Moppe - Lätt Mc

Mikael Cagiva skrev:
- Det blir troligtvis lite dyrare än om du går direkt på de större maskinerna. Fastän du tjänar in lite pengar på mellanhandshandel så finns ju alltid driftskostnaderna bensin, försäkring, slitdelar etc.
Inte säkert att det blir så mycket dyrare, inte som man ser det i det långa loppet iaf. Att nybörjare vurpar är väl snarare regel än undantag, och att reparera en krachad moppe brukar bli billigare än att fixa en MC... :rolleyes:
 
Flummo skrev:
Inte säkert att det blir så mycket dyrare, inte som man ser det i det långa loppet iaf. Att nybörjare vurpar är väl snarare regel än undantag, och att reparera en krachad moppe brukar bli billigare än att fixa en MC... :rolleyes:
Inte nödvändigtvis. När jag funderade på moppe var det först och främst GPR jag tänkte köpa och det var inga billiga delar där inte.
 
Visserligen så är vissa mopeders reservdelar uppe i samma prisklass. Men det brukar inte riktigt bli lika stora skador på en moped och en snabbare och tyngre 125:a när dom blir nerlagda... Men som sagt, det beror ju på vilken moped man väljer också.
 
Kawasaki KMX = Vurpa i 20km/h något i gaffeln krökt, ena handkåpan sprack

Suzuki PV 50 = Vurpa i 60km/h bara att stiga upp och kicka igång utan en skråma

:fakta
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top