Modifieringar XT660 X/R

På något konstigt sätt så har det droppat ur min kylare vid två tillfällen, åkte till verkstad och dom hitta inget läckage eller liknande, jävligt skumt.. Någon annan som har erfarat detta? Kan det vara som en slags övertrycksventil som släpper ut lite?

Övertrycket ska väl gå ut i expansionskärlet, inte på marken.

Jag minns att jag hade samma fel på min XL1000V Varadero, det läkte från nåt konstigt ställe.
Visade sig att det sen var en slang-anslutning till kylaren som behövdes tryckas till lite. Lyft tanken och kika överallt, finns inte så många ställen det kan läcka på så du lär säkert hitta det.
 
På något konstigt sätt så har det droppat ur min kylare vid två tillfällen, åkte till verkstad och dom hitta inget läckage eller liknande, jävligt skumt.. Någon annan som har erfarat detta? Kan det vara som en slags övertrycksventil som släpper ut lite?

Nu vet jag inte vart det läcker på din men jag fick ett stenskott på slangen nere vid pumpen. Kan det vara så. För mitt lilla lilla hål märktes bara när man vickade lite på slangen eller när den blev riktigt varm.
Övertrycket går ner i behållaren bakom vingen om det inte är fel på kylarlocket för det ska kunna pysa även där om det är stopp till exp.kärlet.
 
xt 660x drevning.

Hej alla xt åkare.
Funderar på att dreva om min 660x för att få den lite starkare.
Nån som har drevat om sin? hur mycket skillnad blir det?
Hur många kugg bör man gå ner eller upp?
Tack på förhand.
 
Hej alla xt åkare.
Funderar på att dreva om min 660x för att få den lite starkare.
Nån som har drevat om sin? hur mycket skillnad blir det?
Hur många kugg bör man gå ner eller upp?
Tack på förhand.

Har du kikat nåt i tråden innan? Inte särskilt mycke skulle jag tro. :tungan

Det räcker med att gå ner en tagg i fram, det gör all skillnad.
Hastighetsmätaren kommer visa 10 km/h för mycket i ca 90km/h.

Drevade min XTR och nu river jag i gruset mer än nånsin! :tummenupp
 
Last edited:
Hallå!

Vad händer om xt:n står utan batteri ett bra tag (typ nån månad)?

Min vinterförvaring har inget strömuttag så jag tänkte ta hem batteriet på laddning.

// Jens
 
Utan XT :(

Har nu ingen hoj kvar :(

Några delar som kan intressera någon?

RIKTIGA fotpinnar från off-the-road: 500kr
1 par nya bromsklossar fram: 300kr
2 par nya bromsklossar bak: 300kr/paret
1st original bakskärm som är kapad framför lyset, och "långa flärpen". 10kr

/ Alex
 
Last edited:
Jag kommer oxå byta till en Ténéré, väntar bara på det första begagnade exemplaret!

Hur går den nya hojen tycker du? Berätta allt!!
 
Håller me..berätta hur Tenerén känns! Har också letat efter beggade ibland men det verkar fan dröja...
 
Hej!

Nu byter jag min hoj mot en KTM 690 Enduro.

Jag har en tankväska och en pakethållare "strong" bägge från Touratech.

Pma om intresse finns.
 
Hej alla, läste faktiskt nästan 1000 inlägg innan jag tröttnade, bra tråd med bra fakta! Vill dock ha svar på 2 frågor då jag är sugen på att köpa en xtx till nästa vår.

1: Är det bara de tidiga modellerna som har problem med ecu:n, eller gäller det alla? (om man skulle undvika att köpa en 04-05)
2: Har något förutom färgerna ändrads på modellen under åren? Nya delar eller kanske bättre ecu?

Tacksam för svar och ber om ursäkt om det stog någonstans redan.
 
Om det är ecu´n som gör att hojjen dör ibland på lägre varv så är problemet kvar, iaf på 08:a.
 
Jag har en 05:a som funkar skit bra. Inga tendenser till att något verkar galet. Efter ha kört mycket encylindrigt tidgare så är det inte helt ovanligt att hojen kan dö ibland lite överraskande. Har haft Dominator 650, Duke 640, DR800, enstaka gånger har dom stannat på låga varv.

Lösningen har varit att ställa upp tomgången, bara en aning, ca 25 varv mer eller nåt. Sen dess aldrig nåt strul. Prova det.

Du kan känna dig trygg med vilken årsmodell du än väljer. 04-06 har ingen Lambda-sond. Enda riktiga skillnaden på dom som är värd att nämnas.
 
Hej alla, läste faktiskt nästan 1000 inlägg innan jag tröttnade, bra tråd med bra fakta! Vill dock ha svar på 2 frågor då jag är sugen på att köpa en xtx till nästa vår.

1: Är det bara de tidiga modellerna som har problem med ecu:n, eller gäller det alla? (om man skulle undvika att köpa en 04-05)
2: Har något förutom färgerna ändrads på modellen under åren? Nya delar eller kanske bättre ecu?

Tacksam för svar och ber om ursäkt om det stog någonstans redan.

ecu byter dom på garanti om den e swe såld gratis men om den e moddad så kan dom säga att garantin inte gäller garanti (5 år) (trimm mm ) om du har otur

xt 660 kom 2004



//Robin
 
En Lambda-sond sitter på avgasröret nära cylindern. Den känner av vilken blandning det är på avgaserna och justerar blandningen av bränsle och luft för en optimal förbränning. Inget du behöver tänka på alls, ingen skillnad på effekt på årsmodellerna. 04-06 har som sagt ingen och det ger ju bara en sak mindre som kan krångla.
 
Back
Top