Modifieringar XT660 X/R

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Hej alla glada!
Det här verkar vara den största XT-tråden på forumet så jag tänkte här borde det finnas lite kunskap.
Jag har bara en liten fundering på hur många mil har en XT plockat som mest, och vad för service har den genomgått?

Min XT660Z har iofs inte gått så långt att jag tror jag behöver oroa mig, men vore kul att veta vad som kan tänkas behöva göras i framtiden


Tack på förhand
Mvh Erik
 

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Honda VFR800FI -98
dB killers

Köpte ett par dB killers från mcwebb häromveckan. Tycker att mina gpr-pipor låter väl bra utan några insatser i. Fick hem ett par konformade killers som inte gick in i det lätt böjda utblåset.

Skulle returnera då någon på xt660.com sa att insatsen ska sitta i främre delen av röret :arsele :arsele

Ibland är man inte så bra på att tänka utanför boxen. Tog bara för givet att dessa insatser alltid sätts i längst bak...
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Då var hasplåten och hälskydden pulverlackade och klara.
Resultatet blev enligt mig jävligt bra!

Isaxsons pulverlackering i Ursvik tog 300 kr för rubbet. Som en polare sade så är det t.o.m. snudd på billigare än att ta sig tid och kraft att åka och köpa sprayburkar som även de kostar.. och då blir det inte ens bra :)
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    234.2 KB · Visningar: 110
  • 2.jpg
    2.jpg
    256.7 KB · Visningar: 137
  • 3.jpg
    3.jpg
    259 KB · Visningar: 117
  • 4.jpg
    4.jpg
    261.6 KB · Visningar: 145

Kolbert

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2008
Ort
Västerås
Hoj
XT660X-04
Hej alla glada!
Det här verkar vara den största XT-tråden på forumet så jag tänkte här borde det finnas lite kunskap.
Jag har bara en liten fundering på hur många mil har en XT plockat som mest, och vad för service har den genomgått?

Min XT660Z har iofs inte gått så långt att jag tror jag behöver oroa mig, men vore kul att veta vad som kan tänkas behöva göras i framtiden


Tack på förhand
Mvh Erik

Vet det finns hojar som gått mycket längre men min XT660X-04 har i nuläget rullat cirka 2400 mil.
Den går som en dröm och hoppar alltid igång på tre röda.
Har inte haft några som helst problem hittills, bara serva och åka :tummenupp
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Vet det finns hojar som gått mycket längre men min XT660X-04 har i nuläget rullat cirka 2400 mil.
Den går som en dröm och hoppar alltid igång på tre röda.
Har inte haft några som helst problem hittills, bara serva och åka :tummenupp

Min XTz har nyligen passerat 2400 mil med enda problemet som varit är länkagelager som var slut (högtryckstvätt från tidigare ägare?), men det gick på garantin så det var ju lugnt.

Men skulle vara kul att veta ungefär när man ska börja kolla lite noggrannare på motorskicket. Ingen som kör budhoj här och har lite koll så kanske?
 

Gredde

Körkort igen!
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Xt 660R
Som nybliven xt 660 ägare sitter jag självklart och funderar lite.. Om man tittar på blocket. Tycker ni inte att det är helt skumma prisättningar på våra hojjar? (t.ex. -05 för över 40k) Jag gav inte ens i närheten av priserna på blocket för min -04:a. Hur tror ni fortsättningen kommer se ut när det gäller värde/värdeminskingar på Xt:n?
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Har också reagerat lite på det..okey att våra hojar är grymma och driftsäkra och självklart är det väl bra att dom inte tappar så mkt i värde men som du säger, tycker många säljare anger fantasipriser i sina annonser!

Jag pröjsade 47.000 kr hos en handlare(!) för 1 1/2 år sedan, för en -08 som gått 450 mil och hade massa lull-lull på sig, det tyckte jag var skäligt och bra.
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Någon som har nå bra tips på hur jag kan ta bort framdrevet på min XT?
Jag har tyvärr redan tagit bort kedjan.

Mvh
Charlie
 

martinmp777

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha XT660R -05, KTM 450 EXC -10
Någon som har nå bra tips på hur jag kan ta bort framdrevet på min XT?
Jag har tyvärr redan tagit bort kedjan.

Mvh
Charlie

när jag tog bort mitt drev så använde jag en mutterdragare (en sån som man skruvar lös hjulen på bilen med) verkade hopplöst med något annat än den
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Tackar för tipsen. Problemet är löst dock :D

Plåtniklas teknik funkar inte då motorn går runt för lätt. Hade man haft kedjan kvar så hade det ev gått.

Men Mutterdragare is the shit måste jag säga :D
Muttern lossna direkt.

Tackar så mycket för tipsen

Mvh
Challe
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Hojens huvudbelysning äter säkringar - vad göra?

Upptäckte i går att min huvudbelysning var ur funktion (H4-lampa). Allt annat el-relaterat fungerar. Kollade säkringen (20A, egen säkring till huvudbelysningen), och den hade gått. Satte in en ny och vred om nyckeln och då fungerar både hel- och halvljus. Startar motorn och lampan fungerar fortfarande. När jag kommer hem efter en kort tur upptäcker jag att lampan åter är död, och konstaterar att säkringen gått på nytt.

Har i dag skruvat av lampmodulen och letat kabelbrott eller andra orsaker till kortisar, men allt ser ok ut. Har även sprayat alla kontakter med elrengöringsspray samt även provat med andra lampor. Under kvällen har jag i felsökningen brännt 6 säkringar, och konstaterar att exakt samma mönster upprepas:

1. I med ny säkring.
2. Tändning på och konstaterar att heljuset fungerar när jag blinkar med ljustutan.
3. Startar motorn och konstaterar att hel- och halvljus fungerar på tomgång.
4. Drar till på gasrullen, och säkringen går.

Har nollkoll på el själv, men tror jag kan utesluta fysiska skador på kablage. Sannolikt är det så att jag kört med död framlampa ett tag, och felet verkar inte påverka någon annan del av hojens funktion. Vågar man anta att felet bara påverkar just huvudbelysningen, eller kan det innebära några risker för elsystemet i övrigt om man fortsätter köra som det är nu? Ska upp och köra i Hälsingland till helgen, och vill inte gärna ställa in det...

Hojen är en Yamaha XT660R 2008. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag tycker det låter lite som när jag hade dålig spänningsregulator på Gasgasen alt. dålig jordning för den. Men samtidigt borde fler säkringar gå om det vore problemet :va

Kan väl iofs vara värt att leta rätt på den och kolla jordningen om du har brottom?
Annars kan du vänta på kunnigare svar :)
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Jahopp, då vart man MC-åkare och XT-ägare på en och samma gång på ungdomens höst..

Ska bara läsa 214 sidor XT-snack och avverka lite fler övnings-grusmil så återkommer jag med dumma frågor :FU

/Janne
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Tjenare tänkte ställa en snabb fråga har funderingar på att köpa en xt660x från firma det är en 08a med 650 mil på mätaren Utrustad med BSM Ljuddämpare, Miniblinkers, Ny nummerplåtshållare & belysning, alla orginaldelar finns.

Är detta värt 49 eller är det ett överpris?
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Har också reagerat lite på det..okey att våra hojar är grymma och driftsäkra och självklart är det väl bra att dom inte tappar så mkt i värde men som du säger, tycker många säljare anger fantasipriser i sina annonser!

Jag pröjsade 47.000 kr hos en handlare(!) för 1 1/2 år sedan, för en -08 som gått 450 mil och hade massa lull-lull på sig, det tyckte jag var skäligt och bra.

Är R billigare än X begagnade? Tycker det låter väldigt billigt annars.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top