Montera knäpuckar på motardställ?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag är sugen på ett motardställ, men de har ju inga puckar...
Tjejjen i mcbutiken trodde inte det gick att sy på, men jag tänkte höra med er om nån här gjort det, och om det funkade bra?

-PLM- skrev:
Tjejjen i mcbutiken trodde inte det gick att sy på, men jag tänkte höra med er om nån här gjort det, och om det funkade bra?
Jo det funkar men gå till en skräddare/sömerska så blir det bäst..

Jag skickade efter kardborreplattor från (tror det var) Jofama och så markerade jag var de skulle sitta, så fixade sömerskan resten! :tummenupp

Det som saknas är kardborren, den kan du sy eller limma fast, inga problem. Brorsan limmade när han bytte ut utsliten kardborre, den sitter än, skulle det börja släppa får man väl limma lite till. :)

-PLM- skrev:

Onödig fråga kanske. Men varför duger det inte att köra med ett vanligt ställ med puckar? Tycker personligen motardställ har för mycket tunt stretchtyg och det blir faen kallt när det är kyligt ute, har stretch i grenen på mitt ställ :död

SVooSh skrev:
Onödig fråga kanske. Men varför duger det inte att köra med ett vanligt ställ med puckar? Tycker personligen motardställ har för mycket tunt stretchtyg och det blir faen kallt när det är kyligt ute, har stretch i grenen på mitt ställ :död

Motardställ är bekvämare... Men det är inte spikat att det blir ett sånt!
Enligt tjejjen i mcbutiken går det inte att sy fast pga att det sitter skydd under, man måste plocka ur skydden i så fall, så gör man tydligen på damställen som vill ha puckar, och de kan man plocka ur knäskydden på. Men jag tyckte det lät lite skumt, men jag kan inget om att sy...

Gå till en skräddare alt skomakare alt tapetserare så fixar någon av dom det lätt som en plätt :tummenupp

eller ta en titt på Dainese ställ Nitro GP (heter något annat i år) Det är smidigt som en träningsoverall fast har pucks!
jag e supernöjd med mitt då jag har mkt svårt att hitta smidiga skinnställ för rimliga pengar. Mitt kostade strax under 9k -04

Wheeliegirl skrev:
Men vad ska du med knäpuckar till om man får fråga...?
Knäskrapar du med motarden? :D (eller har du kanske sporthoj oxå..?) :tuttar

Jag är en poser! Ibland vill jag knäskrapa, även om det är helt onödigt som wheelies och stoppies :)

Sinisalos motardställ har kardborreplattor för knäpuckar om du känner att du vill ha det. Om du prompt måste ha ett motardställ alltså. :)

<Anton> skrev:
Var får man tag i sinisalos motardställ?
Köper en lott i Teknis MCs lotteri och hoppas på att vinna ett? :)

Det finns i alla fall hos Marin&Fritid i Örebro, ngn annan handlare vet jag inte om, men det finns säkert andra som vet.

Hsb-Chrille skrev:
2483795 Är dom ställen bra då?
Det var förrra årets model som dom sålde ut så billigt. Årets listar runt 7k har jag för mig.

Bra... Jorå, både jag och nej. Jag trivs skitbra i mitt, bekvämt och väl ventilerat. MEN det finns en stor nackdel med dom, i stort sett alla sömmar är enkelsömmar vilket gör att stället delar på sig grymt lätt vid marksyning. Mitt ställ är helt omsytt (med dubbelsömmar) på Sinisalos bekostnad eftersom det började ramla isär av sig självt (utan att vurpa ens). Det visade sig att det måste varit en trasig/dålig symaskin på fabriken så..... Blev i alla fall mycket schysst behandlad av Lasse på Sinisalo Sverige.

Ytterligare en nackdel är att det är skitsvårt att hitta någon som har ställ inne för att prova. Ring Lasse (nummer hittar du på Sinisalos hemsida) och kolla så kan han nog leda dig till en åf som har.

.

*/ ?>
Back