Modifieringar XT660 X/R

Gillar plasten på denna, någon som vet vad plasten går på inkl dekaler?
2008-XT660X-colour-white_prv_tcm36-208143.jpg


Tjackade ju ny plast till min, ca 1500spänn. Klistermärken ca 4000 till, men det e ju dom befintliga färgerna... Men hittar du orginal i vitt borde det ju ligga i samma härad.

Har sex lappar i budget nu för pipor... så nu är det dags...
Vart i Tyskland hittade du dina?



Köpte mina på off-the-road.de ganska smidigt och dom har jäkligt kunnig personal som pratar bra engelska om det skulle knipa me tyskan...
 
Last edited:
Satan i gatan... ni gjorde det inte lättare Ares & Testpilot!!!!!!!!:huvet
Vilka förbaskade skönheter ni hade i era garage,,, Hur skall jag göra nu...
Hoppas att någon kan skicka upp någon bild med Leovince som matchar era GPR rör... För jag måste fasiken säga att de såg grymt ut med bilden "bakifrån" Ares... med två feta "hål" som bara syns...

Oj oj... nu vet jag fasiken inte... som sagt var, Leovince piporna ligger ju förbaskat bra i pris... 4900:- för dem, är det någon som har bra pris på GPR rören? (har vart i kontakt med Sunbike där är gpr rören 1000:- dyrare)

Tack för svaren förresten... fortsättning följer....

Jag och Ares bockar och tackar ödmjukast för dessa vänliga ord.
 
Tjackade ju ny plast till min, ca 1500spänn. Klistermärken ca 4000 till, men det e ju dom befintliga färgerna... Men hittar du orginal i vitt borde det ju ligga i samma härad.

Köpte mina på off-the-road.de ganska smidigt och dom har jäkligt kunnig personal som pratar bra engelska om det skulle knipa me tyskan...

Hehe, min tyska sträcker sig till att beställa Öl, men det kan man ju på de flesta språk om man varit ute och rest.

Hur ser deras plast ut, exakt som orginalet?


Efter att ha befriat min XT från allt onödigt och gjort alla effektökande ingrepp:D , har Ktm lc4 som ref och har troligvis passerat den i lägre vikt och mer Hk.

Nu har punkten drevning kommit på programet, vilka kombos funkar?

Har ni enbart bytt ett drev eller bägge, är lite sugen på blingfärg på bakdrev och kedja och måste ha en anl. för att byta:D
 
Last edited:
Hehe, min tyska sträcker sig till att beställa Öl, men det kan man ju på de flesta språk om man varit ute och rest.

Hur ser deras plast ut, exakt som orginalet?


Efter att ha befriat min XT från allt onödigt och gjort alla effektökande ingrepp:D , har Ktm lc4 som ref och har troligvis passerat den i lägre vikt och mer Hk.

Nu har punkten drevning kommit på programet, vilka kombos funkar?

Har ni enbart bytt ett drev eller bägge, är lite sugen på blingfärg på bakdrev och kedja och måste ha en anl. för att byta:D

Nu blev det nog lite massuppfittning här.... Jag köpte pipor, filter å drev nere i tykland.. Min plast köptes orginal här hemma, så 1500spänn e för orginal plast. Vad det gäller drevning tycker jag inte att den verkar vara så bra å dreva, slängde på ett drev me 2 färre kugg fram.. Resultat hastighetsmätaren vis typ 17km/h fel samt att den varvar som fan i motorvägsfart. Den är nu i behov av en växel till istället... :va Skall testa å slänga dit ett drev me bara en tand mindre, alt orginal fram å mitt lilla större bakdrev.. (me bling färg) :D
 

Har ni enbart bytt ett drev eller bägge, är lite sugen på blingfärg på bakdrev och kedja och måste ha en anl. för att byta:D

Jag bytte drev fram i helgen, gick ned en "kugg" fram..från orgonal 15 till 14. Hojen går "7 resor" bättre på alla växlar utom 1:an...
1:an - Startväxel 0-12 km :)
2:an - "startväxel för slangning"
3:an - Äntligen en "lågfartsväxel som inte får hojen att "rappa" sönder drivpaketet. 30-50 km "kanon
4:an - Går hojen som perfekt i 50-70 km, pigg och trevlig.
5:an - 70-130 Vart en njutbar allraundväxel som funkar kanon i "Lågfart" (70 med ett bra "skjut" upp till 130, då det varvar en del mer än normalt så vibbrationerna i handtagen blir nog olidliga om man skall ut på "långtur".

Men, jag tyckte hojen vart grymt mycket skönare fast 1:an vart än kortare.
Saknar inte ett "rappande" drivpaket då man allt som oftast fick ligga på "normalvägar" (50-80) och växla mellan 3 - 4 - 5 - 4 osv.
Nu går den grymt behagligt på alla växlar. Kör inte snabbare än 120-130 så de funkar.

Vad det gäller drevning tycker jag inte att den verkar vara så bra å dreva, slängde på ett drev me 2 färre kugg fram.. Resultat hastighetsmätaren vis typ 17km/h fel samt att den varvar som fan i motorvägsfart. Den är nu i behov av en växel till istället... :va Skall testa å slänga dit ett drev me bara en tand mindre, alt orginal fram å mitt lilla större bakdrev.. (me bling färg) :D

Aj fan då... 17 km/h fel... de måste jag fasiken kolla iom neddrevningen...
Kan ju vara en diff på att behålla eller bli av med lappen...
 
Last edited:

Aj fan då... 17 km/h fel... de måste jag fasiken kolla iom neddrevningen...
Kan ju vara en diff på att behålla eller bli av med lappen...

Tror du kan vara lugn för kortet lär du inte förlora, om jag inte är helt ute och reser så har din marginal till att reta farbor blå ökat:) .

Mindre drev fram snurrar fortare= din hastighetsmätare visar högre hastig en du har irl. rätta mig om jag har fel, såvida inte givaren sitter på framhjulet för då lär det visa för lite:) Med tanke på att det hjulet lär befinna sig mer i luften efter drevning:D


Monterade som jag nämt tidigare Yamahas hasplåt nyligen, skruvade samtidigt av passagerarpinnarna för att dom vibrerade lite och all vikt som man kan kasta av ska av:). Gissa om hasplåten vibrerar, det låter som om jag jag har en hysterisk markvibrator hängande under hojen, trots att den är gummiupphängd, trots att jag efterdragit ett antal ggr.
Frågan är funkar det med fjäderbricker eller har någon en annan lösning.

Den lilla skärmen fram någon som kör utan ?, i såfall blir det mycket sprut på kylet?
 
Last edited:
Appropå lägre vikt någon som vägt de grejjer som skruvats av? borde bli en avsevärd viktminskning


Slipon vs org -minst 10kg
Passagerarpinnar
Stänkskärm bak
stänkskärm fram
fågelpinne
passagerarhandtag
speglar

Fyll på om jag missat någon detalj som man kan avvara:D
 
Appropå lägre vikt någon som vägt de grejjer som skruvats av? borde bli en avsevärd viktminskning


Slipon vs org -minst 10kg
Passagerarpinnar
Stänkskärm bak
stänkskärm fram
fågelpinne
passagerarhandtag
speglar

Fyll på om jag missat någon detalj som man kan avvara:D

Skumt min Hasplåt vibrerar ingenting. Har tyvärr ej satt på den själv.
 
Appropå lägre vikt någon som vägt de grejjer som skruvats av? borde bli en avsevärd viktminskning


Slipon vs org -minst 10kg
Passagerarpinnar
Stänkskärm bak
stänkskärm fram
fågelpinne
passagerarhandtag
speglar



Fyll på om jag missat någon detalj som man kan avvara:D

Kör på halv tank soppa*********
AIS pumpen**********
Verktygssatsen *********
ps, hastighets mätaren sitter i motorn. :tummenupp

//Robin
 
Appropå lägre vikt någon som vägt de grejjer som skruvats av? borde bli en avsevärd viktminskning


Slipon vs org -minst 10kg
Passagerarpinnar
Stänkskärm bak
stänkskärm fram
fågelpinne
passagerarhandtag
speglar

Fyll på om jag missat någon detalj som man kan avvara:D


Glöm inte snokeln, den väger säker 2hg.. :) Dom flesta ink mig själv, kan säkert också banta bort 5kg eller något dyligt från magen! Ha ha ha :yoparty
 
Glöm inte snokeln, den väger säker 2hg.. :) Dom flesta ink mig själv, kan säkert också banta bort 5kg eller något dyligt från magen! Ha ha ha :yoparty

Snorkeln är redan borta:D

Ska banne mig väga den när allt är av bara för att få tyst på alla KTM-åkare som tjötar om att Xtn är tung, borde få klart bättre prestanda en deras rasslande Lc4or.

Glömde: jag är lätt, kan stå i lä bakom en lyktstolpe:D
 
Last edited:
Tror du kan vara lugn för kortet lär du inte förlora, om jag inte är helt ute och reser så har din marginal till att reta farbor blå ökat:) .

Mindre drev fram snurrar fortare= din hastighetsmätare visar högre hastig en du har irl. rätta mig om jag har fel, såvida inte givaren sitter på framhjulet för då lär det visa för lite:) Med tanke på att det hjulet lär befinna sig mer i luften efter drevning:D

Stämmer bra... Kollade hastigheten igår på hemvägen från Barkaby, diffar på 5-6 km och precis som du sade... visar mer än verkligheten...
Men skit samma... Hojen vart kanon...
 
Ang. hasplåten.
I fram sitter det en busning/rörhylsa inne i gummit. Den tog jag bort och drog åt "lagom" hårt alltså ganska hårt... Och vipps så är skramlet borta. Lät för jävligt ibland på vissa varv.
 
Ang. hasplåten.
I fram sitter det en busning/rörhylsa inne i gummit. Den tog jag bort och drog åt "lagom" hårt alltså ganska hårt... Och vipps så är skramlet borta. Lät för jävligt ibland på vissa varv.


Med andra ord, du har enbart gummit vara kvar i mellan.

Ska testa detta,:tummenupp
 
Hur lång "livslängd" kan man räkna med X-cykeln har om man endast kör (pendlar) landsväg och sköter servicen enligt papper?
 
Jag har ett gäng XT660 cyklar och som gått mellan 2000-10000mil utan några större bekymmer!! helt sjukt att dom bara går och går!
visst en del el fel dök upp under första vintern samt packboxarna i framgaffeln.
saltet käkade upp sladdarna som sitter under tanken på vänster sida tar 30min och kostade under hundringen att fixa! och sen ett par damasker på gaffelbenen så är hojarna tamefan odödliga om man sköter servicen och vårdar dom.
driftsäkrare och hållbarare än XT600:an och det är inget dåligt betyg!

//Mcbudet






Hur lång "livslängd" kan man räkna med X-cykeln har om man endast kör (pendlar) landsväg och sköter servicen enligt papper?
 
Jag har ett gäng XT660 cyklar och som gått mellan 2000-10000mil utan några större bekymmer!! helt sjukt att dom bara går och går!
visst en del el fel dök upp under första vintern samt packboxarna i framgaffeln.
saltet käkade upp sladdarna som sitter under tanken på vänster sida tar 30min och kostade under hundringen att fixa! och sen ett par damasker på gaffelbenen så är hojarna tamefan odödliga om man sköter servicen och vårdar dom.
driftsäkrare och hållbarare än XT600:an och det är inget dåligt betyg!

//Mcbudet


Klockrent svar! tusen tack!
Fick kortet i torsdags, så det blir nog att köpa en XT till våren!
Är riktigt sugen efter allt som står i denna tråd (har läst hela!).Tack igen!
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top