Montage hjälp utav MiniMoto

Nerf

Medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Sweden
Hoj
Depends
EDIT :
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !

Mvh / Robin

Hej.
Jag har precis skruvat isär min 2-3år gamla MiniMoto 49cc, 2-takt, luftkyld.
Då den var igång för ca 1år sedan och aldrig rengjord sedan dess så den startade inte, så har nu plockat isär den för en ordentligt rengöring.
Men det vill säg inte riktigt.

Efter att ha satt ihop den så läcker bensinen antingen ur bensinkranen eller förgasaren, svårt att se då det rinner kraftigt.
Jag har tagit isär kranen en gång till och gjort några justeringar.
Men det som slog mig var Flottören.
Den var gjord i vit hård plast (tror jag), cylinder formad med en hål rakt igenom, den var slät på en sidan och på andra sidan fanns något mönster utav en pigg eller liknande, men jag vet inte vilket håll flottören ska ligga på i behållaren, spelar det någon roll, kanske kan ni svaret på denna fråga?

Tack på förhand.
Mvh / Robin

EDIT :
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !

Mvh / Robin
 
Last edited:
Ja troligtvis så kan du bara få dit flottören på ett sätt i sitt fäste om den ska fungera riktigt...på ovansidan av flottören ska finnas något litet plåtbleck eller liknade som flottörnålen ska sitta i (den som stänger flödet av soppa när flottören flyter upp) !
 
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !

Mvh / Robin
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top