McFille skrev:
2198932 Så om 9 stycken som inte ligger i topp 10 totalt går omkull är det ok att följa down-is-out regeln, men om det är 9 som är topp 10 så skall man bryta mot reglerna?
Så nu skall inte reglerna gälla för alla, utan förare som ligger bra till i sammandraget skall prioriteras?
Visst skulle man kunna låta de inblandade förarna vara med på omstarten flera timmar efter en masscrash, men inte fan skall det grundas på hur bra de ligger till i tabellen!
Man kan ju "tolka" det som stod i artikeln på ett annat sätt också...........
– Det var väl rätt att flagga av loppet, men det borde skett redan efter masskollisionen på första varvet, menade Filip Backlund.
Han fick medhåll av Mikael Nilsson.
– Jag tycker att loppet skulle flaggats av direkt.
Filip Backlund var ordentligt sur och mycket besviken.
– Det känns orättvist att nio förare, som inte har någonting att hämta i det sammanlagda protokollet, nu får köra om SM-poäng, menade Filip Backlund.
I det läget hade man nämligen kommit överens om omstart för de nio förare som fanns kvar fältet när loppet flaggades av.
.....som jag läser det så beskriver han ju vad som blev följden av det beslut
som fattades.
Men som sagt ....man kan ju tolka det på olika sätt.....
KentW