Modifieringar XT660 X/R

Vad är det för lagernummer eller mått på hjulager back.
Även packbox
Även på drevhubben
Märkte att det är dax att bytta
Xt660r 2014. 1500mil
 
På tal om oljebyte som diskuterats nyligen så har jag fått för mig att min hoj skorrar lite när den är kall i ca 10 sekunder direkt efter start. Typ som att den behöver få upp oljetryck för sedan är det som vanligt. Man är väl alltid lite nojjig med motorer att det är något knas och blir osäker ifall det varit såhär tidigare men kan inte minnas att det var förrän jag bytte olja förra veckan.

Hur är era hojjar vid kallstart?
 
Vad är det för lagernummer eller mått på hjulager bak.
Även packbox
Även på drevhubben
Märkte att det är dax att bytta
Xt660r 2014. 1500mil
 
7500 mil på Biltema Racing. Inga problem.

Dags att byta olja och filter på min hoj! Har iofs inte kört mer än 250 mil sedan oljebyte gjordes senast, men kan ju vara bra att göra ändå. Gjorde inte det förra året..

Nåväl, vad är det för olja ni rekommenderar? Biltemas? I så fall vilken typ?
Och hur mycket är det som ska i hojjen nu igen? Är det 2,6 liter exakt? Jag har en XTX från 2007...
 
På tal om oljebyte som diskuterats nyligen så har jag fått för mig att min hoj skorrar lite när den är kall i ca 10 sekunder direkt efter start. Typ som att den behöver få upp oljetryck för sedan är det som vanligt. Man är väl alltid lite nojjig med motorer att det är något knas och blir osäker ifall det varit såhär tidigare men kan inte minnas att det var förrän jag bytte olja förra veckan.

Hur är era hojjar vid kallstart?

Det är en stånka med torrsump. Den vibrerar och låter som att den ska rasa vilken sekund som helst. Allt är troligtvis helt normalt :tummenupp
 
Det är en stånka med torrsump. Den vibrerar och låter som att den ska rasa vilken sekund som helst. Allt är troligtvis helt normalt :tummenupp

Ja, nu när jag var ute på lunchen så drog jag igång hojen och då märkte jag inget. Verkar vara när den stått över natten, kanske alltid varit så men att jag oftast tar på mig hjälmen innan jag startar och då hör man inte...:confused:
 
Kör ni med originaldrevningen eller har ni nån annan roligare drevning?

Originaldrevningen kan man ha ifall man kör längre sträckor på bra vägar, men gå ner en kugg fram till 14 och byt till 48 bak så blir det en helt annan karaktär på körningen. Håller man sig till denna drevning så behöver man inte ha längre kedja utan det går att justera spänningen tillräckligt.
Kan tillägga att stödrullen under svingen är bytt till en jag hittade på Biltema med större diameter. Drevbyte fram förenklas om den tas bort först och ifall man inte delar kedjan.
 
Kör ni med originaldrevningen eller har ni nån annan roligare drevning?

Jag kör med original 15 fram och 46 bak.. Alltså en kugg upp bak vilket gör lite på accet, men inte massor Tycker växlarna hamnar på bättre ställen med, man behöver inte växla riktigt lika ofta som med 15/45.
 
Sådär ja, då har jag inhandlat 4l Biltema 10w40 (artnr 369580) racing-olja till hojjen så ska det snart bytas olja i motorn. :)
Även shoppat filter och ringar på off-the-road.
 
På måndag ska hojen i och mappas. Ska bli intressant och se vad den ger. Framför allt hur den blir att köra efteråt. Den behöver ställas in i bänk :)
Går lite ryckigt nu :)
jag återkommer med hur det blev :)

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Kevs o2 controller tog bort ryckigheten på min.
Jag har metal mule 2-1, kn filter och powercommander 5 på min nu men den behöver köras en runda i bänken för att gå bra. Hade den på service för 2 veckor sedan(2000 mil service) mekanikern sa också att den behöver köras en runda i bänken för den går lite lömska nu.
Och det är inte samma ställe som ska bänka den som serva den. ;)

//GG


Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Tror faktiskt Jonas köpte pc5 ifrån off the road i ett kit m o2 optimizer också. Jonas bänkade aldrig utan lade in en map som liknande min. Är du mogen för adv days i år?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Tror faktiskt Jonas köpte pc5 ifrån off the road i ett kit m o2 optimizer också. Jonas bänkade aldrig utan lade in en map som liknande min. Är du mogen för adv days i år?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Jaså? Den o2 optimizer har jag inte hittat än.

Ja det hade varit skoj med adv days :)
Får se om det blir i år annars kanske nästa år :)

//GG

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Har du haft bort tanken? Den ska isåfall sitta på vänster sidan innanför tanken.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Ahh nej det har jag inte haha :) men det kan vara bra att säga till dom på yamaha center hbg som ska köra den i bänk.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
 
Dubbelkolla att den sitter där. Liten svart dosa som sitter på kabeln till o2 sensorn

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Nån som byggt om sin tail och vill bjuda på någon bild. Jag vill ha nåt lite snyggare än orginal som sitter. Finns OTR men den tycker jag är på tok för dyr. Går att modda billigare själv :)
 
Greengiant har en moddad.

Jag har en annan.
042d94d92515628dd8de9beaa416ceef.jpg


Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top