Min R6 ss har ingen generator utan går ju bara köra ca 30 min med den innan batteriet är slut.. tänkte bara höra ifall det är svårt att montera en sån igen, så att man kan köra hur länge som helst.. och vad en sån kan kosta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sitter nog en lättad kitgenerator i kan sätta en orginal de ligger nog på ca 1000 lappen grov uppskattning.Showtime skrev:2275719Min R6 ss har ingen generator utan går ju bara köra ca 30 min med den innan batteriet är slut.. tänkte bara höra ifall det är svårt att montera en sån igen, så att man kan köra hur länge som helst.. och vad en sån kan kosta?
okejHitecfrollo skrev:2275726Sitter nog en lättad kitgenerator i kan sätta en orginal de ligger nog på ca 1000 lappen grov uppskattning.
Kan kolla närmare efter helgen![]()
Japp, men det brukar hålla mer än 30 minuter så ditt batteri kan börja bli dåligt också.Showtime skrev:2275760okejskulle ju som sagt vilja kunna köra lite längre utan att ladda
ifall man vill köra Endurance osv me den också..
vad är skillnaden på en kitgen och en org? tror inte det sitter någon där nu. Hur länge brukar batteriet hålla.. jag har inte testat köra den ända tills den dör, utan bara "vågat" köra den ca 30 min innan jag laddar..Hitecfrollo skrev:2275774Japp, men det brukar hålla mer än 30 minuter så ditt batteri kan börja bli dåligt också.
Jag skrev lite konstigt i första inlägget du kan givetvis sätta dit en kitgen eller en org.
Då du inte har någon nu.
Kitgen är lättad, org tyngre.Showtime skrev:2275827vad är skillnaden på en kitgen och en org? tror inte det sitter någon där nu. Hur länge brukar batteriet hålla.. jag har inte testat köra den ända tills den dör, utan bara "vågat" köra den ca 30 min innan jag laddar..
Hur funkar föresten generatorn? hur sitter den monterad?
japp visste att den ladda batteriet osv, men ville veta hur den funkade och hur den var monterad! så tackarHitecfrollo skrev:2275849Kitgen är lättad, org tyngre.
Vet ej hur länge det håller men är det fräsht så laddas det nog inte alltid under en bandag.
Kortfattat så laddar den batteriet![]()
Den omvandlar rörelsen till elektricitet som sen laddar batteriet.
Mao det är en lindning dvs en (kabel) som lindas upp till en spole
När man skickar ström genom (kabeln) bildas magnetism
Ju större spole desto starkare magnetism.
Generatorn betår i kort av spolen och magneter som i det här fallet gör om magnetismen till ström.
En mkt kortfattad beskrivning men hoppas den hjälper.
Den sitter på din hoj i generatorkåpan på vänster sida.
Det står Yamaha på den och den sitter med kanske 8 st insexskruv.
Hoppas du fick ett hyffsat svar, fråga annars igen så ska jag försöka förklara bättre.![]()
Har nog en ligger som du kan få för en femhundring+ fraktShowtime skrev:2276124japp visste att den ladda batteriet osv, men ville veta hur den funkade och hur den var monterad! så tackar![]()
Ska börja leta efter en att köpa nu..
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife