Modifieringar XT660 X/R

Sååå inte sant :lol...

Och var fan skulle det vara samma hojar någonstans menar du?

Har du ens jämfört de 2 på bild eller ännu mindre sett dem i verkligheten?

Jag har ägt båda och de har inte mycket gemensamt helt enkelt.

XTX/R är de hojar som är lika hojar men tar man steget till Z så är där radikala skillnader som separerar dem rejält och att då tro att en hoj som inte ens liknar den andra på bild skulle ha speciellt mycket gemensamt.

Vettiga svar bör grunda sig på fakta och inte spekulationer!
 
Last edited:
ok, dags att byta bromsbelägg på min hoj, vilket ger mest broms/krona och vilka belägg ska man låta bli? de ska gärna vara tysta också så man slipper skämmas varje gång man stannar i en korsning... tips mottages tacksamt
 
Hejasan alla xt åkare.
Jag har fixat till min xtr-04 lite idag. Satte på nya GPR pipor, ny framlampa och tillhörande kåpa till från xtx-08, framskärm från xtx-04 och ny servad. Allt passade direkt och inga problem med att fixa lite snabbt. Looken blev hela annerlunda och nu väntar bara nya rims och ekrar och så skall det bli motard fälgar!!
Är det någon som har lite tips var man fixar detta till ett bra pris??
-Pierre
 
Biltemas fatbar styre är prisvärt. Nya styrfästen köper man med fördel samtidigt i samma butik.
 
ok..ska åka in och klämma lite på biltema. Skulle vilja få upp styret lite mer, finns det styrfästen för höjning? Vet inte riktigt hur mkt man kan höja för att det ska kännas bra..finns det någon med lite input om detta? =)
 
Jag kör med Biltema Fatbar med 25 mm höjning och jag har testat att höja så mycket som 75(!) men det var inga problem, lite ostabil känsla kanske men absolut ingen fara.

Och köp nu konverteringssatsen, du behöver inte byta ut hela bulten om du inte vill. Vill du så blir det till att borra upp isf.
 
De har en övergång från 22,6 till 28 mm som du sätter i originalfästet plus bultfäste var du byter hela bulten.
 
Hej, Jag har fått en besiktningstid nästa vecka i det finna vädret :D Och måste snabbt få bytt bromsbeläggen bak. Är det någon som vet om det går att få av broms oket utan att ta av bakhjulet först? Eller om det går att byta beläggen med oket på, beläggen sitter bara med en sprint har jag sett, knackar man ut den eller är den gängad? :va
 
Last edited:
Har för mig att jag brukar byta beläggen bak utan att lossa något annat än sprinten. Men fram brukar jag ta av hjulet när belägg ska bytas. Eller var det tvärt om? Senilitet kan slå till tidigt :va... Vill nog dock minnas att det bara är sprinten bak, trots allt....

Hursom, sprinten är inte gängad i alla fall. Bara att knacka ur.
 
Tackar för det snabba svaret, får hoppas att det bara är att knacka ur sprinten då :)
Grusbuset i Dalarna såg roligt ut :D
 
Grusbus är alltid roligt :banana . Hoppas du får till det, och besiktningen går bra :tummenupp
 
Är det någon som har en bra huskur på ett kärvande tändningslås ?, har testat och smörjt ett par gånger men det blir inget bra för låscylindern verkar sliten. Tänkte köpa nytt men då visade det sig att man var tvungen att köpa ett komplett med immobilizer för över 6000kr och det går ju bort, än så länge :gnissla

HADE exakt samma problem, monterade bort hela låsdelen och lämnade till en låssmed (inte skoputs och nyckelcopy). 500:- spänn senare så hade jag ett renoverat lås som funkar klockrent, fråga mig inte vad dom gjorde... =) :tummenupp

950:- spänn till så hade jag en klonad nyckel (ink immobilizer chip).
 
Tjena
Det var någon som hade en gaffel till X´n, vem var detta och vad ska den kosta??

Det är nog mig du menade.
Jag har en gaffel komplett med kronor,styrpinne och all plast som brukar vara fastskruvad på den (skydd och skärmar)
Gaffeln har gått 240mil under en månad, vill säger att den är fräsch.
Pris bli 5000,-

Om det behövs här jag framljuset också.
 
Back
Top