xt660x vs ktm 990 sm
Nu kommer nog många tor att jag är galen men idag var jag ute o testa en xt660r. Det är ju xt660x som jag tänker köpa men dessa var slut så jag testa offroadvarianten.
Måste säga att jag blev imponerad och med några givna moddar på motorn, nya öppna pipor och en pcIII+ 14 kuggar fram så ska det nog bli riktig fart på grejerna.
Min nuvarande hoj är ju "den ultimata väghojen" KTM 990 SM, men jag behöver få loss lite kosing till bil därav bytet.
När jag kör 990 är det lite som att åka SH på vanliga vägar= hojen är alldeles för snabb och det är väldigt sällan det går att maxa och pressa hojen. Man åker och letar lägen liksom där man kan dra på lite...
Med xt660r är det full sula hela tiden och det känns jävligt befriande att bara dra i rullen mitt i en kurva= skitkul! Så imorgon blir det att glida ner till götet och byta 990 mot en xt660x med öppna arrowpipor, pcIII och racefilter.
Sen är de ju mycket skönare att äga en hoj för 40000 kr istället för 90000 kr. Man nojjar ju hela tiden med en dyr hoj, i allafall jag.
Det blir spännande imorgon att se om jag gråter hela vägen hem tillbaka på xt660x eller om jag kommer gilla min nya hoj. Har alltid älskat enstånkor så det borde inte vara några problem.
Ville bara delge er mina tankar
Mina sista tankar i denna tråden: Jag behåller 990 SM, den är ju som en vithaj: värst, störst, smartast och hårdast.