Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ducati som cross?
Kan tänka mig hur den funkar efter första landningen.
Hjulbasen förlängs för varje varv. Gaffelvinkeln blir bara mer och mer anpassad för strippen.
All in one! Jag tror inte den är någon hit heller faktiskt. Fyll upp 20-literstanken så får man spännande tyngdpungt.
Ducati som cross?
Kan tänka mig hur den funkar efter första landningen.
Hjulbasen förlängs för varje varv. Gaffelvinkeln blir bara mer och mer anpassad för strippen.
Vad skulle ge med sig då menar då? Fackverksramen? Som har sitt ursprung från 888. Som är en Superbike från början av nittiotalet? Som är en riktig roadracer? Är det den som skulle böja sig menar du?
Eller det faktum att det är allmänt känt att Ducati har haft stora problem med sprickbildningar i ramen på vissa årsmodeller utav denna 888-ram.
Jag talar av egen erfarenhet då jag själv har ägt en som råkade ut för just detta.
En aluminum boxram är hållbarare alla gånger, även om jag tror att denna skulle klara ett par hopp åtminstone![]()
14 liter ( rättar du mig, rättar jag dig)
![]()
Här rättas det tätt!
Njae, jag rättade honom icke då han inte påstod motsatsen, jag la bara till lite information
Hursom, fet moppe iaf, vore nåt att ha för att bränna in till byn med när man bor i en avkrok på någon ö i thailand, men jag skulle inte vilja köra cross med den. Rolig tyngdpunkt![]()
Den var ju lite fjolligt italienskt cafe/prettogullig och finlemmad, men inte som en riktig HD i skogen
/J
Fan va skönt att få bröstkorgen uppsprätt som när man rensar strömming med de där M14-bestyckade bakdäcket!
Ja fy satan!Eller ännu värre: glida av sadeln bakåt så att man gränslar ovansidan på hjulet, kastreras och dras framåt tills man slutligen kläms fast vid svinginfästningen varefter båda skinkorna strimlas och sprids ut som ett blött regn över hela backen.
![]()
Här rättas det tätt!
Höhö, går det inte i mer i den där jättesilon?
Eller det faktum att det är allmänt känt att Ducati har haft stora problem med sprickbildningar i ramen på vissa årsmodeller utav denna 888-ram.
Jag talar av egen erfarenhet då jag själv har ägt en som råkade ut för just detta.
En aluminum boxram är hållbarare alla gånger, även om jag tror att denna skulle klara ett par hopp åtminstone![]()
Den sjuka jättetanken är helt ihåligÖhh, hur man ska jag förklara, luftburken tar en massa plats så den är liksom som ett dubbelt plåtskal...eller vänta, den är som en dubbelbottnad båt!! DÄR SATT DEN..
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |