Moppe till frugan

Ett riktigt rykande HETT tips är att låta henne provköra mopeder hos olika handlare,
precis som med hojar och bilar så sitter man så olika,
sadeln kanske inte passar hennes stora ELLER lilla bakdel?
armarna kanske är för långa för styret osv.

Sen framförallt så går vissa mopeder så otroligt tråkigt när dom är strypta (vilket jag gissar att den kommer att fortsätta vara?)
och vissa går överraskande piggt.

Ett tips är då Aprilias DiTech modeller som även är bränslesnåla pga insprutning.

Menmen, prova mopederna det är mitt tips.

Har också föreslagit det men SÅ kul tycker hon inte det är...låter som jag har fått mandat att driva det här så länge jag inte kommer hem med en stripad Speedfight. Men jag ska försöka dra med henne ut i helgen.

DiTechen är absolut ett alternativ, tack för tipset :tummenupp

Jag har haft 3 Aprilior (?) fast jag vet inte om dom räknas till EU moppe...dom gick betydligt fortare än 30 Km/h fast det var efter lite *host* modifieringar.

2 av åbäkena var Aprilia Area 51 och den första var Aprilia SR 50 vet inte ens om de tillverkas längre :P eller vad de kostar men de svek inte en enda gång och jag älskade alla 3.

overskottsbolaget.se säljer 150cc quad för 10k. Visst får man vad man betalar för, men det kanske kan vara värt att kolla in iaf?

Kan man skruva och är medveten om att det man köper kanske inte håller högsta kvalitet så kanske den är ok?

Edit 2: glöm inte att köpa ett ordentligt lås. Helst ett kraftigt kedjelås från ABUS eller liknande så att det går att låsa fast moppen i en stolpe eller något. Köp inte ett billigt skitlås från Biltema eller liknande.

OBS vill absolut inte slå diig på fingrarna, men jag läste ett låstest förr ett litet tag sen i en tidning.

Dom gämförde en jäddrans massa lås typ hur lång tid det tog att få upp dem mm .....

Ett Abus lås för dryga 600 pistoler fick pisk av ett Nonamelås för 70-90 kronor på Clas Ohlson!

Tänkvärt :rolleyes:

overskottsbolaget.se säljer 150cc quad för 10k. Visst får man vad man betalar för, men det kanske kan vara värt att kolla in iaf?

Kan man skruva och är medveten om att det man köper kanske inte håller högsta kvalitet så kanske den är ok?

Gämföra en fyrhjuling med en Eu scooter :dummer

Eller har jag missat nått? Säg till i sånna fall!

Last edited:

Kul :hihi du är en bland dem roligaste profilerna på SH ! Har du många kompisar?

Allvarligt talat på nått sätt så känns det som att du är någon jä..a mupp!?!? Förlåt mig, men jag har retat mig på dig nu ett tag och kan inte hålla igen längre.

Vad är ditt problem egentligen? Ständigt kommandes med meningslösa aptråkiga inlägg!?

Jag skiter fulltsändigt i att du anmärker på mina stavfel! Men det är någonting som får mig att ogilla dig.

Det finns liksom ingen humor, utan det känns mer som att du vill anmärka på vad folk/jag säger och sen tjäna ballhets poäng. :yoparty

Förlåt igen, jag är inte på världens bästa humör men som sagt jag har tröttnat på dig och du får gärna sluta quota mig med apträliga/meninglösa inlägg! Deal?

Vet inte om den här frågan hör hemma här men va fan....tänkte köpa en EU-moppe till frugan ja till familjen rent allmänt faktiskt men det är hon som kommer att använda den till och från pendelstationen mm.

Jag har en Yamaha Neos för liknande tillämpningar, och den håller helt OK kvalitet. Det bästa på den är nog frambroms-oket från Brembo. Önskar att känslan var lika bra på R1:an. :)

Min Neos är från första halvan av 2002 och är alltså en "30-moppe", men det enda som skiljer den mot senare "EU-Neosar" verkar i princip vara stoppet i variatorn. Neos och Aerox verkar ganska lika i grunden, men skiljer sig på design och på att Aeroxen har vattenkyld motor.

I alla fall så är en begagnad Neos mycket moppe för pengarna. :tummenupp

Men glöm Asiat-junket och tjöp en Puch Maxi :tummenupp Tysk ingengörskonst in i minsta detalj... Dom tidiga med trampor och med dragen plugg går det att uiiila med om man drar rullen stumt och samtidigt trampar som satan :)

Visa särringen en Aprilia Habana, troligen den hon kommer vilja ha. Riktigt flickaktig dvs den funkar med fransar!

Jag har haft 3 Aprilior (?) fast jag vet inte om dom räknas till EU moppe...dom gick betydligt fortare än 30 Km/h fast det var efter lite *host* modifieringar.

2 av åbäkena var Aprilia Area 51 och den första var Aprilia SR 50 vet inte ens om de tillverkas längre :P eller vad de kostar men de svek inte en enda gång och jag älskade alla 3.

Visade en Ditech för henne och det var :tummenupp

Tror knappast hon vill åka trimmat så det måste vara lite sprutt original vilket inte alltid är fallet tydligen. Testade en Vivacity, den var apslö i accet, trafikfarligt ju...:D

Quad är inget alternativ...jag skulle gärna ha en (inget kinasjunk dock, det har jag bara hört negativt om. En del går ju inte ens o mecka med) men jag tror leksaksbudgeten är uttömd efter moppen ärligt talat...måste ju ha in annat i garaget också...:D

Japp. :) Jag är en spammare förlåt. Men du lade upp till smash så...

Ontopic så var jag med och köpte en Baotain idag och vet inte vad jag skall säga. Kändes inte helgjutet men den var nästan ny, 50mil, och för det blygsamma priset 4500 så är jag nöjd.

Helgjutet blir det sällan för 4500 kr men so what...kul att du är nöjd :tummenupp

Men glöm Asiat-junket och tjöp en Puch Maxi :tummenupp Tysk ingengörskonst in i minsta detalj... Dom tidiga med trampor och med dragen plugg går det att uiiila med om man drar rullen stumt och samtidigt trampar som satan :)

Bra ide! Eller en Crescent Mamba? Eller varför inte en Chappy med halvautomat och hög/lågväxel...kult :yoparty :D

Visa särringen en Aprilia Habana, troligen den hon kommer vilja ha. Riktigt flickaktig dvs den funkar med fransar!

..å va fan ska jag åka på då? :D Köper att hon inte vill åka Chesterfieldstripad Aerox men det måste ju finnas något mellanting mellan en sån och nån Barbiemoppe med fransar...?? :D

Last edited:
..å va fan ska jag åka på då? :D Köper att hon inte vill åka Chesterfieldstripad Aerox men det måste ju finnas något mellanting mellan en sån och nån Barbiemoppe med fransar...?? :D

Sån här har jag haft som lite pendlingsmoppe. Riktigt trevlig för att vara moped (Quad). http://www.blocket.se/vi/12232169.htm?ca=17_s

Har en Suzuki Katana 50 -00 i garaget annars som behöver nytt insug och förgasare. Din för 6500:- :tummenupp

Har du några bilder du kan skicka? Vill inte köpa något skrapat.

Vad är det för fel på förgasare och insug?

Usch ja, någonstans har jag bilder. Köpte den 2001 i skicket den är idag.

Felet är att någon dum tysk fuckat upp förgasare och insuget var borta. 1500:- går det på nytt iallafall.

Ska leta upp bilder och återkomma!

Öh du brewden, du tjör ju fortfarande moped. :hihi

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back