Modifieringar XT660 X/R

KOm precis hem från garaget med ett stort leende. Nu har jag konverterat min xt 660 r med motardfälgar. Blev lite annorlunda att köra. Som en ny hoj. Nån annan som gjort den konverteringen här?
 
Ett tipps till er utan PC3 till era hojar köp en! Den går så fruktansvärt fint nu nästan så man blir tårögd :) En redig mappning och bänkning kommer snart hoppas jag då lägger jag upp bänkpapper.
 
KOm precis hem från garaget med ett stort leende. Nu har jag konverterat min xt 660 r med motardfälgar. Blev lite annorlunda att köra. Som en ny hoj. Nån annan som gjort den konverteringen här?

låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?

Ett tipps till er utan PC3 till era hojar köp en! Den går så fruktansvärt fint nu nästan så man blir tårögd :) En redig mappning och bänkning kommer snart hoppas jag då lägger jag upp bänkpapper.

letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?
 
låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?



letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?




Jag köpte från ett företag på ebay, dock tycker jag inte 3000 är så farligt för en sådan bra sak hojen går så mycket skönare utan den så blev man ju rätt less på allt hackande runt 40-60 och den bar sig åt som en ilsk tjur på låga varv när man drog fullrulle.
 
låter helt klart som ett intressant projekt, nått man skulle göra till sommaren 2011 kanske, hur löste du frambromsarna?



letar up o ner, kan inte hitta billigare än 3000kr vilket jag tycker är dyrt för en så liten sak, vart köpte du din?

Bikeshop.se har ett bra erbjudande på PCIII:an 2495:- tror jag att dom tar nu.

Är det någon som vet någon som kan mappa en hoj i stockholms området?
 
I helgen drevade jag ner hojen ett snäpp genom att byta till ett 46 bakdrev. (original = 45)

Jag kan rapportera att det är en klart märkbar skillnad, dock ingen dramatisk sådan. Drevningen ger inte roll-on wheelies på 2:an, men hojen är nu betydligt körbarare på 50 och 70-vägar. 4:an funkar nu fint på 50 och 5:an drar nu rent och fint t.o.m lite under 70 km/h.
 
I helgen drevade jag ner hojen ett snäpp genom att byta till ett 46 bakdrev. (original = 45)

Jag kan rapportera att det är en klart märkbar skillnad, dock ingen dramatisk sådan. Drevningen ger inte roll-on wheelies på 2:an, men hojen är nu betydligt körbarare på 50 och 70-vägar. 4:an funkar nu fint på 50 och 5:an drar nu rent och fint t.o.m lite under 70 km/h.

Tycker du ska testa byta ditt framdrev o raportera hur det blir så jag vet om jag ska köpa eller inte =)
 
Bra det :) jag börjar bli sugen på att beställa ett kanske blir nu till löning. Vill kunna power wheela på 2an nu känns de svårt utan koppling.

Mmm det blir nog trevligt på 2:an, men jag tror att det blir för mycket varv i typ 100-130, där iaf ligger och kör en del ibland.
 
känner mig lite dum men vilken power commander .. har kollat på www.off-the-road.de.. Dom har 2 olika Dynojet Power Commander Yamaha XT 660 med olika pris ..:S vilken ska man ha? funderar också på att byta framdrev till 14 för att få den lite mer wheelie vänlig..såg att dom även hade 13 men då lär man inte kunna köra över hundra utan att den ska låta som faen..
 
känner mig lite dum men vilken power commander .. har kollat på www.off-the-road.de.. Dom har 2 olika Dynojet Power Commander Yamaha XT 660 med olika pris ..:S vilken ska man ha? funderar också på att byta framdrev till 14 för att få den lite mer wheelie vänlig..såg att dom även hade 13 men då lär man inte kunna köra över hundra utan att den ska låta som faen..



Power commander III till 2004-2008, 2009-2010 pcV tror jag det är.
 
PC3 eller 5

Jag har monterat PC5 på min 05:a som jag köpte från "Off the road" , det var svårt att få något svar från någon återförsäljare vad som skiljer årsmodellerna åt. Men jag kom fram till att den skulle passa & bevisligen så funkar PC5 på en 05:a & antagligen på alla upp till nu & som jag skrivit tidigare så har jag monterat Autotune också som jag köpte från en firma i England "powertechperformance"

Full rulle:yoparty
Micke
 
Last edited:
Elfel XT 660R

Hej, fick ett märkligt knas på elen på min XT660R -04, högerblinkersen fungerade lite skumt, lite "glappigt". Stängde av och prövade igen, och då fungerade allt igen. Men efter kanske en timme så funkade inget elektriskt från knapparna på styrets vänstra del, dvs inga blinkers, inte tutan, inte hel/halvljuset. Displayen funkar utmärkt och startmotor drar igång hojen så fint, tom bromsljus samt parkeringsljus fungerar, kan inte se att någon säkring har gått, är det någon som har några tips?
 
Hej, fick ett märkligt knas på elen på min XT660R -04, högerblinkersen fungerade lite skumt, lite "glappigt". Stängde av och prövade igen, och då fungerade allt igen. Men efter kanske en timme så funkade inget elektriskt från knapparna på styrets vänstra del, dvs inga blinkers, inte tutan, inte hel/halvljuset. Displayen funkar utmärkt och startmotor drar igång hojen så fint, tom bromsljus samt parkeringsljus fungerar, kan inte se att någon säkring har gått, är det någon som har några tips?

Kolla att det inte är ngt jordfel till hela det klustret.
 
Någon som har depåstöd både bak och fram till sin xtx? Och isåfall skulle kunna ta bild med mått på dom, tänkte sätta far som är industriarbetare till att svettsa ihop inför vinterförvaringen.
 
Back
Top