Modifieringar XT660 X/R

Någon som vet var man kan få tag i skruvar till bromsskivan bak och som är billigare än www.motorcyclespareparts.eu?

Passar även på att kolla om någon har ett bromsok fram till en XTR liggandes och vill sälja, gärna med skruvar?
Skall montera R-hjul (+ ev R-gaffel också som jag fått tag i) på min X och vad jag har förstått av tidigare inlägg i tråden så är det bästa sättet eftersom man tydligen inte får plats med X-oket tillsammans med R-fälgar.
 
Eller så köper du en WP gaffel direkt ;)

Har skaffat en 48mm WP så kommer
nog lägga ut min 43mm ifrån en KTM640 till salu framöver bolt on på XT660 :D
 
Last edited:
Hur pass bolt on är 43an egentligen?

Hur menar du?

Den är bolt on på XT660 styrhuvud, dvs du använder ditt övre styrlager med tillhörande brickor och toppmutter så sitter den där då man får med undre styrlagret som redan är pressad på plats. Gällande frambroms och anpassning av framhjulet är något man får pass in själ. WP hjulaxel är på 20mm och tror XT är 17mm. Frambromsen antingen passar man in XT orig alt så köper man ett 2 kolvs ifrån en KTM. Kommer skicka ett XT660R framhjul inkl hjulaxeln.
 
Här är bilder. Kommer även skicka med styret och styrfästen.

37e6d74876ad51fa87fddad7e083df10.jpg


3f5001d593f537e7191b0bab5ec0c656.jpg


1b3dbc9e4c21a25fb2211a4d59fe78d5.jpg
 
Newbee fråga. Tacksam för svar.
Vilka växlar är lämpliga för körning i konstant hastighet på plan mark?
30 km/h
50 km/h
70 km/h
90 km/h
Jag han bara köra några mil innan det blev för halkigt i höstas.
Hojen saknar varvräknare och jag är ovan vid motorkaraktären på en stor stånka.
Det är en R modell.
 
Gå på känsla alt gå in i dashboarden och ställ in varvräknare och kör m gps och se hastigheten. Inga problem att puttra på i 100 m orig drevning
 
Newbee fråga. Tacksam för svar.
Vilka växlar är lämpliga för körning i konstant hastighet på plan mark?
30 km/h
50 km/h
70 km/h
90 km/h
Jag han bara köra några mil innan det blev för halkigt i höstas.
Hojen saknar varvräknare och jag är ovan vid motorkaraktären på en stor stånka.
Det är en R modell.

Det märker man. Den ska gå hyfsat jämnt på växeln du har i. Ej ryckigt eller att kedjan börjar slå. Den svåraste hastigheten är runt 70-80 tycker jag. Då är det svårt och hitta rätt växel.
 
Jag brukade lägga mig på en så hög växel som möjligt utan att den började rycka. Men en bekant påstod att den skulle dra mindre bränsle och må bättre av att köras på ett snäpp lägre växel.
 
Kom på att jag har min gamla originaldämpare liggandes i en låda. Någon som vill köpa?

12622476_10209002353605844_3341819584125742378_o-1.jpg
 
Tjena Gubbar!

Helt ny i denna forum värld men har skaffade mig helt ny xt660r hösten 2014 sedan dess har det blivit en hel del åkandes och en del modifieringar.
Men kul att ha lite annat folk att diskutera och kanske ta en sväng med också!

I sommras så stack jag o en polare iväg igenom Östeuropa och ner till Istanbul och sen tillbaka upp en jävligt rolig resa och det blev 10,000 km som vi landade på.
Bilder karta 222.jpg
Vi funderar på vad vi ska göra nästa gång vi ger oss ut men är det någon som är sugen på något liknande så är det ju bara att höra av sig!


Det jag har gjort på hojen är
OTR 2-1
Metal Mule Bashplate
DNA stage 2
20160108_160417.jpg
Åker även denna vinter så drog på dubbarna för ett tag sen också!
Nu har hojen dock blivit stående i 5 dagar då jag håller på att byta packboxarna och gaffel oljan!

Men anyways kul att vara med i forumet iallafal! :banana:banana
 
Tjena Gubbar!

Helt ny i denna forum värld men har skaffade mig helt ny xt660r hösten 2014 sedan dess har det blivit en hel del åkandes och en del modifieringar.
Men kul att ha lite annat folk att diskutera och kanske ta en sväng med också!

I sommras så stack jag o en polare iväg igenom Östeuropa och ner till Istanbul och sen tillbaka upp en jävligt rolig resa och det blev 10,000 km som vi landade på.
View attachment 427037
Vi funderar på vad vi ska göra nästa gång vi ger oss ut men är det någon som är sugen på något liknande så är det ju bara att höra av sig!


Det jag har gjort på hojen är
OTR 2-1
Metal Mule Bashplate
DNA stage 2
View attachment 427039
Åker även denna vinter så drog på dubbarna för ett tag sen också!
Nu har hojen dock blivit stående i 5 dagar då jag håller på att byta packboxarna och gaffel oljan!

Men anyways kul att vara med i forumet iallafal! :banana:banana

Ett tips, isolera sockerbitarna till kabelhärvan på hojen.
Sitter vid sidan av tanken, pga att saltvatten saboterar kontakterna/kablarna, så slipper du få huvudvärk när skumma elfel dyker upp (felsökning)
Jag har tejpad mina efteråt, men hade jag vetat det innan vinterkörning hade jag införskaffat stora krympslangar.

Bara en tanke! :brynad
 
Jo har fettat in kabel härvan o tejpat men det var sedan tidigare då hojen dog vid kraftig nederbörd. Visade sig dock vara tändstiftet som tog in lite vatten så drog på lite silikon där som löste problemet! Men tack för tipset!
 
Jo har fettat in kabel härvan o tejpat men det var sedan tidigare då hojen dog vid kraftig nederbörd. Visade sig dock vara tändstiftet som tog in lite vatten så drog på lite silikon där som löste problemet! Men tack för tipset!

Jag har själv haft problem med gnista när det är blött/fuktigt ute.
Står i varmgarage nattetid, men på eftermiddagarna när man ska hem från jobbet har den trilskats en del och härom dagen blev det till att åka släpvagn hem.
Nu har den fått stå varmt ett dygn, jag tog av och putsade kontakter på och mätte upp tändspolen (alla värden ok) och sen startade hon utan krångel.

Var uppfattar ni att det läcker in och var lägger ni silicon?

Själv kör jag också året runt (går finfint med dubbade TKC80) så man vill ju ogärna att moppen stannat så snart det blir blött ute.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top