Monster 696 beter sig konstigt

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ok. Det är ju alltid lite besvärligt med problem som bara märks till och från. Hoppas det nya batteriet gör skillnad.

Hade en 696 själv för några år sedan, riktigt trevlig cykel. :tummenupp

Edit:
Jag kom på att jag har en verkstadshandbok för 696an på datorn. Om du PMar en mailadress så kan jag skicka över den åt dig. Kanske kan vara till någon hjälp.

Är det samma typ som denna (detta är till 796) så har jag den men är det en annan variant som är möjlig att printa så är jag extremt intresserad.

https://www.dropbox.com/s/oaljksgudrfnjut/MY796_2011_WSM.zip?dl=0
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Är det samma typ som denna (detta är till 796) så har jag den men är det en annan variant som är möjlig att printa så är jag extremt intresserad.

https://www.dropbox.com/s/oaljksgudrfnjut/MY796_2011_WSM.zip?dl=0

Om din är typ webbaserad så är det en liknande variant. Verkar inte gå att skriva ut min heller, om man inte tar en sida åt gången.

Den finns på länken nedan om någon är intresserad.

https://www.dropbox.com/s/z3pws5nvr1qdilw/Ducati Monster 696.rar?dl=0
 

Arelig

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Ok. Det är ju alltid lite besvärligt med problem som bara märks till och från. Hoppas det nya batteriet gör skillnad.

Hade en 696 själv för några år sedan, riktigt trevlig cykel. :tummenupp

Edit:
Jag kom på att jag har en verkstadshandbok för 696an på datorn. Om du PMar en mailadress så kan jag skicka över den åt dig. Kanske kan vara till någon hjälp.

Tack men har redan den, hittade den på piratebay!
Måste hålla med om att det är en sjukt trevlig motorcykel!
 

Arelig

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Det är ju lite mer jobb än man önskar för en så simpel sak som att byta ett batteri. Tar ju för fasen minst 30 minuter att skruva av all tankkåpor, lossa och lyfta tanken och sen skruva ihop skiten igen.
Äom du inte redan har det... Fixa en laddkontakt som du hänger ut neråt så du kan underhållsladda enkelt. Jag tycker CTEKs är bra.

Jag har också komplett verkstadshandbok för både 696 och 796 men den är digital och inte möjlig att printa om man inte gör screen prints. Finns det nåt annat så är jag intresserad.

Satte i biltema-batteriet nu i våras, och ja det är ett jäkla jobb haha. Men satte på en laddkontakt då så det går lättare att ladda :tummenupp
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Har du kvar lambdasonderna? Funderar på om det ev. kan vara dom som strular till det om batteriet är dåligt.
 

Arelig

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
Hej allihopa. Här kommer en liten uppdatering! Satte i det nya batteriet, laddade det över natten och tog mig en tur nu på morgonen. Sjukt skillnad! Körde i 2,5 h och den hackade inte en enda gång. Och den där känslan av att något är fel är som bortblåst! Känns fantastiskt.:banana Hoppas det håller i sig nu bara =)
Ska ta en längre tur idag i det fina vädret så får vi se!
Tack för all hjälp hittils!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top