Modifieringar XT660 X/R

Gnutten;jäkligt nice hoj dkpj hoppas du får den såld.[/QUOTE skrev:
Helst av allt skulle jag behålla den men har köpt en hornet nu, då jag inte har nån att piska grusvägar med längre:/

Vad tror ni är priset för högt? Har ju skrivit att priset kan diskuteras. Vågar inte folk pruta eller?
 
Jag sålde min 2007 med ca 1300mil för 32k dock helt orig förutom WP gaffeln och fuelmod. Kompisen fick 40k för sin XT 2010 med ca 1000 med MM 2-1 system, pc5, handskydd mm det var en här på SH som köpte den han verkar vara nöjd han fick ju full smörjservice ha ha ha :)
 
Får väl uppdatera annonsen med ny info och lägre pris :)
Kommer ni vilja se hornet bilder i denna tråd framför?;)
Den hornet tråd som finns är hyfsat död förutom en kille som är schizo:dummer
 
Rycken på lågvarv försvann helt för mig med nya ryckutjämningsgummin i baknavet.
Det blev bättre med höjd Co och och ryckt snorkel men med nya gummin försvann ryckandet helt.
Dom här gummina måste man nog byta ganska ofta om man inte vill klippa till bitar av innerslang och lägga i för att förlänga bytesintervallen...
 
Jag sålde min 2007 med ca 1300mil för 32k dock helt orig förutom WP gaffeln och fuelmod. Kompisen fick 40k för sin XT 2010 med ca 1000 med MM 2-1 system, pc5, handskydd mm det var en här på SH som köpte den han verkar vara nöjd han fick ju full smörjservice ha ha ha :)

Hehe ja jag är mycket nöjd :)
Måste snart köpa ett nytt bakdäck ;)
Har kört 180+mil med den än =)

//GG
 
Nu har jag också blivit med XT! Är sjukt nöjd än så länge och njuter varje gång jag ser den, är lite skillnad i draget jämfört med 125:an! Kortet har man dock inte än :gnissla DSC_0430cennnssiirr.jpgDSC_0431.jpgDSC_0436cccceeee.jpgDSC_0441.jpg

Sitter lite allt möjligt smått o gott på den såsom X3 rör, DNA stage 2 filter, Dynojet o2 optimizer, hasplåt, handtagsskydd, handtagsvärme osv. Ingen power commander dock men det klarar jag mig gott och väl utan :D
 
Last edited:
Hej på er.
Är ny här och har plöjt igenom tråden, fick en del bra tips, tex att ha slangbitar i ryckutjämnaren mm. Funderar på att komplettera min XTX -07 (har nu PC3, Pipercross filter och Arrow slip-on) med:
Motorskyddsbågar http://bit.ly/1l9zpsx
Handtagsskydd http://bit.ly/1lRpOqu
Crashpads http://bit.ly/1xtWifO
Kör väl inte alltför avancerat men tänkte att det kan vara bra i förebyggande syfte, framförallt att skydda motor/vattenpump. Får slänga upp en bild på hojen sedan, har ingen just nu.

Tack alla medlemmar för en bra tråd:)
 
Fick alldeles nyss lite problem med min XT660X -07:a.. Var ute och körde och den har gått och gick hur bra som helst. Stannade till på ett ställe (ganska nära hemmet) och när jag sedan startade igen så nästan självdör den så fort man drar på lite.. Släpper jag på gasen går den otroligt ryckigt och går plötsligt inte alls jämnt.
Svårt att gasa på något för då tappar den kraft och nästan dör. Mycket märkligt att det bara dök upp från ingenstans?

Några idéer vad jag kan titta efter?
 
- To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too. Vad menar de? Vad är "Engine run switch"? Röda knappen?? Eller?
Min teknikengelska är väl tyvärr inget vidare...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top