morsan skrev:2666953Tror du att folk här uppe är rädda för spöken![]()
![]()
![]()
Knappast![]()
Lös det med våld då.
Dr.Bike skrev:2666957![]()
![]()
![]()
Spamtjerring!
![]()
Äh, dra i våld gubbjävel!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morsan skrev:2666953Tror du att folk här uppe är rädda för spöken![]()
![]()
![]()
Knappast![]()
Dr.Bike skrev:2666957![]()
![]()
![]()
Spamtjerring!
![]()
sandstream skrev:2666227
Teoretiskt kan ju jag köra samma väg fram och tillbaka en hel dag så länge jag håller mig under 103 dB och de som bor där kan inte göra någonting.
För att krångla till saker såklart,morsan skrev:2679803Varför det ska mätas vid husfasad, tidsvägning "fast" begriper inte jag![]()
Jåke skrev:2679909För att krångla till saker såklart,eller för att man är okunnig och det ser bra ut på papper.
Det verkar vara kopierat från Naturvårdsverkets allmänna råd om buller, (kapitel och paragrafer står angivna)
Hur ska nån som hyr banan kunna hålla koll på ljudnivån vid grannens vägg? Det kan ju dessutom variera beroende på bakgrundsljud typ trafik på vägen. Om en lastbil kör förbi på vägen (det händer), kommer ljudnivån ganska säkert överstiga 55 dB under några sekunder. Då kan man stänga ner banan enligt beslutet.![]()
morsan skrev:2680061Det står inte vilken husfasad det ska mätas på![]()
Jag undrar hur det hade sett ut om alla hade hållit sig till bullergränsen från början...
Jag undrar hur det hade sett ut om alla hade hållit sig till bullergränsen från början...
Poängen är ju att folk har blivit avplockade för att deras hojar låter för mycket...Men när det bor en sommarstuge gäst brevid en bana som dessutom är där "hela" 2 månader per år och som bara hör banan men inte landsvägen och som klagar på ljud, då blir det drygt.
Teoretiskt kan ju jag köra samma väg fram och tillbaka en hel dag så länge jag håller mig under 103 dB och de som bor där kan inte göra någonting.
De som låter för mycket vid mätningarna har ibland blivit ombedda att inte dra på för fullt, vilket dom accepterar... Förbi dB-mätaren iallafall, sen dras det fullt ut på rakan ändå, vilket resulterar i för högt värde hos invånarna, men inte ute på banan.
Skitsamma, riktigt tråkigt är det iallafall att det ser ut som det gör nu... Ungefär lika tråkigt är det att åka till jobbet nu![]()
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |