Monstra 450??

Bra mycket bättre att köpa en "riktig" hoj för samma summa.

Hur har det gått för alla köpare?

dessa hojar finns nu för 29900:-, jag vill veta om hur hög nöjdhetsfaktor det är hos köparna?

Är det driftsäkert?

//K

Nog hade et vart intressant om någon tidning tog och testade den?
Känns lite mer objektivt än den enda här som påstår sej ha kört sönder en mycket raskt och kallar allt från kina för skit.
Typ Iphone och sånt okänt skräp. Tillverkat i kina.

Nog hade et vart intressant om någon tidning tog och testade den?
Känns lite mer objektivt än den enda här som påstår sej ha kört sönder en mycket raskt och kallar allt från kina för skit
Typ Iphone och sånt okänt skräp. Tillverkat i kina.
Jag har inte skrivit att allt från Kina är skit,däremot är Monstran det.Och ja,den havererade under provkörningen...

var det inte så att monstran blev bland dom 20-25 första i gottland grandnational förra eller året innan och det ty jag låter som en skaplig maskin, det brukar ju gå åt en del maskiner på dom tävlingarna.

sedan har en polare rasat en japanbyggt suzuki rm250f 3 gånger ingen gång höll motorn 20 tim o är då alla kawasaki-suzuki 250f japanskit? Eller är det han som kör som ett miffo eller bara har otur??

tror inte man skall generalisera att allting är kina skrot jag har då inte tagit livet av någon av dom tre kina maskinerna som mina grabbar har kört hemma på gärdena EX antal 100 timmar,, men visst en koppling har gått på en av 4hjulingarna o den betingade det otroliga priset av 500 spänn..

bra olja o nogranna oljebyten samt luftfilter skötsell då håller även kina maskiner bra..

min åsikt naturligtvis.

mvh moddler

Jag kan lova dig att ingen Monstra varit i närheten av topp 20 på ggn

Hittar inget om topp-20. Men dom har deltagit, och fungerat bra för två år sedan, och dom har nog inte blivit sämre sen dess.

"Monstra är ett nytt varumärke som ägs av Dealy / Olle Olsson Bolagen. Inom dom närmaste månaderna kommer sortimentet att utökas med ett antal nya maskiner.

Denna motorcykel kommer att premiärvisas på mc-mässan i Stockholm i januari, men det finns redan några ute i butik om man vill åka och titta närmare på den.

Två enduro kördes i GGN 2010 av Johannes Hörsne Nr 248 (seniorklassen) och Daniel Bengtsson Nr 241 (motion 30-39 år), båda två representanter från FMCK Gotland.

Daniel körde tyvärr omkull på en kalkstensklippa under sitt andra varv och tvingades bryta på grund av ett skadat revben.

Johannes fullföljde loppets 3 timmar, körde 5 varv och placerade sig på plats 104 av 155 startande i seniorklassen.

//Marcus - arbetar på Dealy"

Jag har funderat på en 450 motard att ha som pendlar båge. Hade min Defenda 250 till det på slutet innan jag sålde den. Blev iaf över 500 problemfria mil.

Jag har funderat på en 450 motard att ha som pendlar båge. Hade min Defenda 250 till det på slutet innan jag sålde den. Blev iaf över 500 problemfria mil.

Får man fråga hur mycket du tappade i värde på Defendan?

Ringde till Defenda-butiken för några veckor sedan och hörde om reservdelar och
om hur många Monstra de sålt.
Reservdelar verkar inte vara några problem och priserna jag fick som exempel ungefär likvärdiga
med Defenda 250. Däremot verkar de inte sålt så många nya hojar.

Vore kul om det blev några som nappade på det här 29900-erbjudandet.

Hej moddlaren, vi vill att du läser reglerna för att bekräfta att du läst och förstår dom. Klicka här för att läsa reglerna. SH som sajt är till för medlemmen, men vissa regler behövs vidhållas för allas trevnad. Tacksam om du tar dig tiden och läser.

måste bara fråga?? vad är det jag har skrivit som är så tokigt att jag får detta medelandet??:confused:

Jag skulle nog kunna tänka mej en monstra utan tvekan funderar just nu på en yamaha600TT första modellen som igentligen var en YZ med 600 motor,, Allt skiljer ju TT från XT till o med växellådan är anorlunda stegad..

Men som sagt varför en gammal EX yamaha 400-426-450 som kanske är duktigt plågad för samma pengar som en ny monstra eller defenda:confused:.

Det borde ju vara minst lika trygt att köpa nytt som något som haft flera ägare o ingen vet vad många timmar eller mil dom gått,, det står ju rätt ofta KTM-YAMAHA-HONDA-Suzuki-kawasaki som har rasat i toppen eller vevpartiet o sopat hela motorn= skrot av hela hojen då en japan motor kostar mer än Monstan ny.. som pendlings hoj bör ju monstran vara kanon o även som bushoj på grusvägar..

skall absolut försöka få provköra en någonstans för att skaffa mej mera kött på bena i detta ämne,, annars håller jag mej till mina älskade 2T:banana

mvh

Hej moddlaren, vi vill att du läser reglerna för att bekräfta att du läst och förstår dom. Klicka här för att läsa reglerna. SH som sajt är till för medlemmen, men vissa regler behövs vidhållas för allas trevnad. Tacksam om du tar dig tiden och läser.

måste bara fråga?? vad är det jag har skrivit som är så tokigt att jag får detta medelandet??:confused:
Riktigt Off-Topic här men..
När reglerna för SH har uppdateras eller dyl. så ligger det oftast en notis om detta ovanför trådarna för alla.
Bara läsa igenom och klicka bort det så syns det inte mera.

Får man fråga hur mycket du tappade i värde på Defendan?

Ringde till Defenda-butiken för några veckor sedan och hörde om reservdelar och
om hur många Monstra de sålt.
Reservdelar verkar inte vara några problem och priserna jag fick som exempel ungefär likvärdiga
med Defenda 250. Däremot verkar de inte sålt så många nya hojar.

Vore kul om det blev några som nappade på det här 29900-erbjudandet.

Nä, just det. Tappade ju hela 40%. Blir ju hiskeliga 12000kr :skrämd

En en ett år gammal Honda lär man väl inte få en spänn mer än 50k för. Så "tappet" blir ju bara strax över 30%, dvs runt 25000kr.

Nä, just det. Tappade ju hela 40%. Blir ju hiskeliga 12000kr :skrämd

En en ett år gammal Honda lär man väl inte få en spänn mer än 50k för. Så "tappet" blir ju bara strax över 30%, dvs runt 25000kr.

Precis. Blir ju inte så många spänn.
Alternativet för min del är snarare en 4-5 år gammal "riktig" hoj.
Kollade på en KTM 250 -08 4t häromveckan som rullat ett par hundra timmar med
ganska nyrenoverad motor för runt 25 tusen.
Är det ett bättre köp för mig? Ingen aning.

Precis. Blir ju inte så många spänn.
Alternativet för min del är snarare en 4-5 år gammal "riktig" hoj.

Kan ju säkerligen vara jättebra. Men det känns som om man vill ha hundra koll på vem som har gjort renoveringen! Många som inte har riktigt bra koll p ådet där.

Nu vet jag inte hundra hur Monstran är i sina tolleranser osv. Men en defenda skall man inte jämföra med en hårdtrimmad 250 från annat märke. Kan köra bra mycket längre och ha glesare service intervaller. Antar att Monstran är lite utav samma skrot och korn. Lägre effekt för att få lite bättre hållbarhet.

Nej, allt annat är också slitet på en hoj med många timmar. Köp hellre en annan med få timmar och orenoverad motor. Fast timmarna på en gammal crosshoj är ju förvisso ganska osäkra och varierar med säljarens moral.

Synd lyktan va så jäkla ful på dessa, annars såg de ju riktigt bra ut. Kände också suget då priset ändå är extremt överkomligt för en fabriksny hoj, men hade jag haft den i garaget hade jag nog ändå haft lite ångest över att den inte vore pålitlig.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back