Modifieringar XT660 X/R

Någon som vet var jag kan hitta en packethållar till min xt660r?
Jag åkte lite grus med några polare som kör ktm 690 enduro r med packethållare och en liten hårdväska med massa bra att ha saker i.
Som bogserlina, extra slang, första förband mm.

Jag hittade en på off-the-road.de men tänkte att där kanske finns några andra ställen att få tag i dom i från :)

Hittade också på yamaha center :)

//GG
 
Last edited:
Någon som vet var jag kan hitta en packethållar till min xt660r?
Jag åkte lite grus med några polare som kör ktm 690 enduro r med packethållare och en liten hårdväska med massa bra att ha saker i.
Som bogserlina, extra slang, första förband mm.

Jag hittade en på off-the-road.de men tänkte att där kanske finns några andra ställen att få tag i dom i från :)

Hittade också på yamaha center :)

//GG
Utbudet på OTR och Yamahas original täcker nog det mesta. Alternativt om Touratech har en.

Är själv inte förtjust i någon av dem. Stora pakethållare och hård väska bak är ingen höjdare. Adderar vikt, tar plats, går lätt sönder vid marksyning. Kolla på en Kriega US5 och fäst den direkt i plasten bak, alternativt på passagerarsätet. Ska själv sätta dit en. Har på endurohojen och är perfekt för verktyg mm.
 
Bästa XT-kollegor:

Min hoj har nu efter 7000 mil börjat trilskas lite. Tomgången vill inte alltid gå ner hela vägen när jag släpper av gasen, dvs den varvar för högt på tomgången ibland. Jag kan då bromsa tomgången genom att släppa kopplingen lite, då motorn får lite motstånd. Upplever att det inte är en mekaniskt problem; kopplingsvajer etc. Men något är knas.

Någon som har några idéer?
 
Bästa XT-kollegor:

Min hoj har nu efter 7000 mil börjat trilskas lite. Tomgången vill inte alltid gå ner hela vägen när jag släpper av gasen, dvs den varvar för högt på tomgången ibland. Jag kan då bromsa tomgången genom att släppa kopplingen lite, då motorn får lite motstånd. Upplever att det inte är en mekaniskt problem; kopplingsvajer etc. Men något är knas.

Någon som har några idéer?
Jag gissar på tjuvluft.
 
Bästa XT-kollegor:

Min hoj har nu efter 7000 mil börjat trilskas lite. Tomgången vill inte alltid gå ner hela vägen när jag släpper av gasen, dvs den varvar för högt på tomgången ibland. Jag kan då bromsa tomgången genom att släppa kopplingen lite, då motorn får lite motstånd. Upplever att det inte är en mekaniskt problem; kopplingsvajer etc. Men något är knas.

Har du kolla kylarvätska?Hade en arbetshoj tidigare då slangen inte satt riktigt åtspännd,vilket gjorde att den klättrade av vattenpumpen och tömde systemet som gjorde att tomgången gick upp avsevärt
 
Om den drar tjuvluft så kan man kolla detta enkelt genom att ha hojen på tomgång och sedan spruta startgas runt gummit vid insprutningen. Då höjs tomgången om den tar tjuvluft där.
 
Hejsan alla!

Har en XT660X -07 som gått 1200 mil i skrivande stund.. Innan säsongens slut (körde typ 20 mil förra året) så började min hoj plötsligt gå riktigt kasst. Så fort jag gasade på så dog den nästan och gick väldigt ojämnt. Fick dock hem den till garaget, då jag inte var så långt hemifrån.
Har även testat att starta hojen en gång efter det och testat att gasa upp den lite och den har betett sig likadant då, d.v.s. den svarar inte ordentligt på gas och vill gärna självdö (fast den klarar sig precis att hålla sig igång typ) när man gasar lite. Den startar och så utan större problem.

Frågade på xt660.com-forumet och en kille där sa att det troligen var tändstiftet som var dåligt, så jag har provat att byta det, dock utan bättre resultat.
Vad kan det mer vara som är fel? Bensinen som var i tanken var troligen sedan början av säsongen (V-power förövrigt) så den har jag sugit ut nu och tänkte ersätta med ny.

Men har ni några förslag på vad som kan vara fel på hojen och som jag bör kolla närmare på. Felet kom väldigt plötsligt, från en start till en annan. Innan gick hojen som ett skott och vid nästa start urdåligt med ovanstående symptom.
Tacksam för snabba svar!
 
Hur ser luftfiltret ut ?
Vid 1000 mil skulle den ha servats är den gjord om inte så gör den först

Det är ett K&N-filter på, snorkel borttagen också. Ska kolla hur det ser ut imorgon.
1000-milaservicen är gjord 2012 så inget konstigt där. :)
(Hojen har gått väldigt lite i min ägo.. Köpte den sommaren 2013)
 
Ligger en XTR 2004 ute för 23500 det får anses som helt ok. Det var han som köpte mitt titan 2-1 system och nog det bästa hasplåten du kan få till XTR monterad :)
 
Ligger en XTR 2004 ute för 23500 det får anses som helt ok. Det var han som köpte mitt titan 2-1 system och nog det bästa hasplåten du kan få till XTR monterad :)

Ganska sjukt hur hojarna står still i värdet.
För 5år sedan ganska exakt köpte jag en XT660R 2004 som hade gått strax över 2000mil för runt 25000.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top