moppefuckon lär sig tidigt!

croom skrev:
va fan e d å skratta åt... tänk fall att d var du som gick på trottoaren precis när han klotade.. och körde över dig :kocko

Tänk när du ligger över hastighetsbegräningsarna(som jag antar du gör) så är du en fara på 2 hjul

synd bara att sundsvallspolisen inte ägnar sig åt sånt utan ställer sig på viadukter ovanför länets bästa väg o tar dom som kör 120 där (är 110 sträcka) snacka om att bara jaga pengar,har sett dom där 3 gånger i sommar i jag ser inte allt.

CHROLO skrev:
Har tagit tre rattfyllon i dag. Ingen av dem körde för fort........... :banana

Klagar inte på min lön, men den är lika hög oavsett hur många fortkörare jag "tar".

Det är ju faktiskt olagligt att köra 120 på 110 väg så det är väl inte så konstigt. Kan förstå att man tycker att det är ett litet brott om man åker dit själv (har aldrig åkt dit på så lite :hihi ) men att uppröras över att andra åker dit är väl lite väl engagerat. :rolleyes:

ja men är det inte bättre att stå vid en skola då tycker du eller är du lika dum som dom? man måste använda resurserna på rätt sätt.

Ninjaboy skrev:
Det är ju faktiskt olagligt att köra 120 på 110 väg så det är väl inte så konstigt. Kan förstå att man tycker att det är ett litet brott om man åker dit själv (har aldrig åkt dit på så lite :hihi ) men att uppröras över att andra åker dit är väl lite väl engagerat. :rolleyes:

poliser är ju ingen idol precis men dom gör ju bara sitt jobb.
men det med oljepluggen lät ganska illa, kunde ha slutat otäckt..
snut eller moppemupp spelar ingen roll, vissa saker ska man inte fingra på

Holger skrev:
ja men är det inte bättre att stå vid en skola då tycker du eller är du lika dum som dom? man måste använda resurserna på rätt sätt.
Och du är förstås expert på resursfördelning smart som du är? Alltid lätt att kritisera andra när man inte behöver göra något själv.

Om du tänker på trafikplatsen för motorfolk känt som lilla Anderstorp (eller möjligtvis Birsta) så står de väl där under sommaren för att helt enkelt många passerar där på E4:an. Om du tolkar det som att de gör det för att "tjäna pengar" eller för att många fler kör för fort där är väl upp till dig. De flesta har väl vett att ta det lugnt förbi skolor, jag respekterar alltid i möjligaste mån 30 och 50.

CHROLO skrev:
Har tagit tre rattfyllon i dag. Ingen av dem körde för fort........... :banana

Klagar inte på min lön, men den är lika hög oavsett hur många fortkörare jag "tar".
Du är min idol :) Jäkligt starkt jobbat. Hur många fortkörare har du tagit då?

dom stod där förra veckan på kvällen,var jätte mycket trafik då på den motorvägen,men inte lika kul att ställa sig på bergsgatan i stan där det mesta händer för där kör bara 1 av 20 för fort på motorvägen är det 1 av 5,inte ens konstigt när det är en rak väg med lite trafik heller.
är ingen expert själv men när alla tycker samma som mig som bor här uppe tror jag inte jag har så fel,till o med gubbarna på jobbet som aldrig passerat 110 på motorväg retar upp sig på polisens placeringar.

Ninjaboy skrev:
Och du är förstås expert på resursfördelning smart som du är? Alltid lätt att kritisera andra när man inte behöver göra något själv.

Om du tänker på trafikplatsen för motorfolk känt som lilla Anderstorp (eller möjligtvis Birsta) så står de väl där under sommaren för att helt enkelt många passerar där på E4:an. Om du tolkar det som att de gör det för att "tjäna pengar" eller för att många fler kör för fort där är väl upp till dig. De flesta har väl vett att ta det lugnt förbi skolor, jag respekterar alltid i möjligaste mån 30 och 50.

Värst vad alla verkar lätt retade här då.. :7peta

Han kanske är en dålig polis som förtjänar det?

Finns många bra poliser men tyvärr desto fler sämre poliser i detta land.. :död

KawaChris skrev:
det där var lite dubbeltydigt.. vilket är det: alltid eller 'i möjligaste mån' :7peta

Det var väl bara en försäkring mot att någon säkert skulle hävda att jag själv kör för fort och det gör jag också. Vad jag menade var att jag kör mindre för fort där om alls för fort. Att köra 40-45 på 30-väg är ju inte så spännande i alla fall så då kan man lika gärna köra 30-35.

JAG tycker inte om poliser.... MEN jag tycker poliser är BRA!!! däremot tycker jag att det är skoj när folk dissar poliser för 99 procent av kåren får fetstånd av att göra livet jobbigt för vanliga svensson som gjort ETT snesteg! sen skuggar dom dig tils du blir gråhårig.... ingen av er skulle bli speciellt lyckliga när snuten väntar på dig (gömda) kl halv 6 på morgonen när du ska till jobbet.... 6-7 gånger på 3 veckor dessutom! har även varit 2 bilar på en liten kille :va man undrar ju vart skattepengarna tar vägen????

och för er blåvita som läser detta kan jag bara säga att det behövs ingen eskort längre för mc säsongen är över för min del så lägg era resurser på VIKTIGA saker!

Last edited:
Gavazn skrev:
Fan att inte grisen klotade.. :mad: :mad:

varför skulle det vara bra??
Han kanske oxå har en familj och sånt!! det är bättre med poliser än legister :fatta!

Lite lustigt var det allt.

Ungarna nu för tiden verkar vara ovanligt välförsedda om dom kutar omkring med verktyg som passar för att öppna oljepluggen på en mc.

JoS skrev:
Lite lustigt var det allt.

Ungarna nu för tiden verkar vara ovanligt välförsedda om dom kutar omkring med verktyg som passar för att öppna oljepluggen på en mc.
låter mer troligt att dom öppnade påfyllningspluggen.

Annat är det om man nu försöker köra ifrån polisen (väldigt dumt) men att sabotera dennes fordon som kan bli just det fordon som räddar ditt liv är inte så smart. När jag körde moped så använde ALLA hjälm men efter ca 2 år när andra ungdomar har åldern inne för moped så körde de antingen utan hjälm eller hade den halvt på huvudet! :kocko Poliser är också vanliga människor men de finns drägg inom alla yrken vare sig man vill eller inte.

madmagnus skrev:
JAG tycker inte om poliser.... MEN jag tycker poliser är BRA!!! däremot tycker jag att det är skoj när folk dissar poliser för 99 procent av kåren får fetstånd av att göra livet jobbigt för vanliga svensson som gjort ETT snesteg! sen skuggar dom dig tils du blir gråhårig.... ingen av er skulle bli speciellt lyckliga när snuten väntar på dig (gömda) kl halv 6 på morgonen när du ska till jobbet.... 6-7 gånger på 3 veckor dessutom! har även varit 2 bilar på en liten kille :va man undrar ju vart skattepengarna tar vägen????

och för er blåvita som läser detta kan jag bara säga att det behövs ingen eskort längre för mc säsongen är över för min del så lägg era resurser på VIKTIGA saker!

Den tiden på dygnet flera gånger i veckan! Jösses!! :confused:
Lever du på att råna banker eller.........? :)

madmagnus skrev:
att göra livet jobbigt för vanliga svensson som gjort ETT snesteg!
Vad har du gjort för snedsteg då, bilinbrott, misshandel, rån? De flesta Svenssons tycker nog att det är helkul när polisen jävlas med folk som "gör snedsteg". Häng snedstegarna högt!

Back