Moralfri zon

Vill du ha ett forum utan moraliska övergrepp?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
De personer i "Stuntliv" forumet vill inte att andra medlemmar ska komma in och berätta att dem är idioter för att dem kör på bakhjulet. Därfår så tas det bort inlägg och bannas så personerna som klagar inte ens har tillgång. Det är såklart endast sista utvägen.

Det står i beskrivningen att "moralsnack" ej är välkommet. Moralsnack är när något annan säger att en annan gör fel.

Så om jag kliver in på racingforumet och tycker att det bara är onödigt att åka runt runt utan att komma nånstans och att dom borde skänka bensin och däckspengarna till Rädda Barnen istället så tycker ni det är helt OK? Förr va jag ofta inne på racingforumet och läste och det var aldrig nån som var inne och kom med onödiga och dryga kommentarer utan det mesta höll sig till ämnet, utom när dom största användarna där spårade ur helt själva. Jag vet inte hur det är nu men jag fattar inte varför dom ska lägga sig i vad folk som åker på bakhjulet gör när ingen av dom bryr sig om vad som skrivs i racingforumet. Båda sakerna är dessutom ganska farligt.

Edit: Man måste inte säga precis tvärt emot för att diskutera.

Rigge skrev:
Så om jag kliver in på racingforumet och tycker att det bara är onödigt att åka runt runt utan att komma nånstans och att dom borde skänka bensin och däckspengarna till Rädda Barnen istället så tycker ni det är helt OK? Förr va jag ofta inne på racingforumet och läste och det var aldrig nån som var inne och kom med onödiga och dryga kommentarer utan det mesta höll sig till ämnet, utom när dom största användarna där spårade ur helt själva. Jag vet inte hur det är nu men jag fattar inte varför dom ska lägga sig i vad folk som åker på bakhjulet gör när ingen av dom bryr sig om vad som skrivs i racingforumet. Båda sakerna är dessutom ganska farligt.

Edit: Man måste inte säga precis tvärt emot för att diskutera.

Kanske för att man vill att lättledda ungdomar ska få leva. Eller åtminstone chansen att göra ett val. Presenteras inte alternativ så blir risken att man tror att alla kan, bör och ska göra samma saker. Vi ska alla ha rätt till helheten och egna val.

Swedie skrev:

Det står i beskrivningen att "moralsnack" ej är välkommet. Moralsnack är när något annan säger att en annan gör fel.

Hoppas att denna censur inte sprider sig till resten av Forumet... Då får jag ju tex inte gnälla på folk som Skenförsäkrar, eller tvättar hojen på fel sätt... (Dvs jag tycker någon gör fel...)

/B

Att många hackar på stuntande/fortkörning på gata är ju för att det ofta riskerar att drabba tredje part. Om folk stuntar med lite tanke på risker för andra, dvs inhägnat eller på annat vis organiserat mer än burna, göra stoppies och wheela vid rödljusen i stan, så gnälls det väl inte? Eller så har jag missuppfattat det hela.
Sedan har ju ofta debatterna om stuntande, och även ren buskörning, handlat om försäkringarna och hur dessa missbrukas vilket ju också drabbar tredje part.
Jag har säkert, liksom de flesta här inne, varit ute i ogjort väder ibland men om det har hänt så hoppas jag att jag har bett om ursäkt för eventuella påhopp utan grund.

Beware alla moralpredikare!

Till och med JAG har tydligen blivit bannad från stuntforumet nu,,,

Vad är det som händer???? :D

Swedie!:

En teori om varför folk gör inlägg i "fel" trådar, tex i "moralfria" stunttråden, är att man/många använder "Se nya inlägg"-funktionen, då ser man inte närmare på vilket forum det är, utan bara på trådens rubrik.

Tror det skulle bli mindre felaktiga/oönskade inlägg om du tex undantog följande forum från "Nya inlägg-sök-funktionen":

Stuntliv - forumet till Stunners.
RR - Radical Riders
Pennybridge Riders
Umeå Motorcykelklubb
Jönköping Street Maniacs (JSM)
Uppsala RoadRunners

så får dessutom klubbarna ha sina forum mer för sig själv )och jag mfl slipper se rubriker om klubbinterna trådar....

/B

benkar skrev:
Swedie!:

En teori om varför folk gör inlägg i "fel" trådar, tex i "moralfria" stunttråden, är att man/många använder "Se nya inlägg"-funktionen, då ser man inte närmare på vilket forum det är, utan bara på trådens rubrik.

Tror det skulle bli mindre felaktiga/oönskade inlägg om du tex undantog följande forum från "Nya inlägg-sök-funktionen":

RR - Radical Riders
Pennybridge Riders
Umeå Motorcykelklubb
Uppsala RoadRunners

så får dessutom klubbarna ha sina forum mer för sig själv )och jag mfl slipper se rubriker om klubbinterna trådar....

/B

Mycket smart... jag har börjat skriva i PBR´s forum och andra för att jag inte tänkt på det.

Goodstuff skrev:
Att många hackar på stuntande/fortkörning på gata är ju för att det ofta riskerar att drabba tredje part. Om folk stuntar med lite tanke på risker för andra, dvs inhägnat eller på annat vis organiserat mer än burna, göra stoppies och wheela vid rödljusen i stan, så gnälls det väl inte? Eller så har jag missuppfattat det hela.
Sedan har ju ofta debatterna om stuntande, och även ren buskörning, handlat om försäkringarna och hur dessa missbrukas vilket ju också drabbar tredje part.

Exaktemento!

Chrille skrev:
Moral i sporthojs-sammanhang är uppenbarligen samverkan av tankeförmåga och omtanke mot dina medtrafikanter. Så fort du kombinerar de två så är det någon jävel som skriker om moralkärringar.

Det blir bättre stämning så. Jag säger - Idag köre jag om 4 mc-snutar på slangen och brände ifån dom i 320. I stället för att tala om för mig att jag är en vårdslös idiot så säger du i stället -Fy faan va ballt, die pigs die!!!!.

p.s jag tror i alla fall att det är tanken?.

Benkar: tycker du är helt ute o snurrar ang. diskussioner.....man behöver inte tycka motsatsen för att föra en diskussion. Diskussion har man i vilket fall. Pratar du bara med såna som tycker tvärtemot vad du tycker?????
När vi skriver om stunts, så vet vi redan vad vissa tycker och behöver inte lyssna på deras klagan hela tiden, därför är det skönt med ett eget forum där vi kan snacka om det vi vill utan att få massa glåpord efter oss.
Dessutom så tror jag att olycksstatistiken är bra mycket högre vid vanlig körning än vid stuntande.

Rymding: det är ingen som propsar på nån annan att stunta, och det dör fortfarande mer folk av vanlig körning än stuntande.

Goodstuff: det har klagats här så fort nån sagt att hjulet vart uppe i luften.

Ravetrancer skrev:

Dessutom så tror jag att olycksstatistiken är bra mycket högre vid vanlig körning än vid stuntande.

Jag trodde du var en smart kille, Rejvis! Nu får du väl kamma till dej lite! Att tro att det blir mindre olyckor under stuntkörning än under vanlig körning är att förneka sanningen. Att antalet olyckor är mindre går jag med på, men enbart för attt antalet som stuntar är en liten klick av landets hojåkare. Poängen med att stuntarna kostar är ju att det är"onödiga" olyckor. Man har själv skapat situationen för skadan. Samma med bankörningsvurpor, man har satt sej i en situation man inte reder ut och nån annan får pröjsa. Riskbeteende! Bättre är att köra på ett sätt så att man undviker såna situationer än att framkalla dom.

benkar skrev:
Hoppas att denna censur inte sprider sig till resten av Forumet... Då får jag ju tex inte gnälla på folk som Skenförsäkrar, eller tvättar hojen på fel sätt... (Dvs jag tycker någon gör fel...)

/B

Vad är det du inte förstår???

Du vet mycket väl vad Swedie menar men du måste bara säga emot.

Nr:18 skrev:
Jag trodde du var en smart kille, Rejvis! Nu får du väl kamma till dej lite! Att tro att det blir mindre olyckor under stuntkörning än under vanlig körning är att förneka sanningen. Att antalet olyckor är mindre går jag med på, men enbart för attt antalet som stuntar är en liten klick av landets hojåkare. Poängen med att stuntarna kostar är ju att det är"onödiga" olyckor. Man har själv skapat situationen för skadan. Samma med bankörningsvurpor, man har satt sej i en situation man inte reder ut och nån annan får pröjsa. Riskbeteende! Bättre är att köra på ett sätt så att man undviker såna situationer än att framkalla dom.

Det är jag lite trött på att alla tror, ska jag behöva skriva "Jag kör halvförsäkrat på ett flygfält" under alla inlägg? Förresten, åker man inte motorcykel alls så är det jätteliten risk att ramla, alltså borde alla sluta med det eftersom det är en situation man själv skapat?

Ravetrancer skrev:
Benkar: tycker du är helt ute o snurrar ang. diskussioner.....man behöver inte tycka motsatsen för att föra en diskussion. Diskussion har man i vilket fall. Pratar du bara med såna som tycker tvärtemot vad du tycker?????
När vi skriver om stunts, så vet vi redan vad vissa tycker och behöver inte lyssna på deras klagan hela tiden, därför är det skönt med ett eget forum där vi kan snacka om det vi vill utan att få massa glåpord efter oss.

Jag har inga som helst åsikter om Stuntliv-forumet, utan för här en diskussion om att jag tycker det är fel att sätta upp YTTERLIGARE forum som ska vara "moralfria", hur skulle det se ut med tex ett forum "Försäkringar, tips kring skenförsäkringar -moralfritt" ? eller forumet "Vi som vill köra i mer än 200 km/h i city", Ska vi andra sitta stillatigande och känna vreden koka och inte få framföra vår åsikt?

Samt, diskuterar gärna med folk som har samma åsikt, är ju enklast och lugnast.... men accepterar givetvis att få mothugg från någon som tycker annat än jag, står jag bara för mina egna åsikter, så kommer jag lägga fram argument tills att jag "vinner" diskussionen... ;) (Eller erkänner att jag hade fel, och har lärt mig något nytt!)

/B

benkar skrev:
Swedie!:

RR - Radical Riders
Pennybridge Riders
Umeå Motorcykelklubb
Uppsala RoadRunners

/B

Japp har faktiskt tänkt på det! promise.. men hittills har jag itne kunnat klura ut HUR det ska gå till.

Ska försöka få grepp om det här. Tycker dock INTE att vi ska dela upp forumet utefter ens åsikter. det är bara FEL.

Ravetrancer skrev:
säger du bara för att du inte kan stunta med din sura gamla *censur* :finger

App app!

Personangrepp, 20 sekunder i båset. :crash
Faktafel, ytterligare 20 sekunder i båset. :fakta
Inte hålla med (moralkärring), matchstraff och utvising. :(

Du är bannad! :eek:

Min hoj må vara gamal och sur, med det går utmärkt att stunta med.

Wheelie på ettan från sillastående? Been There. Så länge framhjulet är i luften, eller hur? Jag har framhjulslyft på säkert en eller två centimeter vi varje start.

Stoppie i slutet på långa rakan? Done That. Om än ofrivilligt och oönskat, men likväl en stoppie.

Och sist men inte minst, alla cityslicker-busåkares våta dröm, knäskrap. Doing It Tomorrow. *Gäääääsp...*

Så du ser, jag stuntar hej vilt med min sura, gamla tvåtaktare. Dessutom har jag tagit stuntandet till en helt ny nivå genom att börja med knäskrap i jord (kolla in bilden nedan) :)

Skämt åsido. Jag har inget på Stuntforumet att göra och ska hålla mig borta därifrån. Genom Stuntforumet kanske vi slipper en del utflippade trådar på allmänsnackforumet. Det kan vara bra eller dåligt beroende på hur man ser det. Jag tycker det är trist. En debatt är ofta både underhållande och lärorik. Det är ofta i korselden av en riktigt het debatt som saker och ting klaranar och blir tydliga. Den framgångsrikes största fiende är den egna självgodheten. En säker väg till undergång är att omge sig med ja-sägare. Det ÄR kul att diskutera!

Bifogat

• bergskurvan1.jpg
    bergskurvan1.jpg
    15.4 KB · Visningar: 58
Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Back