Modifieringar XT660 X/R

Behöver en gemensam reservslang till bakdäcken under planerad resa. Vi tänkte dock skippa att ha med två, om möjligt. Ena är 130/80-17, andra är 120/90-18. Vilken storlek bör vi ta, om det bara är för nödreparation? Möjligt?
 
Behöver en gemensam reservslang till bakdäcken under planerad resa. Vi tänkte dock skippa att ha med två, om möjligt. Ena är 130/80-17, andra är 120/90-18. Vilken storlek bör vi ta, om det bara är för nödreparation? Möjligt?

Jag hade isf tagit med 17" slangen, endast för att det är lättare att töja gummit än att ha för mkt gummi när man ska pumpa upp ute i fält, svårt att vika in allt utan att det kommer i kläm , men som du säger ; "bara för nödreparation"
 
Om du inte använder utrymmet till annat, så går det att stuva in 2st slangar längst bak under sadeln. Då slipper du kompromissa med en slang som inte passar till 100% och sådels kanske förstör en del av resan.

Det är rätt proppat i alla små vrår, har verktyg med mig för att överleva ett tredje världskrig. Men har Kriega-väskor att packa i, så plats går alltid att göra.
 
Behöver en gemensam reservslang till bakdäcken under planerad resa. Vi tänkte dock skippa att ha med två, om möjligt. Ena är 130/80-17, andra är 120/90-18. Vilken storlek bör vi ta, om det bara är för nödreparation? Möjligt?

Låna min tool tube om du behöver.
 
Hej alla!
Första gången jag postar här...
Så blev man äntligen med mc igen, och det blev en xt660 r, knappt inkörd, försedd med gpr pipor och lite annat smått och gott.
Hämtade hojen i dag och har kört runt 25 mil redan, både grus och asfalt blev det, fy f*n vad skoj det var, blir nog många mil kommande vecka :)
 
Grattis. Regga dig på xt660.com. Mitt betal abonnemang gick ut nyligen, värt en del om man äger XT.
 
Tackar :)
Blev över 20 mil i dag igen och 14 av dom vart på grus, 6 mil i åska och hällregn, men kul var det :hihi

Hojen känns verkligen trygg att köra på grus med, även med passagerare :)

Fjädringen bak känns lite mjuk speciellt när frugan är med, justeringen är i mjukaste läget men jag kan inte justera den, haknyckeln som följer med släpper hela tiden och det finns bara en position att sätta den för att kunna vrida justeringen.
Nån som har ett tips på hur man löser detta?
Jag har inte fått instruktionsboken än.

Tacksam för tips.
 
Last edited:
Tjena grabbar, hoppas ni har en fin MC-sommar!

Efter att inte haft tid att köra motorcykel var jag nu iväg för att hämta min efter en månads stillastående, givetvis fick jag gå hem igen, den ville inte starta. Detta beteende har den visat förr, att står den mer än en vecka så börjar den bli svårstartad, trodde att ett batteribyte hade löst detta, men tji fick jag. Tog med mig det nu nästan tomma batteriet för laddning.

Någon som har några fler tips på vad man kan leta efter?
Hojjen är en XT660X från 2004 med bytt TPS och ECU samt har gått 1900mil, inga felkoder, startmotorn går, men motor kickar inte igång.
 
Får ta och kolla det (funderar också på nått sånt)
Fortsätt gärna med idéer, så jag har en arsenal med saker att testa när jag tar mig dit igen.
 
Du har väl XT CD att kolla diagnos via displayen som t.ex sprutet fungerar mm.

Låter bensinpumpen?
Finns gnista?
Finns det inte gnista så är det nåt som bryter den om det är stöldskyddet eller nåt vet man inte.
Motorn gick ju runt så startrelät borde inte vara knas eller?
Hade du inte manualen så du kanske kan få hjälp med feldiagnoser såsom startar inte men...
 
Jag rotade lite i mina papper och jag har både Servicemanual och Haynes så jag ska köra lite diagnostik nästa gång.

Pumpen låter (är väl det lite vinande ljudet när man slår på den?)
Jag tycker det låter som både startmotor och motor går runt.
Immobilizern borde väl inte ens låta startmotorn gå?

Men som du sa, första steget är att kolla gnista, hur jag nu gör det på smidigast sätt.
 
Nja ta ur stiftet, låt det sitta i tändhatten och lägg t.ex den delen på stiftet som du trär på tändstiftshylsan mot cylindern någon metall så den jordar så dra runt lite på startmotorn så borde du kunna se gnista eller inte. Vet faktiskt hur det är då ja inte äger XT660 längre.
 
Blev nästan 50 mil i går varav 23-24 var grus :)
Blev tvungen att köpa nytt bakdäck i dag, blev ett michelin sirak, fanns inte så mycket mer att välja på, är det ok däck eller?
Hojen går bättre och bättre med dom små moddar som görs (tagit från denna tråden).
Förutom gpr piporna som satt på när jag köpte den har jag,
Ryckt snorkel.
Pluggat AIS, hade några gummipluggar som passade i både slang och röret i burken.
Ökat Co1 från 14 till först 18 och nu 22.
Har beställt DNA stage 1 filter och 14 kuggars drev från off the road.

Lär bli några mil i morrn med :tungan
 
Hej på er. Är helt ny på det här med MC. Har skaffat mig en 660 xtr-12 och är jättenöjd. Har följt lite tips och trix för att få den att gå lite bättre (ryckt snorkeln och petat i ett steg 1 dna) ökade även på bränslet från 22 till 34 men hojen rycker fortfarande lite i lägre fart. Hur mycket törs man öka på bränslet??
 
Skaffa en KEV fuel mod om du inte har planer att köpa dyra power commander.
Om jag har kvar XT Mod CD på dator kan du få den så kan du tillverka en egen.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top