Monstercross!

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En sån här vore ball!

Bifogat

• ducati_terra_mostro_1.jpg
    ducati_terra_mostro_1.jpg
    54.4 KB · Visningar: 574
  • ducati_terra_mostro_5.jpg
    ducati_terra_mostro_5.jpg
    57.5 KB · Visningar: 430
Tänk den som motard:kär
Hypermotard, släng dig i väggen :yoparty

Jävlar vad snygg!!! Monster-cross FTW! Ser lite retro ut också. Som de gamla suzuki RM man körde när man var liten.

Ducati som cross?
Kan tänka mig hur den funkar efter första landningen.
Hjulbasen förlängs för varje varv. Gaffelvinkeln blir bara mer och mer anpassad för strippen.

Ducati som cross?
Hjulbasen förlängs för varje varv. Gaffelvinkeln blir bara mer och mer anpassad för strippen.

All in one! Jag tror inte den är någon hit heller faktiskt. Fyll upp 20-literstanken så får man spännande tyngdpungt.

All in one! Jag tror inte den är någon hit heller faktiskt. Fyll upp 20-literstanken så får man spännande tyngdpungt.

14 liter ( rättar du mig, rättar jag dig:mad: )

:)

Ducati som cross?

Vad skulle ge med sig då menar då? Fackverksramen? Som har sitt ursprung från 888. Som är en Superbike från början av nittiotalet? Som är en riktig roadracer? Är det den som skulle böja sig menar du?

Last edited:
Vad skulle ge med sig då menar då? Fackverksramen? Som har sitt ursprung från 888. Som är en Superbike från början av nittiotalet? Som är en riktig roadracer? Är det den som skulle böja sig menar du?

Eller det faktum att det är allmänt känt att Ducati har haft stora problem med sprickbildningar i ramen på vissa årsmodeller utav denna 888-ram.
Jag talar av egen erfarenhet då jag själv har ägt en som råkade ut för just detta.
En aluminum boxram är hållbarare alla gånger, även om jag tror att denna skulle klara ett par hopp åtminstone :näsblod

Eller det faktum att det är allmänt känt att Ducati har haft stora problem med sprickbildningar i ramen på vissa årsmodeller utav denna 888-ram.
Jag talar av egen erfarenhet då jag själv har ägt en som råkade ut för just detta.
En aluminum boxram är hållbarare alla gånger, även om jag tror att denna skulle klara ett par hopp åtminstone :näsblod

Här rättas det tätt!

14 liter ( rättar du mig, rättar jag dig:mad: )

:)

Höhö, går det inte i mer i den där jättesilon?

Last edited:
Här rättas det tätt!

Njae, jag rättade honom icke då han inte påstod motsatsen, jag la bara till lite information :D

Hursom, fet moppe iaf, vore nåt att ha för att bränna in till byn med när man bor i en avkrok på någon ö i thailand, men jag skulle inte vilja köra cross med den. Rolig tyngdpunkt :näsblod

Njae, jag rättade honom icke då han inte påstod motsatsen, jag la bara till lite information :D

Hursom, fet moppe iaf, vore nåt att ha för att bränna in till byn med när man bor i en avkrok på någon ö i thailand, men jag skulle inte vilja köra cross med den. Rolig tyngdpunkt :näsblod

Jo, rätta honom! Han ber om det.

Den var ju lite fjolligt italienskt cafe/prettogullig och finlemmad, men inte som en riktig HD i skogen :hihi

/J

Bifogat

• climb_vert28bret.jpg
    climb_vert28bret.jpg
    106.8 KB · Visningar: 418
AScool!!!!! Med tanke på hur det ser ut i bakgrunden(öppna fält) är den nog riktigt rolig i den omgivningen...

Fan va skönt att få bröstkorgen uppsprätt som när man rensar strömming med de där M14-bestyckade bakdäcket!

Ja fy satan! :skrämd Eller ännu värre: glida av sadeln bakåt så att man gränslar ovansidan på hjulet, kastreras och dras framåt tills man slutligen kläms fast vid svinginfästningen varefter båda skinkorna strimlas och sprids ut som ett blött regn över hela backen. :gnissla

Ja fy satan! :skrämd Eller ännu värre: glida av sadeln bakåt så att man gränslar ovansidan på hjulet, kastreras och dras framåt tills man slutligen kläms fast vid svinginfästningen varefter båda skinkorna strimlas och sprids ut som ett blött regn över hela backen. :gnissla

Exponerar man dock salta biten i ett sådant skräckscenario köper man sig ett par sekunder medans man rider på den och kan då kasta sig åt sidan. Detta måste förståss ske reflexartat så att öva på det movet är att rekomendera.

Här rättas det tätt!

Höhö, går det inte i mer i den där jättesilon?

Den sjuka jättetanken är helt ihålig:rolleyes: Öhh, hur man ska jag förklara, luftburken tar en massa plats så den är liksom som ett dubbelt plåtskal...eller vänta, den är som en dubbelbottnad båt!! DÄR SATT DEN..

Tack för infon, trodde det bara var Hyper som sprack. Dock är jag säker på att din info inte låg som underlag till inlägget skapat av den personen jag svarade på.

Last edited:
Den sjuka jättetanken är helt ihålig:rolleyes: Öhh, hur man ska jag förklara, luftburken tar en massa plats så den är liksom som ett dubbelt plåtskal...eller vänta, den är som en dubbelbottnad båt!! DÄR SATT DEN..

Jo Jag vet men i min surgixer går det i 18 liter och den tanken är ju pissliten, luftburken tar ju upp hela skiten. Man ser ju att ena cyllen sticker upp i tanken lite också iof men ändå.

En gubbe på ngn stor hojfirma i mellansverige körde flera varv med en 300 kilos HD sportster med "cross-stuk" på Gotland Grand National.

Han vara bara lite trött efteråt, jag svär.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!