Har kört både 14/45 och 15/46. Båda dom varianterna fungerar bra, och är i mitt tycke i alla sammanhang bättre än original. Gillar nog sista varianten bäst i alla fall...
Jag bytte till 15/46 nu när jag bytte drivpaket.. Tycker 15/46 är en perfekt avvägning mellan hög (nåja) tophastighet och bra acc. Har inte alls samma behov av att växla nu längre heller.. I vanlig landsvägsfast kan man utan problem ligga på fyran och då även ha bra sprutta när man drar på.. 65 - 120 km/h är inga större problem på fyran, även fast den sjävklart varvar en del i 120km/h.. Men ligger man och drar då och då är fyran den perfekta växeln nu
Brukar dock använda 5:an när jag kör i runt 100km/h och bara ligger i konstantfart.


men det är så att den dör på låga varv fast enbart när jag skjutsar. Så jag undrar om någon annan har samma problem? Eller vet vad det kan vara för fel på den? Tacksam för svar


