ett barn har något som helst begrepp om vad det innebär?.. Tror du att de kan skapa sig en bild av en text som de inte förstår?!

...däri ligger ett av mina stora frågetecken... Jag tror inte barnen blev de minsta upprörda utan det är snarare vi vuxna som tabu och skuldbelägger, upprörs och förfasar oss...

....Tror du en sexåring skulle kunna förstå innebörden av:
"greta rövknullades med en bratwurst"??

....dessutom rörde det sig väl snarare om en erotisk novell och inte grovporr...

Som jag ser det håller ett barn i den åldern på att bygga sig en uppfattning om vad som är normalt och accepterat i samhällets och dess omgivnings ögon. En vuxen kan läsa dylikt och förstå att det är överdrivet,att alla flickor inte njuter av anal och gruppsex. För ett barn blir det en ingrediens i den soppa som så småningom formar dess syn på sexualitet.

Vad är syftet med att läsa porrnoveller för 6 åringar?
Få dom upphetsade?
informera dom om hur vuxna gör?
Underhålla dom?

tIgGeR skrev:
En vuxen kan läsa dylikt och förstå att det är överdrivet,att alla flickor inte njuter av anal och gruppsex

Vad är syftet med att läsa porrnoveller för 6 åringar?

Hade barnen varit 12-13 hade jag kunnat förtå din poäng men i mina ögon är dessa barn alldeless för små för att sätta det i sitt samanhang och sexualiteten alldeless för outvecklad för att påverkas...

Men oavsett den diskussionen så har det inte någonstans sagts att det rört sig om hårdporr så vi är lite ute och svävar... hade novellen ens innehållit ord som kuk gissar jag att rubrikerna knappast kallat det "erotisk saga" utan hamrat ut orden "hårdporr, chockporr, grovporr" o.s.v....

Syftet kan jag däremot inte hjälpa dig med eftersom jag är lika frågande som du....

När man ska genomföra ett djurförsök/studie måste man ha tillstånd. Det får man efter en etisk prövning där nyttan med försöket vägs mot det lidande det orsakar djuren.

Om man ska göra experimentell forskning på barn (vilket jag tycker att detta fall verkar vara) så ska väl kraven på hur genomtänkt ett försök är inte vara lägre?

Det är iallafall klart för mig att fallet måste prövas, tyvärr fanns inget passande alternativ i pollen.

Jag kan starkt ifrågasätta syftet och nyttan med att läsa porrnoveller för barn, även fast jag inte tror att den gjort någon direkt skada. Det finns väl ingen som helst anledning till att barn inte skulle få ha sin sexualitet ifred? Hela projektet känns rejält muppigt! :3freak

Flamma77 skrev:
Hela projektet känns rejält muppigt! :3freak
Ja, förvisso...

Bara en tanke...
Varför håller vissa för ögonen på barnen om någon är naken på TV? :va
...där om någonstans skadar vi ju barnen genom att pränta in skamkänslor och tabun för något som är helt naturligt....

korvgubbe skrev:
Hade barnen varit 12-13 hade jag kunnat förtå din poäng men i mina ögon är dessa barn alldeless för små för att sätta det i sitt samanhang och sexualiteten alldeless för outvecklad för att påverkas...

Men oavsett den diskussionen så har det inte någonstans sagts att det rört sig om hårdporr så vi är lite ute och svävar... hade novellen ens innehållit ord som kuk gissar jag att rubrikerna knappast kallat det "erotisk saga" utan hamrat ut orden "hårdporr, chockporr, grovporr" o.s.v....

Syftet kan jag däremot inte hjälpa dig med eftersom jag är lika frågande som du....

Såg inget om "erotisk saga". Rubriken sade "porrnovell" och jag drog en parallel till mina egna erfarenheter :rodnar

tIgGeR skrev:
... och jag drog en parallel till mina egna erfarenheter :rodnar

Tror iofs du slår huvudet på spiken... Barnen har inga uppfattningar, erfarenheter eller begreppsramar inom ämnet så jag tror på sin höjd de kan tycka det hela låter väldigt konstigt eller undrar varför de i sagan gör som de gör..

...medan vi vuxna, som har erfarenheter och framförallt gått på alla tabun blir förskräckta och chockade...

korvgubbe skrev:
Varför håller vissa för ögonen på barnen om någon är naken på TV?

:D
Jo du, det kan man ju undra!
Kanske blev de tillsagda att hålla händerna på täcket som barn. Stackarna!
:tungan

Ja....o man kan ju undra vad barn för får uppfattning om hur man ska bete sig när dom "råkar" titta på alla dess jävla skitsåpor som visas.

Big Brother o Paradise Hotel o vad det nu finns. Där kan dom ju se med egna ögon hur det går till i ett "låtsasvuxenliv" :3freak

Nää...lägg ner skiten o se till att ungarna kommer ut o leker istället för att glo på TV.

:felämne förlåt för det, men TV:n är en tidstjuv, det vidhåller jag å det bestämdaste.

//Mad

Markus skrev:
Historien var värre än hårdporr skulle jag säga, ligger på www.sr.se (låg i alla fall).

Ja, tycker det är vansinnigt grovt..

"Det var en jättefin kjol som lätt åkte upp så att man kunde se in under den, ända in till trosorna och en topp som visade hela armarna och halsen och lite av magen. ---
Om du vill sa, Åsa (8 år), så kan vi knulla lite. Lisa (6 år) blev jätteglad. Det var precis det hon ville göra. ---
Sedan knäppte hon försiktigt upp byxorna på Lisa, knapp efter knapp, och stoppade försiktigt in handen innanför gylfen. ---
(Lisa) särade på benen så att (Åsa) skulle komma åt ordentligt. Hon ville känna händerna där mellan benen. Inne i snippan, där det var skönt att någon tog."

korvgubbe skrev:
Ja, tycker det är vansinnigt grovt..

Vanliga sarkasmen eller? ;)
Ja, jag tycker det är grövre än annat i och med att det känns som att det är producerat för barn.

Markus skrev:
Vanliga sarkasmen eller? ;)
Ja, jag tycker det är grövre än annat i och med att det känns som att det är producerat för barn.

Tror du barn på något sätt tar illa vid sig av att höra detta? Påverkbara, visst, men jag tror knappast de inser samanhanget..

tIgGeR skrev:
Som jag ser det håller ett barn i den åldern på att bygga sig en uppfattning om vad som är normalt och accepterat i samhällets och dess omgivnings ögon.

syftet är avancerad hjärntvätt.. när de har 0 motståndskraft så formas de i den politiskt korrekta läran.. har för mig (om det e samma händelse som deta handlar om) att de handlade en del om homosexuella sexuella relationer..

är de inte bättre å låta barnen skyddas från sånt? å bilda sig en egen uppfattning om hurvida det är bra eller dåligt utifrån egna erfarenheter etc...
men här kommer åsiktspoliserna å påbörjar hjärntvätten i den politiska korrekthetens anda som genomsyrar hela skolväsendet å sedan fortsätter genom media ända tills vi dör..

de måste va skönt å vara hjärntvättad å inte behöva tänka på sånthär :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...