Montera lykta med krashkåpa.. cbr 600

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Jo där är såhär att jag köpt en krashkåpa pga. att orginal gick åt helv.... och nu har jag ingen aning hur jag på ett stabilt sätt sätter fast lyktan. Enligt haynes sitter lyktan fast med 4 bultar (vet inte vart dock, hittar inga fästen så jag antar i toppkåpan?) samt 2 hål man trycker i två plastpiggar som sitter på lyktan. Det enda jag har i tanken just nu är att trycka dig plastpiggarna i hålen och sedan låta krashkåpan hålla den på plats.. kommer detta räcka? Någon som varit i samma sits som mig tidigare och som kan komma med ett gott råd? Väldigt tacksam för svar...
 
MalmöBiker skrev:
Jo där är såhär att jag köpt en krashkåpa pga. att orginal gick åt helv.... och nu har jag ingen aning hur jag på ett stabilt sätt sätter fast lyktan. Enligt haynes sitter lyktan fast med 4 bultar (vet inte vart dock, hittar inga fästen så jag antar i toppkåpan?) samt 2 hål man trycker i två plastpiggar som sitter på lyktan. Det enda jag har i tanken just nu är att trycka dig plastpiggarna i hålen och sedan låta krashkåpan hålla den på plats.. kommer detta räcka? Någon som varit i samma sits som mig tidigare och som kan komma med ett gott råd? Väldigt tacksam för svar...

bump........ behöver hjälp!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top