bebbe skrev:Tar med mig pappret till jobbet imorgon, där kan jag scanna in det
Jag har mitt max vrid på 58,03Nm vid 5000rpm
Och max effekt på 46,88Hk, vid 6500rpm
spännande att se vad du fick!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bebbe skrev:Tar med mig pappret till jobbet imorgon, där kan jag scanna in det
cone skrev:Jag har mitt max vrid på 58,03Nm vid 5000rpm
Och max effekt på 46,88Hk, vid 6500rpm
spännande att se vad du fick!
bebbe skrev:Vad var det du hade för prylar på din hoj?
cone skrev:Jag har som du ryckt snabeln, dragit ur insatserna ur dämparna, Power commander och trimmkam.
Det var nog det hela!)
bebbe skrev:Ok, skall vara kul att jämnföra och se vad det kommer hamna på. Kan du scanna in dina resultat?
XT660XPatrik skrev:Hämtade ut min nya Röda XT660X på Lelles igår !
Skall köpa Sebring/Remus slip on, det finns två olika material Alu eller titan. Vilka är det som sitter på Bebbes hoj ?
Ngt speciellt jag bör tänka på under inkörningen ?
Vilket försäkringsbolag har ni valt till era cyklar ?
just det yamaha försäkringen, går inte och ställa av,XT660XPatrik skrev:3100:- på länsförsäkringar, är det den där Yamaha försäkringen då ?
För en vanlig basförsäkring skulle gå på 6500:- på min far.
Yamaha försäkringen skulle kosta 9000:- på mig (23år med färskt A-kort)
Swensson skrev:Man kan köra grus me xtx också....
![]()
cone skrev:Jag har som du ryckt snabeln, dragit ur insatserna ur dämparna, Power commander och trimmkam.
Det var nog det hela!)
Jag gjorde inte bytet själv, men jag tror inte det var mer än att han mappade om sprutet med PC.Swensson skrev:Trimmkammen... asså... hmm.... vare bara o byta rakt av eller? Behöver inte massa annat då? Kolvar osv. osv. eller? Bara en schysst bänkning efteråt asså? Helt klart sugen på idén...
iZi skrev:En vecka kvar tills man får piporna... fyfan va jobbigt att vänta... brrr... 44hkr på bakhjulet utan PC det låter ju fint det.. Har ni annat luftfilter också? Jag ska stoppa i ett BMC filter jag. Jag kan tyvärr inte som ni bänka hojen. Det är lite synd![]()
Boffen skrev:Idag har jag monterat på mina remus pipor och övat på slangningen.
iZi skrev:Du måste upp hööögre!![]()
Boffen skrev:yeye, jag va högre med fotografen va lite seg
Men jag har inte hittat balanspunkten ännu... Rycker ni upp cykeln till balanspunkten eller gasar ni upp den hela vägen? Alltså om ni gasar till lite snabbt på att den lyfter sig till balansläget och sedan gasar vidare när den börjar gå ner igen.
Mitt tips igeniZi skrev:Håll foten redo på bakbromsen... Sen ligger du i ca 30km/h på 2an.. Sen sen kopplar du upp den. Sen brukar jag crossväxla i 3an.. pga att jag inte gärna vill tappa det fina greppet man har om styret för att använda kopplingenJag drar av på gasen i nån hundradels sekund och petar i 3an. Funkar utmärkt! Förutom igår när det tyckte att den skulle lägga i friläge... grrr... Om du känner att du är på väg att slå över så använd fotbromsen! Har själv aldrig behövt göra det (har inte ens foten där) utan jag brukar bara släppa på gasen så löser det sig. (iaf på höga varv när man har mycket motorbroms). Men testa du först lite på ettan och känn dig för. Sen avancerar du till tvåan osv... Dra upp den mer och mer.. Tillslut hittar du balanspunkten, den är inte allt för långt bak på XTn. Fett skön hoj att slanga med!
bebbe: att slanga långsamt är svååååååårt![]()
Swensson skrev:Tycka till om slangåkningen:
Mycke snack om hur man åker på slangen hit o dit men alla har väll sitt sätt. Anser att det finns två sätt som e "bäst".
Antingen sittande bara gasa upp på tvåan... dock måste man växla upp till trean ganska snart... jag iaf. har lite svårt o hitta balansen på tvåan.
Eller, mitt tips helt klart för er som inte provat.
Ligg i ca80, stå upp o sätt vänster fot på "skjuts" pinnen baktill höger fot på bromsen eller bara på pinnen fram.
Sen för att komma upp gör man bara ett litet ryck och trycker till på bak pinnen. Sen ere lätt o hitta balans punkten, håll bara mästa tyngden på bakpinnen.... körde ca 400m men kan nog ligga hur långt som hellst med rätt väg o trafik.
Mest skillat e ju o gå ner i hastighet men som sagt de e ju mycke svårare...
*tycka*
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |