Monster Jam!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hej barn!

Idag var jag på Monster Jam i Globen. Jag och 20000 snoriga ungar mellan 4 och 12 år. Dom tyckte nog att det var rätt fränt, men själv tyckte jag att bilarna (monstertruckarna, sorry) var rätt lama. FMX var koolt, dock.
Nu har jag sett en backflip live. :banana Två gånger, dessutom. Monstertruckfreestylen suxxade generellt, bara Grave Diggers avslutande körning gränsade till okej, mest för att han höll stålet och sådär.

Monster Jam-upplevelsen får 3 poäng av 10. Är ni grymt unga eller grymt lättimponerade kanske det kan vara nåt, dock.

Monster Jam, är inte det en low life-grej? Jag hoppas att du var bjuden? :va

Varför utsätter man sig å åker på nått liknande?

Det ända som är coolt är ju fmx och det kan man se på andra ställen så man slipper skitungar :P

Nått annat man ska hålla sig borta ifrån är Bossle Hell drivers.:skrämd
Dom är dåååååliga.
Det funkar om man gillar tyskar med gamnacke och mustach (:1pajas )som kör och sladdar i fräkka Ford Sierror:dummer

Bifogat

• Hell drivers.JPG
    Hell drivers.JPG
    101.6 KB · Visningar: 122
:va Det där är ju som motorburen wrestling Mattias. Har du haft mycket på jobbet :va
Tractorpulling eller dragracing är ju iaf äkta, men Monster Jam! Huh!

Jag hoppades på mer glasfibersplitter. :(
En bil tappade en 40 x 40 cm stor bit av karossen, men det var alldeles för lite mayhem för mig. Jetix-bilen voltade nästan, men ändå inte. Fast den gick sönder ändå såklart. Det är ju amerikanskt.

Jag har sett detta två år i rad men nu räcker det. Har ni aldrig set detta live kan jag rekomendera er att gå ditt bara för att höra det rappa ljudet från V8 motorerna, det ger ståpäls:yoparty

Jag var också där och är nog benägen att hålla med Mattias till nästan 100%. Fast jag ger det bara 2 poäng då även FMX:en sög. Dålig placering av hopp samt lama trick av förarna. Ok, 3 (jepp, Mattias måste ha missat ett) backflips var helt ok men det imponerar inte längre, inte på mig iaf.
"Monster-truckarna" lät bara skoj, körningen sög stenhårt.
Men syrrans grabb på 4 år tyckte att det var skitskoj, han var mest där för att se crossarna hoppa men han blev inte grymt imponerad direkt...

Ska man se Monster Jam så ska man nog se det på Ullevi, Globen är ju förfan mindre än en radhus-uteplats i en förort till Stockholm! Skit-ställe som dessutom är fult som stryk och dåligt med p-platser var det också. 450:- spänn i böter, vilket det iofs var värt för att stå hyffsat nära...

Var där i ett fullsatt globen idag med min 5-åriga dotter.Började med att man blev lagom munter av att sitta i bilkö en o en halv timma för att komma fram ens.Men väl där var det en stor glädje att se min dotter ha det kul.Hon har ju lixom rätt ålder för att bli impad av ljudet o de små "skutt" denna svenska arenas storlek tillåter.Har själv upplevt en gala i vegas live,o det var en riktigt kul upplevelse.FMX"showen" tycker även jag var det bästa.Men det var ju bara svensken o en av belgarna som det va nån klass öht på.Svensken va grymt bra.Utförde inte bara backflip,utan även one foot one hand dito.Engelsmannen sumpade minst hälften av sina hopp o såg mest rädd ut.Tänkte lite på säkerheten för hopparna oxå.En lastbil med stålramp på som landningsplats.2 meter kort hopp eller loppa på stiftet så hade dom landat rakt i en stålhög i 70 knyck.HUVVA.Nee,monstertrucks hör hemma på mycket större arenor om d ska bli nån fräs på det.Men 179 spänn för en biljett e ju inte direkt dyrt heller för att få se lite brum brum(en o en halv grogg på krogen typ):D

Jag hoppades på mer glasfibersplitter. :(
En bil tappade en 40 x 40 cm stor bit av karossen, men det var alldeles för lite mayhem för mig. Jetix-bilen voltade nästan, men ändå inte. Fast den gick sönder ändå såklart. Det är ju amerikanskt.

It's on! :D

Back