Modifieringar XT660 X/R

Nej jag fattar inte det heller :huvet. Det finns annons på blocket vid intresse bara sök på xt660.
En annan sak jag har fixat på 2in1 blås från metal mule. Jag fick dock svetsa om det lite (passade inte riktigt direkt) men vilket ljud!!!!
 
Om det är blåa plasten så är det dyrt. Sålde mina för 500:- kylarvingar/bakskärm/lyktkåpa allt oskadat/orepat men som sagt du sätter priset.
 
Svart sving i rikrigt bra skick inkl länkage, svingaxel. Ev hjulaxel och kedjesträckare kan följa med. Passar XT660R/X
1000:-
Finns i Stockholm
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1385059778075.jpg
    uploadfromtaptalk1385059778075.jpg
    40.8 KB · Visningar: 136
Någon som har en sadel till övers? Gärna kraschad/utan stoppning (= billig :)).
 
Noop sålde min sadeo ganska snabbt nör jag lade ut allt. Btw hade lite carbon vinyl folie som jag provade på ena vita XTX kylarvingen. Blev inte 100% nöjd men fungerar. Ska köra andra ikväll. Förbannat pillande runt emblemet men det får duga.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1386134817667.jpg
    uploadfromtaptalk1386134817667.jpg
    238.4 KB · Visningar: 147
Det är samma sving på XTR och XTX fram till 2006 sen kom XTX med alu sving från 2007 sen fortsatte XTR m stålsving.
 
Är svingen alltså samma längd oavsett årsmodell X/R ? Enda skillnaden är materialet ?

Det är inte samma artikelnummer på svingarna

http://www.oemmotorparts.com/oem5.a...AR ARM&F=YA-XT-X-660-2_AW&L2=YA-XT-X-660-2_AW

http://www.oemmotorparts.com/oem5.a...AR ARM&F=YA-XT-R-660-1_AW&L2=YA-XT-R-660-1_AW

Från 2007 har XTX aluminium sving och XTR har Stål.
Jag provade FUCHS 2010-2011 sving på min XTR 2007 här och det var bolt on förutom att du måste använda XTX hjulaxel och kedjesträckare såklart!! Hade inga problem med att sätta dit mitt XTR bakhjul. Värt att veta också är att på orig bakhjulet som är 17" så har jag 150 brett och det är inga problem med stålsvingen då XTX äldre med stålsving har 160 brett. Det som kan skilja är fästena till kedjeskyddet så inte den breda däcket tar i men annars verkar de vara indentiska. Sen vet jag inte vilka färger de olika årsmodellerna hade.

Jämför själv med t,ex XTX 2006 med XTR 2006

http://www.moto-choice.com/PRImages/EditorImages/2006_xt660x_negro_grande.jpg

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/moto_gallery/YAMAHAXT660R-775_1.jpg

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery A/Yamaha XT660X 04 1.jpg

http://www.motosblog.com.br/mb/wp-content/uploads/2011/03/31.jpg

http://www.motosblog.com.br/mb/wp-content/uploads/2011/03/10.jpg
http://www.xt660.com/showthread.php?t=21208
 
Last edited:
Är det någon som har en xt660 ecu till försäljning? Behöver inte lås eller instrumentering endast ecu. Är även intresserad av R fälgar om sådana finnes.
 
Någon som bytat till 2n1 system på sin xt660x? Märker man skillnad i kraft och ljudmässigt?
Undrar även om någon har provat BSM slipon? Kör på GPR utan db-killer men är inte riktigt nöjd, det ska höras!! :yoparty
 
Som vintertraditionen bjuder så har en gnutta av galenskap börjat infinna sig i mitt huvud. Jag planerar en ca 1000 mil lång resa i sommar, 10 veckor lång. Polen, Tjeckien, Österrike, Italien, båt över till Spanien, upp via Spanien, Andorra, Frankrike, Monaco, Schweiz, Tyskland, Belgien, Holland osv. Alternativt upp via Albanien, Montenegro, Bosnien, Kroatien osv. Göra Alperna. Kanske Stella Alpina Rally i Italien. En hel del grus där möjligheten bjuds, men majoriteten blir såklart asfalt. Har gått och funderat några månader på val av hoj. Har lutat mest åt en Honda Africa Twin, en KTM 950 Adventure eller rentav en KTM 950 Super Enduro. Fast ju mer jag funderar, prövar, jämför och räknar ...ju mer funderar jag på att rentav göra det på grisen som redan står i garaget. XTn!

Jag har ju kört +1 säsong på hojen, så jag vet ju vad den går för. Långfärdskomforten lämnar ju en del att önska. Motorväg fungerar inte längre perioder. Men upp till 110 km/h så är den ju faktiskt oförskämt bekväm. Serviceintervallerna behagliga. Dessutom har jag ju alla tillbehör och prylar jag vill ha på den. Jag har inte ett dugg bråttom under dessa 10 veckor. Så varför skulle den inte duga? Åland hanterade den med bravur, med passagerare! Motorväg vill jag ju inte åka oavsett vad jag kör. Är jag fullkomligt från vettet? Vad säger ni som haft med den på längre turer? Kommer jag gråta blod på alpvägarna över att jag inte tog något snabbare och bekvämare?
 
Last edited:
Klart du ska köra XT - kommer att gå hur bra som helst. Have fun :tummenupp !
 
Storhandlat på OTR igen.
Blir att bygga om rumpan, 14-kuggars drev, filter, lite övrig plast och styrhöjare.
Styret köper jag på Biltema, var inte så sugen på att hosta upp 800+ kr för Magura-styret.
 
Storhandlat på OTR igen.
Blir att bygga om rumpan, 14-kuggars drev, filter, lite övrig plast och styrhöjare.
Styret köper jag på Biltema, var inte så sugen på att hosta upp 800+ kr för Magura-styret.

Otr bakskärm är ju svindyr, köpte du inte höjare på biltema också?
 
Det är den.. Men det är det nog värt.
Höjaren på OTR är billigare än Biltemas + att jag inte gillar Biltemas universalhöjare.
 
Back
Top