Modifieringar XT660 X/R

Någon som provat att lura tempgivarna enligt "Kev mod" ?
Jag är sugen på att prova, vill inte kosta på PowerCommander.

Jag har en GPR Powerjet som jag tror manipulerar tempsensorn.. Har k&n-filter samt bsm-slipon så något som justerar upp bränslet behövs. Tyvärr kan jag inte säga om den gör någon skillnad då jag inte kört hojen original :) köpte den som den är... Men den är grymt pigg och alert..
 
Om man nu har betalat för mod CD så visst kan man bygga egen m KEV har lagt ner mkt tid för att vi ska kunna modda. Bara man kopplar rätt så borde det funka.
 
Aidantausta:
Jo, jag hade tänkt att fixa en egen variant också, elarna på jobbet hade förstås inte rätt potentimeter men jag har lånat en laddning olika att prova mig fram med.
Nu ska jag bara ha tid att prova också.

O2-controllern, visst var det så att den bara var till -07 hojar och nyare?
 
Jag tycker det inte är fult då man antingen köper mod boken alt köper fuel modden. Nej det kanske inte är raketforskning men hade du själv lyckats lista ut vart du skulle koppla in den om du inte hade fått hjälp via nätet eller någonstans eller visste du redan vart den skulle kopplas in. KEV håller på ta fram o2 controller till KTM nu & det kan nog ta sin lilla tid. Han har ju slutat göra gaffeldistanser då han inte har tid & kommer förmodligen äcen sluta med fuelmod mm snart också. Den kunskapen han har med tanke på han satte på 700cc på sin xt så bidrar jag gärna då jag har fått mkt hjälp med min mappning mm.
 
Vad är det för Mod med tempgivaren? Vad vinna man där? (har inte läst på xt660.com på evigheter)
 
Då kan man även plugga AIS då det kommer varma avgaser som återleds till luftburken & förbränns på nytt, kanske även dra om vevhusslangen så det är kall luft i luftburken. Tänkte besikta hojen i vinter sen tänkte jag ta bort luftburken helt & ersätta med ett skumfilter dock så stor som möjligt som får plats.
 
Börjar bli dags att göra en ventilkoll, står dock i valet och kvalet om jag ska göra det själv eller lämna bort det..

Skulle ni tveka att köpa en hoj som inte har ventilkollen (2000 mil) dokumenterad?

Har funderat lite på att byta hoj, och vill inte att den ska bli svårsåld pga att dokumentation inte är komplett..

I övrigt så är den välservad av Yamaha..
Är det värt 2-2500 kr för en stämpel?
 
Inte direkt hur många ktm har dokumentation på ventilkoll? Jag kommer ställa ventilerna själv då det verkar vara ställskruvar & inte shims. Om du ska sälja ja varför inte, om du inte skulle göra det så skit i det. En stämpel i boken säger inte så mkt tycker jag personligen. Så i ditt fall serva den men inget du får extra för ev mer lättsålt kanske vad vet jag! Vad blir det nu?
 
Inte direkt hur många ktm har dokumentation på ventilkoll? Jag kommer ställa ventilerna själv då det verkar vara ställskruvar & inte shims. Om du ska sälja ja varför inte, om du inte skulle göra det så skit i det. En stämpel i boken säger inte så mkt tycker jag personligen. Så i ditt fall serva den men inget du får extra för ev mer lättsålt kanske vad vet jag! Vad blir det nu?

Då gör jag nog justeringen själv.. Som sagt, har kollat servicehandboken och det verkar ju vara justering.. :)

Är mest sugen på TT600R eller XR600R så blir det lite pengar över till godis :)
Annars har en kompis en KTM 625SXC som verkar vara riktigt trevlig, kan bli en sån också..
Eller en KTM 660 med crosshjul :)
Eller kanske en XR650R :)
Det finaste hade vart en 690, men pengarna räcker inte till tyvärr :(
 
Nä fan idag hade jag orkat kicka en 660 har blivit gammal ha ha ha. Vridet kommer du sakna ifrån xt jämfört m 625sxc men jäklar va roliga de är. Svårt att inte låta bli ett hjul m flickvännens 625sxc.
 
Nä fan idag hade jag orkat kicka en 660 har blivit gammal ha ha ha. Vridet kommer du sakna ifrån xt jämfört m 625sxc men jäklar va roliga de är. Svårt att inte låta bli ett hjul m flickvännens 625sxc.

Ja, elstart är ju alltid fint, och de verkar gå fint på bakhjulet kåttarna :-)
 
Ha ha blev fel, orkar inte kicka nu för tiden. Har dock ont i baken efter 1h i sadeln på 625 men får tänka på annat. Inga problem att få upp xt m 625 är så mkt roligare att vinkla mm, xt går stadigt m är jäkligt framtung.
 
Hej igen
Ingen som provat OTR:s toppmod & kamaxel ?
Toppen borde ge effekt över hela registret men man vill ju inte att kamaxeln tar bort för mycket bottendrag...
Om ingen provat så tas gärna teoretiska reflektioner över "racing-kamaxlar" emot.
 
Ha ha blev fel, orkar inte kicka nu för tiden. Har dock ont i baken efter 1h i sadeln på 625 men får tänka på annat. Inga problem att få upp xt m 625 är så mkt roligare att vinkla mm, xt går stadigt m är jäkligt framtung.

Förstod att det saknades ett inte ;)

Är jättenöjd med XT'n förutom vikten.. den är alldeles för klumpig i skogen.. hade den vägt 40-50kg mindre hade jag behållt den :)
 
Har fått ett litet problem sen jag bytte fotpinnar, växelpinnen är i vägen när jag står och kör.
Har försökt justera den men den tar i en plastkåpa.
Hittade denna på OTR

http://www.off-the-road.de/en/XT-66...version.html?listtype=search&searchparam=gear

Någon som testat den?

Har också börjat fundera över fotpositionen när jag står...
Står ni på hålfoten eller trampdynan? verkar vara lite olika åsikter om detta (enl div forum)
Har inte ens tänkt på det innan, men sen det blev lite konstigt så vet jag inte ens hur jag gjorde innan...:va
 
Kan man justera den bättre eller vad är skillnaden? Är det bättre pris på touratech?

Skillnaden är att den först går ner lite, sen upp igen.. Svårt att förklara, kan försöka komma ihåg att ta en bild imorrn..
Priset vet jag inget om, fick med min tt-pinne när jag köpte cykeln :-)
 
Back
Top