Modifieringar XT660 X/R

Körning HBG

Hallå xt bröder :)
Jag o boffen va ute o mullrade litta idag,,blev både kurvigt o givetvis en o annan slangning :tungan
E man ett par xt 660 med mullerburkar på så tycker folk att man e :kocko speciellt dom med barnvagn,hund eller till häst :lol
Tyckte det skulle va kul om fler xt bröder från HBG eller närheten åsså ville hänga på litta.Skriv en rad ni som e sugna!!

ps: nice runda du la boffen :tummenupp
 
Tps

Tjena!
Jag har läst genom denna tråd lite hastigt och har ett par frågor.
Vad är TPS och kan man ädra den på något viss eller har jag fattat fel.
 
Andreas__ skrev:
Tjena!
Jag har läst genom denna tråd lite hastigt och har ett par frågor.
Vad är TPS och kan man ädra den på något viss eller har jag fattat fel.

Tror jag!
Hur fasen stavas trottel på engelska :3freak

T=Trotthle P=position S=system

Jo det brukar man kunna ändra men frågan är nu när det är insprutning så ändrar man väl gasspjället eller?
 
CRY skrev:
Jo jag handlade min förra MC hos Mascot, de är riktigt bra och trevliga. Försäljaren sa att han sålt ett par xtx till Jönköping, kan nog bli en till imorgon.
Jag behöver också ny komplett utrustning.

Blev det BSM eller GPR pipor?


Det blir ett par BSM.. men dom var slut när jag köpte min så jag ska kolla om dom fått hem nu..
Vad fick du för pris och vad tog du för pipor om du tog några??

Grattis till ett bra köp.. :banana
 
mange_jkpg skrev:
Det blir ett par BSM.. men dom var slut när jag köpte min så jag ska kolla om dom fått hem nu..
Vad fick du för pris och vad tog du för pipor om du tog några??

Grattis till ett bra köp.. :banana

Du har PM. För er andra: Blev inga pipor just nu.
 
TRX85r skrev:
Hallå xt bröder :)
Jag o boffen va ute o mullrade litta idag,,blev både kurvigt o givetvis en o annan slangning :tungan
E man ett par xt 660 med mullerburkar på så tycker folk att man e :kocko speciellt dom med barnvagn,hund eller till häst :lol
Tyckte det skulle va kul om fler xt bröder från HBG eller närheten åsså ville hänga på litta.Skriv en rad ni som e sugna!!

ps: nice runda du la boffen :tummenupp

Yee, alltid nice att köra.

Kom igen nu xt ägare, kan väl vara skoj att köra en runda tillsammans, så kan vi filma lite också :banana
 
Boffen skrev:
Yee, alltid nice att köra.

Kom igen nu xt ägare, kan väl vara skoj att köra en runda tillsammans, så kan vi filma lite också :banana

Du vet, jag är med så snart ungen har kommit ut!!!

Jävla långdraget det här!!!!
 
Är det någon som har testat att justera trottel sensorn?
Vad gav det i såfall för effekt?
 
Vilket sätt tycker ni är enklast att lära sig slanga på med XT:n ?

Jag (novis på slangning) var ute och testade lite ikväll utan någe vidare resultat. Testade mest utan att använda kopplingen på både 1:an och 2:an på ettan är den ju så stark att det är svårt att hålla kontrollen. På 2:an får jag inte upp den ordentligt innan den varvar ur och det är dags för nästa växel.

Ös på med tips för en nybörjare !

Kan tillägga att hojen har sebring pipor, borttagen snorkel, kn filter och PCIII med en map från powercommander.com.
 
XT660XPatrik skrev:
Vilket sätt tycker ni är enklast att lära sig slanga på med XT:n ?

Jag (novis på slangning) var ute och testade lite ikväll utan någe vidare resultat. Testade mest utan att använda kopplingen på både 1:an och 2:an på ettan är den ju så stark att det är svårt att hålla kontrollen. På 2:an får jag inte upp den ordentligt innan den varvar ur och det är dags för nästa växel.

Ös på med tips för en nybörjare !

Kan tillägga att hojen har sebring pipor, borttagen snorkel, kn filter och PCIII med en map från powercommander.com.

Hur vore det att t,ex utnyttja gaffelns retur redan där får du lite hjälp!
 
XT660XPatrik skrev:
Kan tillägga att hojen har sebring pipor, borttagen snorkel, kn filter och PCIII med en map från powercommander.com.


Hur många kusar är det egentligen efter den modden????
 
XT660XPatrik skrev:
Vilket sätt tycker ni är enklast att lära sig slanga på med XT:n ?

Jag (novis på slangning) var ute och testade lite ikväll utan någe vidare resultat. Testade mest utan att använda kopplingen på både 1:an och 2:an på ettan är den ju så stark att det är svårt att hålla kontrollen. På 2:an får jag inte upp den ordentligt innan den varvar ur och det är dags för nästa växel.

Ös på med tips för en nybörjare !

Tjabba ( åsså novis )
Prova att köra litta saktare på 2:an typ 30km/h eller nåt sen ett pekfingerjuck på kopplingen så far den upp precis så mycket du vill :tummenupp
Har själv precis lärt mej att behärska denna teknik o siktar nu efter så mycket balans att man vågar klonka i 3:an :tungan

ps ta ett steg i taget så du inte klotar :)
 
motardnisse skrev:
Hur många kusar är det egentligen efter den modden????

Inte en aning faktikst, några mer än original hoppas jag på !

Skall köra den i bänken i vinter och få den mappad ordentligt då får jag papper på effekten.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top