notrightrider
Window or aisle? How do you want to return?
Söndag morgon.
Tänk så kul det hade varit att lägga upp länk till en reseberättelse med bilder, eller en videosnutt där någon slår sig lite lagom sådär.
Istället vill jag uppmärksamma den Nationella Moped- & MC-strategin som överraskade ligger ute redan på Trafikverkets hemsida, i detta nu.
http://www.trafikverket.se/contentassets/5a6bb7240f2c40a58f818c648c0a1913/moped_mc_strategi_2016.pdf
"Överraskande" för att jag hade önskat att informationen hade kommit genom "rätt kanal" - som för mig är SMC.
RoffeS var det som hittade den, och tusan vet hur länge den legat uppe...?
Tyvärr så kan jag inte frigöra mig från tanken att sättet detta tunga dokument presenterats på är en sann allegori för hur Trafikverket arbetar i frågan.
Man smyger sig och hoppas att ingen märker något förrän det är försent...
Var är den gemensamma presentationen av de senaste årens vedermödor?
"Detta dokumentet tror vi verkligen på. Vi har kämpat och hårtestarna har tidvis rykt - men nu är vi framme vid något som alla kan enas om och som känns realistiskt att arbeta efter fram till 2020."
Inte. Inte tillstymmelse till stolthet över vad man åstadkommit tillsammans.
Att Trafikverket ensidig sjösätter det målstyrningsdokument som skall gälla för allt moped- och motorcykelsäkerhetsarbete i landet kan också tolkas mellan raderna som andra i samarbetet inte är lika övertygade om att man är på rätt väg...
För, det är så man måste läsa detta dokument. Mellan raderna.
Vad är det som inte sägs i denna strategi?
Vad ligger i farans riktning för motorcyklismen?
Hur ser Moped- och MCstrategi 4.0 ut år 2020...?
Ägna detta dokument tid!
Vad är bra, vad är mindre bra? Vad är helt uppåt väggarna...?
Tänk så kul det hade varit att lägga upp länk till en reseberättelse med bilder, eller en videosnutt där någon slår sig lite lagom sådär.
Istället vill jag uppmärksamma den Nationella Moped- & MC-strategin som överraskade ligger ute redan på Trafikverkets hemsida, i detta nu.
http://www.trafikverket.se/contentassets/5a6bb7240f2c40a58f818c648c0a1913/moped_mc_strategi_2016.pdf
"Överraskande" för att jag hade önskat att informationen hade kommit genom "rätt kanal" - som för mig är SMC.
RoffeS var det som hittade den, och tusan vet hur länge den legat uppe...?
Tyvärr så kan jag inte frigöra mig från tanken att sättet detta tunga dokument presenterats på är en sann allegori för hur Trafikverket arbetar i frågan.
Man smyger sig och hoppas att ingen märker något förrän det är försent...
Var är den gemensamma presentationen av de senaste årens vedermödor?
"Detta dokumentet tror vi verkligen på. Vi har kämpat och hårtestarna har tidvis rykt - men nu är vi framme vid något som alla kan enas om och som känns realistiskt att arbeta efter fram till 2020."
Inte. Inte tillstymmelse till stolthet över vad man åstadkommit tillsammans.
Att Trafikverket ensidig sjösätter det målstyrningsdokument som skall gälla för allt moped- och motorcykelsäkerhetsarbete i landet kan också tolkas mellan raderna som andra i samarbetet inte är lika övertygade om att man är på rätt väg...
För, det är så man måste läsa detta dokument. Mellan raderna.
Vad är det som inte sägs i denna strategi?
Vad ligger i farans riktning för motorcyklismen?
Hur ser Moped- och MCstrategi 4.0 ut år 2020...?
Ägna detta dokument tid!
Vad är bra, vad är mindre bra? Vad är helt uppåt väggarna...?
Last edited: