EDIT :
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !
Mvh / Robin
Hej.
Jag har precis skruvat isär min 2-3år gamla MiniMoto 49cc, 2-takt, luftkyld.
Då den var igång för ca 1år sedan och aldrig rengjord sedan dess så den startade inte, så har nu plockat isär den för en ordentligt rengöring.
Men det vill säg inte riktigt.
Efter att ha satt ihop den så läcker bensinen antingen ur bensinkranen eller förgasaren, svårt att se då det rinner kraftigt.
Jag har tagit isär kranen en gång till och gjort några justeringar.
Men det som slog mig var Flottören.
Den var gjord i vit hård plast (tror jag), cylinder formad med en hål rakt igenom, den var slät på en sidan och på andra sidan fanns något mönster utav en pigg eller liknande, men jag vet inte vilket håll flottören ska ligga på i behållaren, spelar det någon roll, kanske kan ni svaret på denna fråga?
Tack på förhand.
Mvh / Robin
EDIT :
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !
Mvh / Robin
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !
Mvh / Robin
Hej.
Jag har precis skruvat isär min 2-3år gamla MiniMoto 49cc, 2-takt, luftkyld.
Då den var igång för ca 1år sedan och aldrig rengjord sedan dess så den startade inte, så har nu plockat isär den för en ordentligt rengöring.
Men det vill säg inte riktigt.
Efter att ha satt ihop den så läcker bensinen antingen ur bensinkranen eller förgasaren, svårt att se då det rinner kraftigt.
Jag har tagit isär kranen en gång till och gjort några justeringar.
Men det som slog mig var Flottören.
Den var gjord i vit hård plast (tror jag), cylinder formad med en hål rakt igenom, den var slät på en sidan och på andra sidan fanns något mönster utav en pigg eller liknande, men jag vet inte vilket håll flottören ska ligga på i behållaren, spelar det någon roll, kanske kan ni svaret på denna fråga?
Tack på förhand.
Mvh / Robin
EDIT :
Problemet Löst.
Tack för hjälpen !
Mvh / Robin
Last edited: