zilog
Mr. Hardtechno
Sitter och försöker samla allt som behövs för att pressa i nya ramlagerskålar i min RSV-motor. Enligt manualen skall ytterdelen hos ramlagerskålarna kletas in med Molykote G-N innan ipressning, något som verkar vara svårt att få tag i i Sverige (man kan ju lägga en tusenlapp inkl frakt för att få en tub från staterna). Vad kan jag istället använda? Vad för egenskaper skall kletet ha?
Detta är alltså inget som vad jag kan utläsa av manualen skall användas för inkörning, utan för att underlätta monteringen av pressade delar. Till själva inkörningen tänkte jag blanda motorolja och molybdensulfidfett.
Detta är alltså inget som vad jag kan utläsa av manualen skall användas för inkörning, utan för att underlätta monteringen av pressade delar. Till själva inkörningen tänkte jag blanda motorolja och molybdensulfidfett.
