Modifieringar XT660 X/R

K1322: Grattis till XT, det som är nog viktigast är att ha ett bra skydd på höger sida dvs där vattenpumpen sitter. Varför inte en kraftig hasplåt?

http://www.off-the-road.de/ har mkt lull lull som det lätt mkt av. Se även till att regga dig på http://www.xt660.com/index.php mkt info om både de ena & andra. Även om XT är svintung redan från början så hjälper det en hel del att byta de blytunga ljuddämparna i bak, du blir förvånad hur tunga de är. Ett par slip-on & ev KEV fuel mod ifrån XT660.com så blir det inte så blodigt men du får trevligare hoj om du inte vill lägga ner 10k.
 
Får väll ställa mig i kön för lycklig, nybliven ägare till en xtx från 2009. Hittade en sprillans ny uppe i sundsvall, med ett mycket bra pris på:) Har unde de senaste två veckorna rensat baken, ryckt snorkeln och skaffat ett par svarta Leo Vince X3 från tyskland. Tyvärr är vädret inte på min sida, så hojen har bara 3 mil på mätaren. Brukar längta efter snö vid det här laget, så man får åka två skidor med matta, men inte nu. Jag vill bara åka xt! Jag måste erkänna att det milen jag åkt, gjorde jag med det största flinet i hjälmen på länge:D
FZ6 an´ som jag bytte bort, var verkligen inte min typ av hoj.

Nu min fråga om service.
Vissa tycker att man kan göra allt själv, och visst, det tycker jag också.
Men hur blir det med garantierna då? Jag har ju 5 år att njuta av nu, och det vill man ju inte sabba.
 
K1322: Grattis till XT, det som är nog viktigast är att ha ett bra skydd på höger sida dvs där vattenpumpen sitter. Varför inte en kraftig hasplåt?

http://www.off-the-road.de/ har mkt lull lull som det lätt mkt av. Se även till att regga dig på http://www.xt660.com/index.php mkt info om både de ena & andra. Även om XT är svintung redan från början så hjälper det en hel del att byta de blytunga ljuddämparna i bak, du blir förvånad hur tunga de är. Ett par slip-on & ev KEV fuel mod ifrån XT660.com så blir det inte så blodigt men du får trevligare hoj om du inte vill lägga ner 10k.

Reggad där sedan tidigare. Ljuddämparna/luftfilter redan bytta, sitter ett LeoVince X3 på nu. Hasplåten satt där vid köp. Är originalplåten så kass om den kombineras med motorbåge? Visst ser den lite tunn ut, men är det dåliga att den inte täcker vattenpumpen ordentligt?

Inköpsplanen ser ut som följande:
* OTR Motorbåge + ev ny hasplåt
* OTR Crashpads för bakre samt främre hjulaxel.
* Nytt drivpaket
 
Har köpt handtagsskydd på Biltema men har problem att få bort expanderfästena till styrändarna, borde det inte gå att först knacka dom inåt och sen dra ut dom? Är lite rädd att jag bankar in dom och sen inte får ut skiten...:va
 
Har köpt handtagsskydd på Biltema men har problem att få bort expanderfästena till styrändarna, borde det inte gå att först knacka dom inåt och sen dra ut dom? Är lite rädd att jag bankar in dom och sen inte får ut skiten...:va

Skruvarna i änden på styret gängas upp några varv. Ge en smäll på skruvskallen, så ska det lossna utan problem för dig.
När de väl lossnat, skall de komma ur styret utan våld.
 
Skruvarna i änden på styret gängas upp några varv. Ge en smäll på skruvskallen, så ska det lossna utan problem för dig.
När de väl lossnat, skall de komma ur styret utan våld.

Har provat det, får väl ta i lite mer...:smasha
Passar Biltemas skydd rakt av? läste nånstans att man behöver göra om fästena lite.
 
Har provat det, får väl ta i lite mer...:smasha
Passar Biltemas skydd rakt av? läste nånstans att man behöver göra om fästena lite.


Varför inte köpa ett fatbar styre & styreshöjare adapter, dock är styret lite kort så jag har fått kapa gasrullen lite. Har ett KTM styre som är bredare som åker på när jag bytt gaffel, när jag nu har tid! :rodnar
 
Ok, vad är skillnaden mot originalstyret?
Fösökte få loss fästena en gång till igår kväll, sitter stenhårt.
Idéer?
 
Ok, vad är skillnaden mot originalstyret?
Fösökte få loss fästena en gång till igår kväll, sitter stenhårt.
Idéer?

Tja, lättare. Du slipper "fågelpinnen" och jävligt mycket snyggare enl min åsikt. Satt på min WRF450 som jag haft, och det tålde mycket spö ute i skogarna.
Ang skydden du har problem med. Kollade nogrannare på de skydd du har. Är tyvärr inte bekand med den sortens expander i styret. Verkar som om någon dragit skruvarna på tok för hårt, så att hylsan blivit deformerad eller skadad så att den inte släpper.
Har ingen lösning på det, sorry.
 
Tänk på att fågelpinnen är bra att ha om du vill montera en GPS...
 
Efter första längre turen är jag smått konfunderad över frambromsen. Helvete vad trött den är, känns ju som att bromsa med en svamp. Får knippa riktigt hårt för att få den att verkligen ta. Bromsbeläggen har mycket kvar, bra med vätska i systemet. Nog för att det är enkelskiva, men nog ska den bita tillräckligt för att få framgaffeln att djupdyka?
 
Min frambroms har också alltid varit trött, oavsett märke på belägg. Stålomspunnet kanske kan förbättra något...
 
Efter första längre turen är jag smått konfunderad över frambromsen. Helvete vad trött den är, känns ju som att bromsa med en svamp. Får knippa riktigt hårt för att få den att verkligen ta. Bromsbeläggen har mycket kvar, bra med vätska i systemet. Nog för att det är enkelskiva, men nog ska den bita tillräckligt för att få framgaffeln att djupdyka?

Hur gammal är bromsvätskan då? Luft i systemet? Stålomspunna bromsslangar, som nämndes, ger definitivt viss förbättring!
 
Hur gammal är bromsvätskan då? Luft i systemet? Stålomspunna bromsslangar, som nämndes, ger definitivt viss förbättring!


1,5 år, så den ska bytas inför våren. Måste titta till bromsgreppet om något kan justeras där. Som det är nu så måste man knipa i som fan för att det ska ta. Kändes inte förtroendeingivande under körningen.
 
1,5 år, så den ska bytas inför våren. Måste titta till bromsgreppet om något kan justeras där. Som det är nu så måste man knipa i som fan för att det ska ta. Kändes inte förtroendeingivande under körningen.


Kolla efter någon KTM Brembo broms inkl pump, tror orig skivan är 298mm & t,ex KTM690 "ej smc radial" har 300mm skiva.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top